Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-29@10:39:59 GMT

قیمت ورق فولادی در بازار رکود

تاریخ انتشار: ۱۳ دی ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۵۳۸۸۱۹

قیمت ورق فولادی در بازار رکود

قیمت ورق فولادی یکی از تاثیرگذارترین موارد در حوزه‌ی خرید و فروش محصولات فولادی است که تاثیر زیادی در رکود یا رشد بازار فلزات دارد.

به گزارش ایسنا،بنابراعلام پرشین آیرون، منظور از ورق‌های فولادی ابتدا ورق گرم می‌باشد. ورق گرم یا ورق سیاه یکی از پر کاربردترین محصولات فلزی است. این محصول فولادی  مصارف زیادی در تولید و صنعت کشور دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


قیمت ورق سیاه تاثیر زیادی بر قیمت ورق روغنی و ورق گالوانیزه دارد زیرا تمام این نوع ورق ها از ورق سیاه تولید می‌شود.

فراز و فرود قیمت عامل اصلی رکود در بازار

در ماه‌های اخیر قیمت ورق فولادی درگیر نوسانات شدید ارز در کشور بود. پس از فراز و فرودها و ثبات نسبی قیمت ارز، قیمت مقاطع فولادی نیز در این بازار بی تاثیر نبوده و پس از کاهش قیمت به ثبات محدودی دست پیدا کرد.

اینگونه پیش بینی می شد که با تثبیت قیمت ورق سیاه و قیمت ورق روغنی خرید و فروش سرعت بیشتری بگیرد و پس از گذشت نوسانات خریداران و فروشندگان با خاطری آسوده چرخه داد و ستد را پیش بگیرند.

انتظار برای کاهش بیشتر قیمت مقاطع فولادی که از نوسانات حباب گونه و زود گذر به وجود آماده بود، یکی از عوامل مهم در رکود در خرید فروش ورق فولادی بوده است. تفکر کاهشی قیمت مقاطع فولادی در روند رکودی بازار تاثیر گذار می باشد.

قیمت ورق‌های فولادی که توسط کارخانه فولاد مبارکه أصفهان تولید می شود در بورس کالای ایران بصورت مناقصه عرضه و قیمت گذاری می‌شود.

قیمت ورق سیاه و قیمت ورق روغنی در بورس با قیمت بازار آزاد متفاوت است. افزایش یا کاهش قیمت ورق فولادی در بورس تاثیر مستقیمی بر قیمت در بازار دارد. به طور مثال اگر قیمت ورق روغنی یا قیمت ورق سیاه در بورس ۱۰۰۰ تومان افزایش داشته باشد. باید منتظر افزایش ۲۰۰۰ هزار تومانی قیمت ورق در بازار آزاد باشیم!

کاهش قیمت از سمت بازار بورس خود بازار را بسمت رکود هدایت می کند زیرا ترس از ارزانتر شدن محصولات فلزی شوکی بر پیکره و روند خرید و فروش تحمیل می‌کند.

نقش برخی از دلالان و سود جویان در این صنعت نیز در این فراز و فرود بی تاثیر نبوده است و با افزایش قیمت حباب گونه‌ی مقاطع فولادی  در این روند بی‌تاثیر نبوده است.

قیمت ورق گرم به تنهایی تاثیر زیادی بر رشد یا رکود بازار دارد. این نوع ورق فولادی با عملیات آنیل و کشش توانایی تبدیل به ورق سرد یا همان ورق روغنی  را داراست. ورق گالوانیزه نیز از ورق سرد تولید می شود.

قیمت ورق روغنی در وهله اول رابطه مستقیمی به قیمت ورق سیاه دارد و افزایش یا کاهش قیمت ورق سیاه بر تمام ورق های فولادی تاثیرگذار است. قیمت ورق روغنی خود چالشی برای تولید کنندگان است زیرا قیمت این ورق فولادی نیز تاثیر زیادی بر اکثر کالاهای مورد استفاده روزمره دارد.

عدم تعادل قیمت ارز و تاثیر آن بر قیمت مقاطع فولادی مانند لوله و پروفیل باعث شد که صادرات بسیاری از محصولات فلزی را متوقف شود و برعکس تعادل قیمت ارز و قیمت ورق روغنی در روند رشد بازار و صادرات کالاهای تولید شده از آن تاثیر بسزایی دارد.

صادرات مقاطع فولادی مسیر رهایی از رکود

صادرات محصولات بیشمارفلزی تولید ایران به کشورهای همسایه پتانسیل خوبی برای این صنعت ایجاد کرده است. برای تداوم و ثبات این روند و افزایش نرخ صادرات مقاطع فولادی و محصولات تولید شده از آن می‌بایست اختلاف قیمت دلار و قیمت ورق روغنی و قیمت محصولات وابسته به آن به گونه‌ای باشد که قیمت ورق نسبت به ارزش یک دلار برابر و در شرایط بهتر ارزش یک دلار بیشتر از ارزش یک واحد ورق باشد.

بطور مثال اگر قیمت ارز ۲۵۰۰۰ تومان باشد قیمت ورق روغنی می بایست ۲۴۰۰۰ تومان باشد که این تعادل حفظ شود. یکی از مهمترین موارد صادرات ارائه قیمت مناسب نسبت به کشورهای رقیب است. در حال حاضر و با توجه به شرایط کشور این تعادل قیمت روند صادرات محصولات فلزی را تداوم می بخشد. 

