Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تصریح کرد: تاریخ ایران اسلامی مبارزات سیاسی بصیرت آفرین و روشنگرانه این فقیه بصیر و مجاهد را در دوران فتنه های کور و مهیب سیاسی و فرهنگی بنیان کن و براندازانه بیگانگان و عمال بیگانه فراموش نخواهد کرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حجت‌الاسلام مجتبی ذوالنوری رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در پیامی درگذشت آیت‌الله مصباح یزدی را تسلیت گفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

متن پیام تسلیت رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم

یا أَیَّتُهَا النَّفْسُ الْمُطْمَئِنَّةُ ارْجِعِی إِلى رَبِّکِ راضِیَةً مَرْضِیَّةً فَادْخُلِی فِی عِبادِی وَ ادْخُلِی جَنَّتِی 

ارتحال ملکوتی فقیه پارسا، مجاهد نستوه، عمارولایت، پرچمدار بصیرت و معرفت، محقق، مروج و پاسدار فرهنگ ناب اهل البیت علیهم السلام، فیلسوف مبرز و علامه شهیر حضرت آیه الله محمد تقی مصباح یزدی ( اعلی الله مقامه) را بر پیشگاه نورانی حضرت حجه ابن الحسن العسگری عجل الله تعالی فرجه الشریف، نائب برحق آنحضرت، ولی امر مسلمین، رهبر فرزانه و داغدار انقلاب اسلامی، مراجع عظام تقلید، اساتید، فضلا و حوزه های گرانسنگ علمیه، فرهیختگان، اساتید و دانشگاهیان، ملت شریف ایران اسلامی، مردم شریف و ولایت مدار قم و بویژه به بیت مکرم، خانواده معظم و فرزندان عزیز، عالم و فرهیخته این عالم فرزانه تسلیت و تعزیت عرض می نمایم.

علامه شهیر آیت‌الله مصباح یزدی که به فرموده رهبر فرزانه انقلاب مدظله العالی و بحق خلاء آیاتی چون علامه طباطبائی و استاد شهید مطهری را در دوران ما پرکرده بود، در چند ده سال عمر پر برکت علمی خود، قبل و بعد از انقلاب اسلامی در مجاهدتی عالمانه و خستگی ناپذیر، با همه اعتقادات و مکاتب  انحرافی مادیگرایانه، کمونیستی، کاپیتالیستی و سرمایه داری، لیبرالیستی و سکولاریستی، و همه جریانات اسلام ستیز، به مبارزه ای مستمر و بی امان پرداخت و با تربیت هزاران شاگرد و رشد و تعالی فضلائی توانمند و اساتیدی فرهیخته، باقیات الصالحاتی پربرکت و میراثی پایان ناپذیر برای حفظ اسلام ، انقلاب اسلامی و فرهنگ نورانی اهل البیت علیهم السلام برجای گذاشت.

تاریخ ایران اسلامی مبارزات سیاسی بصیرت آفرین و روشنگرانه این فقیه بصیر و مجاهد را در دوران فتنه های کور و مهیب سیاسی و فرهنگی بنیان کن و براندازانه بیگانگان و عمال بیگانه فراموش نخواهد کرد. بار فراق و فقدان ایشان بر دلهای مومنین و دوست داران اسلام و انقلاب اسلامی سنگینی میکند وامروز  شیاطین در خوشحالی از درگذشت ایشان سر از پا نمی شناسند همانگونه که امام صادق علیه السلام فرمود:

مَا مِنْ أَحَدٍ یَمُوتُ مِنَ الْمُؤْمِنِینَ أَحَبَّ إِلَى إِبْلِیسَ مِنْ مَوْتِ فَقِیهٍ.

( مرگ هیچ یک از مؤمنین نزد شیطان، محبوب تر از مرگ  فقیه (عالم) نیست ).

با آثار پرمغز و فاخر به یادگار مانده، فرزندان عالم انقلابی فرهیخته، شاگردان عالم، اسلام شناس، مهذب،  متعهد و انقلابی پرورش یافته در محضر و مکتب این فقیه مجاهد بصیر، یقینا راه الهی و مترقیشان مستدام خواهد ماند.

راهش پر رهرو ودرجاتش متعالی باد.

انتهای پیام/ک

منبع: دانا

کلیدواژه: انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۵۳۸۷۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تمسک به وجود نازنین امام صادق(ع) برای امت اسلامی یک ضرورت است

شیخ مسعود راهبر امام جمعه اهل سنت شهرستان بندر لنگه در گفتگو با خبرنگار حوزه اندیشه خبرگزاری تقریب تمسک به وجود نازنین امام صادق(ع) را برای امت اسلامی یک ضرورت دانست و اظهار داشت: شخصیت امام صادق علیه السلام در بین شیعه و سنی ستودنی و ستوده شده است؛ ایشان در علم ، درایت و بینش در تاریخ اسلام زبانزد هستند.

شیخ راهبر افزود: امام ابوحنیفه می فرمایند: "ما رأت افقه من جعفر بن محمد الصادق" من کسی را فقیه تر از جعفر بن محمد الصادق ندیدم و این توصیف را یکی امامان اهل سنت بیان می کند.

وی عنوان کرد: در تاریخ اسلام از امام صادق علیه السلام اینگونه بیان شده است که ایشان عالم و عامل و دارای زهد و تقوا و عبادت ، نماز و سجده های طولانی بوده اند.

وی در پایان تاکید کرد: مسئله ای که امروز برای جامعه نیاز است، تمسک به وجود نازنین امام صادق است، کمک به مستمندان، شجاعت ، علم ، دانش ، تواضع و فروتنی ایشان است که از همگان گوی سبقت گرفته بودند، فلذا اگر در جامعه دین گریزی و مسائلی از این قبیل مشاهده می گردد نتیجه دوری از این برزگواران است و ما باید پیروان مخلص امام صادق علیه السلام باشیم و مانند معنای کنیه ایشان در امورات زندگی و جامعه صادق باشیم.
 
انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • دبیر قرارگاه راهبردی گام دوم انقلاب اسلامی در هرمزگان منصوب شد
  • تعهد و تقوای سیاسی از شاخصه های نماینده در تراز انقلاب است
  • روحانیون مرزبانان فکری و اعتقادی جامعه هستند
  • طرح دانشگاه حکمت بنیان در ۱۰ دانشگاه اجرایی شد
  • دنیای اسلام در تصمیم‌گیری مشترک، خلاء بزرگ دارد | حج امسال به صورت ویژه حج برائت است | جمهوری اسلامی منتظر دیگران نمی‌ماند
  • انتشار دست‌نوشته‌ رهبر انقلاب در دفتر کتابخانه وزیری، برای نخستین‌بار + عکس
  • برای نخستین‌بار؛ انتشار دست‌نوشته‌ رهبر انقلاب در دفتر کتابخانه وزیری+عکس
  • برای نخستین‌بار؛ انتشار دست‌نوشته‌ رهبر انقلاب در دفتر کتابخانه وزیری | تصاویر
  • برگزاری مراسم بزرگداشت آیت الله رئوفی
  • تمسک به وجود نازنین امام صادق(ع) برای امت اسلامی یک ضرورت است