Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-04-27@13:21:51 GMT

خواص شگفت انگیز مصرف آب آلو سیاه

تاریخ انتشار: ۱۳ دی ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۵۳۸۸۵۲

خواص شگفت انگیز مصرف آب آلو سیاه

آلو سیاه یکی از میوه‌های خوشمزه‌ای است که در میان مردم طرفداران زیادی دارد. این آلو به اشکال مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرد. برای مثال، از دیرباز این آلو را پوست کنده و خشک می‌کنند و به عنوان آلو بخارا مورد استفاده قرار می‌دهند. با این حال، یکی از اشکال پرطرفدار مصرف آلو سیاه، نوشیدن آب آن است.

این نوشیدنی سرشار از خواص مختلف است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

براساس اعلام مرکز اطلاعات غذایی آمریکا، آلو سیاه دارای ویتامین‌های A، C، E، و K است. همچنین سایر ویتامین‌ها مانند تیامین، ریبوفلاوین، نیاسین، ویتامین B۶ و فولات به وفور در این میوه دیده می‌شود. هر ۱۰۰ گرم آب آلو سیاه دارای ۷۱ کالری انرژی و ۱۸ گرم کربوهیدارت است.

همچنین مواد معدنی مانند پتاسیم، کلسیم، سدیم، و آهن به وفور در آلو سیاه وجود دارد. این در حالی است که این میوه هیچ اسید چرب و کلسترولی ندارد که برای بدن مضر باشد. مصرف آب آلو سیاه دارای خواص بی شماری است.

تحقیقات دانشمندان دانشگاه ایلینویز نشان داده است آب آلو باعث تحریک سیستم گوارشی و حرکات روده می‌شود که همین امر، مانع از ابتلا به یبوست در افراد مستعد شده و فرآیند هضم غذا را تسهیل می‌کند. همچنین تحقیقات در سال ۲۰۰۷ نشان داد مصرف آب آلو سیاه می‌تواند به مانند یک مسهل طبیعی عمل کرده و مشکلات اجابت مزاج افراد را حل کند.

پژوهشگران می‌گویند مصرف آب آلو به دلیل خواص آن و نیز ترکیب اتانول موجود در آن می‌تواند جلوی تکثیر سلول‌های سرطانی را بگیرد. مصرف این میوه خطر ابتلا به سرطان کولون روده را کاهش می‌دهد. همچنین آنتی اکسیدان‌های موجود در آلو خطر ابتلا به سایر سرطان‌ها را کم می‌کند.

آهن یکی از مواد معدنی است که به وفور در آلو سیاه دیده می‌شود. از این رو، این میوه می‌تواند خطر ابتلا به کم خونی را کاهش داده و به افراد مبتلا به این بیماری برای درمان کمک کند. خواص آنتی اکسیدانی این میوه می‌تواند باعث کاهش کلسترول بد خون شود. همچنین سطح پتاسیم مناسب این میوه باعث کاهش فشار خون و کاهش خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی و عروقی می‌شود.

از دیگر خواص مصرف آب آلو سیاه می‌توان به کاهش خطر ابتلا به بیماری‌های کبد، افزایش گردش خون مناسب در بدن، افزایش متابولیسم (سوخت و ساز بدن) که منجر به کاهش وزن می‌شود، کاهش اشتها، کاهش خطر ابتلا به پوکی استخوان و بهبود عملکرد شناختی مغز اشاره کرد.

منبع: پارسینه

کلیدواژه: آلو سیاه آلو بخارا هضم غذا آلو سیاه آلو بخارا سبک زندگی پارسی خبر هضم غذا خطر ابتلا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۵۳۸۸۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آنچلوتی: این رئال شگفت‌انگیز است

سرمربی ایتالیایی رئال مادرید بعد از پیروزی برابر سوسیداد به ستایش از شاگردانش پرداخت و از استعداد باورنکردنی آردا گولر صحبت کرد.

به گزارش  ایسنا، رئال مادرید در بازی آغازین هفته سی‌وسوم رقابت های لالیگا با تک گل دقیقه ۲۹ آردا گولر رئال سوسیداد را شکست داد و یک گام دیگر به قهرمانی زودهنگام در لالیگا نزدیک‌تر شد.

به نوشته مارکا، کارلو آنچلوتی در نشست خبری بعد از بازی گفت: همه بازیکنان رئال مادرید در این بازی عملکرد بسیار خوبی داشتند و وظیفه خود را در زمین به خوبی انجام دادند. گولر، کارواخال و گارسیا همه خوب بودند و با تمرکز بازی کردند. گولر در آینده بازیکن بسیار مهمی برای ما خواهد بود. شک نکنید او فصل آینده هم اینجا بازی خواهد کرد. او یک استعداد غیرعادی است که خیلی خوب تمرین می‌کند تا شرایط بازی در رئال را داشته باشد. او سن و سال زیادی ندارد و به همین خاطر کم‌کم به ترکیب اضافه می‌شود.

آنچلوتی درباره مودریچ هم گفت: آمادگی بدنی او خیره‌کننده است و این را در بازی‌های اخیر به‌خوبی نشان داده است. وضعیت او شگفت‌آور است و می‌تواند در دیدار سه‌شنبه برابر بایرن‌مونیخ هم بازی کند. باید تغییراتی در ترکیب اصلی بازی برابر بایرن‌مونیخ به وجود بیاورم. میلیتائو هم به شرایط بازی رسیده است و به نظرم عملکرد خوبی داشت.  بسیار خوشحالیم که بازیکنان مصدوم در حال بازگشت به ترکیب اصلی‌اند. آنها کمک زیادی به ما خواهند کرد.

سرمربی رئال مادرید در دیدار برابر سوسیداد ۹ تغییر در ترکیب اصلی داشت. آنچلوتی درباره تغییرات زیاد در ترکیب رئال گفت:  همه فکر می‌کردند این بازی آسانی برای ماست و برای تفریح به اینجا آمده‌ایم؛ به استثنای بازیکنان که این چنین فکر نکردند و نگاهی بسیار جدی به این بازی داشتند. خوشبختانه همین تفکر باعث شد تا بازی را بسیار جدی بگیریم و یک پیروزی ارزشمند را کسب کنیم.

آنچلوتی در پایان گفت: رئال مادرید در بازی امشب خوب ظاهر شد و با شایستگی هم به پیروزی دست پیدا کرد. پیروزی در اینجا آسان نیست. ما یک تیم شگفت‌انگیز داریم و این همان تیمی است که من دوست دارم. تا قهرمانی چهار امتیاز دیگر می‌خواهیم و به قهرمانی بسیار نزدیک شده‌ایم.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • خلق اثر هنری شگفت انگیز دیوار چین (فیلم)
  • چند حقیقت شگفت انگیز درباره کشور هند و فرهنگ مردم آن
  • با این مواد غذایی درد را فراموش کنید
  • مهارت بی‌نظیر یک مرد در صید مار کبرا با بطری پر بازدید شد (فیلم)
  • آنچلوتی: این رئال شگفت‌انگیز است
  • خواص شگفت انگیز خرما برای درمان بیماری‌ها و سلامتی بدن (فیلم)
  • (ویدئو) مهارت یک مرد در صید مار کبرا با بطری ۲۰ میلیون بار دیده شد
  • دره خزینه، یکی از دره‌های زیبا و شگفت‌انگیز لرستان+فیلم
  • هفت کشف شگفت‌انگیز درباره سیاره عطارد
  • کشف شگفت‌انگیز دانشمندان: این سیارک تکه‌ای از ماه است!