بازرگانی پرشین آیرون تامین کننده ورق های فولادی با تولید، تامین و صادرات  لوله و پروفیل های فولادی  مجموعه کاملی برای فعالان این حوزه فراهم کرده است.

انتهای رپرتاژ آگهی

منبع: ایسنا

کلیدواژه: قیمت ورق سیاه قیمت ورق روغنی قیمت ورق فولادی قیمت مقاطع فولادی قیمت ورق روغنی قیمت ورق فولادی ورق های فولادی قیمت ورق سیاه محصولات فلزی تاثیر زیادی کاهش قیمت قیمت ارز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۵۳۸۸۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ریل ذوب آهن اصفهان پشتیبان توسعه تجارت کشور با جهان

نشست خبری علی نصیری معاون بازرگانی ذوب آهن اصفهان با اصحاب رسانه در ششمین نمایشگاه ایران اکسپو، شنبه هشتم اردیبهشت ماه برگزار شد. - اخبار بازار -

علی نصیری معاون بازرگانی ذوب آهن اصفهان با اشاره به اینکه برای اولین بار گواهی انحصاری ساخت داخل ریل توسط این مجتمع عظیم صنعتی از وزارت صمت اخذ شده است،گفت : با افتخار اعلام می کنم کلیه پروژه های ریلی کشور با انواع ریل تولیدی ذوب آهن اصفهان در حال توسعه و پیشرفت است.

وی افزود : ریل سخت نیز به عنوان یک محصول جدید از سبد محصولات ریلی این شرکت تولید و به متروی شهر مشهد تحویل داده شد و سایر متروهای کلان شهرها نیز برای این محصول جدید ضد سایش در حال مذاکره با شرکت هستند.

ریل ذوب آهن اصفهان پشتیبان توسعه تجارت کشور با جهان

معاون بازرگانی ذوب آهن اصفهان تصریح کرد : کلیه کوریدورهای ریلی کشور با ریل ذوب آهن در حال تجهیز است و این رویکرد توسعه تجارت ایران با سایر کشورها را نوید می دهد.

علی نصیری اظهار داشت : معادن کشور نیز در راستای انتقال مواد اولیه به واحدهای فولادی از جمله سایر متقاضیان ریل ذوب آهن اصفهان به شمار می روند. به عنوان مثال در این خصوص قرارداد گل گهر در مرحله تولید قرار دارد.

وی ادامه داد : در کنار صادرات سبد متنوع محصولات فولادی ذوب آهن اصفهان، برای صادرات محصول استراتژیک ریل نیز بازاریابی در کشورهای همسایه و اروپای شرقی آغاز نمودیم.

در زمینه ریل تقاضایی وجود ندارد که توان تولید نداشته باشیم

وی خاطرنشان کرد : با توجه به تقاضای بسیار زیاد برای خرید ریل از ذوب آهن پیش بینی تولید حدود 70 هزار تنی انواع ریل در سال جاری را در شرکت داریم. در زمینه ریل تقاضایی وجود ندارد که توان تولید نداشته باشیم.

با تمام توان پشتیبان طرح نهضت ملی مسکن هستیم

معاون بازرگانی ذوب آهن اصفهان اظهار داشت : در کنار ریل، انواع تیرآهن های بال پهن در سایزهای متنوع نیز در ذوب آهن اصفهان تولید می شود و ما پشتیبانی کامل برای تامین فولاد طرح نهضت ملی مسکن را اعلام نمودیم.

کمیت و کیفیت زغال داخلی عامل واردات زغالسنگ

وی در ادامه به تامین زغالسنگ مورد نیاز برای تولید انواع محصولات فولادی در ذوب آهن پرداخت و گفت : معادن زغالسنگ داخل به لحاظ کمیت و کیفیت پاسخگوی نیاز ذوب آهن نیستند همچنین مجموعه میدکو نیز دیگر فولادی کوره بلندی کشور است که به زغالسنگ نیاز دارد. ذوب آهن اصفهان به دنبال واردات زغالسنگ نیست اما کمیت و کیفیت زغالسنگ داخلی سبب می شود لاجرم بخشی از نیاز خودمان را برای فراهم نمودن ترکیب تولیدی از مسیر واردات تامین کنیم. با انجمن زغاسنگ کشور در این خصوص مذاکرات خوبی را در حال انجام هستیم.

دیگر خبرها

  • ریل ذوب آهن اصفهان پشتیبان توسعه تجارت کشور با جهان
  • قیمت خودرو امروز ۱۰ اردیبهشت + جدول
  • تن ماهی و رب گوجه چند درصد گران می‌شود؟
  • قیمت محصولات سایپا +جدول
  • قیمت محصولات ایران‌خودرو +جدول
  • قیمت خودرو امروز ۸ اردیبهشت +جدول
  • قیمت خودرو امروز ۸ اردیبهشت + جدول
  • قیمت محصولات سایپا شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳؛ افزایش قیمت شاهین و کوییک در بازار
  • قیمت محصولات ایرانخودرو شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳/ قیمت روز ۲۰۶ و تارا در بازار
  • پیش‌بینی بورس در هفته دوم اردیبشهت ۱۴۰۳/ یکه‌تازی فولادی و پتروشیمی‌ها در این هفته