Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش امروز(شنبه) پایگاه خبری «عربی۲۱» توران در جریان کنفرانسی تحت عنوان «چرا ترکیه از فلسطین دست نخواهد کشید؟» که توسط این انجمن سازماندهی شد، تصریح کرد که تلاش برخی کشورهای عربی برای بازاریابی معامله قرن قانونی نیست.

او تأکید کرد که این معامله طرحی برای سرقت آنچه از سرزمین های فلسطین باقی مانده است، محسوب می شود و و دولت ترکیه تاکید دارد که همیشه در برابر این اقدامات خواهد  ایستاد و شعار «بیت المقدس و فلسطین خط قرمز ما هستند» را سر می دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

توران خاطرنشان کرد که توافق نامه های عادی سازی اخیر بین کشورهای عربی و رژیم صهیونیستی مردود است زیرا در ازای آن نه تنها هیچ دستاوردی حاصل این کشورها نخواهد شد بلکه حملات اسرائیل علیه مردم فلسطین را تشویق می کند و این نشان می دهد که دفاع از فلسطین وظیفه ملت های  عربی و اسلامی است.

وی با تأکید به اینکه دست کشیدن از فلسطین و مسجد الاقصی غیرممکن است و در دستور کار ترکیه نیست، افزود: ما از تأسیس کشور فلسطین در مجامع بین المللی و پارلمانی حمایت می کنیم و به آرمان فلسطین پشت نخواهیم کرد.

نماینده پارلمان ترکیه با اشاره به اینکه باید به درد و رنج مردم فلسطین گوش فرا دهیم و برای پایان دادن به آن حرکت کنیم،  گفت: آرمان فلسطین جدای از آنکه برای مسلمانان مهم است یک مسئله بشردوستانه است.

 او هشدار داد که طرح های بزرگ اسرائیلی برای یهودی سازی قدس اشغالی خطر بزرگی است که همه جنبه های زندگی را تهدید می کند زیرا جامعه جهانی تصمیماتی را علیه اشغالگری اسرائیل اجرا نمی کند و این باعث ترغیب او به ادامه حملات می شود.

توران از سازمان ملل و جامعه بین المللی خواست که با وجدان کاری وظایف خود را در قبال فلسطین انجام دهند و اسرائیل را برای اجرای تصمیمات بین المللی تحت فشار قرار دهد.

نماینده مجلس ترکیه  با بیان اینکه قدس قبل از استعمار انگلیس و رژیم صهیونیستی شاهد آزادی مذهب بود، حملات وحشیانه و محاصره نوار غزه را محکوم کرد و افزود: مردم بی دفاع فلسطین با نقض قوانین بین المللی و استفاده از فناوری برتر در به کارگیری سلاح های کشنده روبرو هستند.

به گفته وی حمایت نامحدود ایالات متحده از اسرائیل، ترکیه را از پشتیبانی آرمان فلسطین و ثبات و امنیت استانبول و آنکارا منصرف نخواهد کرد.

توران تصریح کرد: کمیته دوستی پارلمانی فلسطین و ترکیه یکی از مهمترین کمیته ها  در پارلمان ترکیه است و هر روز برای ما روز فلسطین است. رابطه ما با فلسطین یک رابطه برادرانه و پایدار است و ما پارلمان را به طور دائمی درباره اخبار فلسطین به روز می کنیم زیرا  بیت المقدس برای ما یک اصل است.

وی خاطرنشان کرد: در پارلمان ترکیه مطالعه ای برای تقویت همکاری اقتصادی با مردم فلسطین انجام شده است و این موضوع با وزارت تجارت در حال بحث و بررسی است و پارلمان توصیه می کند ورود کالاهای فلسطینی به ترکیه افزایش یابد.

برچسب‌ها رجب طیب اردوغان اسرائیل آنکارا قدس رژیم صهیونیستی فلسطین

منبع: ایرنا

کلیدواژه: رجب طیب اردوغان اسرائیل آنکارا رجب طیب اردوغان اسرائیل آنکارا قدس رژیم صهیونیستی فلسطین اخبار کنکور مردم فلسطین بین المللی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۵۳۹۰۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعتراضات دانشجویی در آمریکا می‌تواند به «مردم عادی» هم منتقل شود

«هادی برهانی» استاد دانشگاه مطالعات فلسطین دانشگاه تهران در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، با اشاره به اعتراضات گسترده دانشجویی در آمریکا علیه نسل‌کُشی در غزه اظهار کرد: برخوردهای محدودکننده و خشن پلیس آمریکا علیه دانشجویان که در حمایت از مردم فلسطین دست به برگزاری تجمع‌های اعتراضی زده‌اند، ریشه در هراس دولت‌مردان آمریکا بابت حمایت از رژیم صهیونیستی دارد.

وی ادامه داد: حمایت از رژیم صهیونیستی در آمریکا و کشورهای غربی، بر اساس دروغ بنا شده که در جریان جنگ غزه، بسیاری از این دروغ‌ها افشا شده است.

استاد دانشگاه مطالعات فلسطین دانشگاه تهران با بیان اینکه در اعتراضات آمریکا شاهد حضور «دانشجویان و اساتید یهودی» هم هستیم افزود: در کشورهای غربی و آمریکا، دانشگاه‌ها از موقعیت ویژه‌ای برخوردارند و از سویی این اعتراضات در بهترین دانشگاه‌های آمریکا در حال انجام است که اگر ادامه یابد، امواج تحول و تغییر می‌تواند به «مردم عادی» هم منتقل شود.

برهانی در این‌باره گفت: در صورت انتقال اعتراضات به مردم عادی، دولت آمریکا دیگر نمی‌تواند جلوی آن را بگیرد و همین امر در نهایت تبدیل به خطری برای رژیم صهیونیستی و لابی این رژیم در آمریکا خواهد شد.

وی اضافه کرد: در آمریکا «دموکراسی نیم‌بند» وجود دارد و اگر اکثریت مردم در این کشور، مخالف حمایت از رژیم صهیونیستی باشند، سیاست حمایت از این رژیم دیگر قابل تداوم نخواهد بود و حمایت واشنگتن از تل‌آویو به خطر می‌افتد.

استاد دانشگاه مطالعات فلسطین دانشگاه تهران با بیان اینکه در میان کشورهای غربی، آمریکا تنها کشوری است که هنوز اکثریت مردم در آن از کمک به رژیم صهیونیستی حمایت می‌کنند گفت: تحولات جدید پس از ۷ اکتبر (طوفان‌الاقصی) افکار عمومی در آمریکا را به خطر انداخته که اگر این خطر توسعه یابد، منجر به پایان حمایت از رژیم صهیونیستی در این کشور می‌شود.

کد خبر 6090101 نفیسه عبدالهی

دیگر خبرها

  • اعتراضات دانشجویی در آمریکا می‌تواند به «مردم عادی» هم منتقل شود
  • فیلم| هفت تیر کشی وزیر امنیت اسرائیل به روی مردم عادی برای جای پارک
  • فرود هواپیمای مقامات اسرائیلی در عربستان سعودی / تلویزیون اسرائیل: احتمالا این مقامات برای گفت‌و‌گو درباره عادی‌سازی روابط رفته باشند
  • ضرورت ارتقاء روابط با پاکستان پس از سفر رئیس جمهور
  • اندونزی: هیچ عادی سازی روابطی با اسرائیل وجود ندارد
  • حمایت الجزایر از طرح عضویت دائم فلسطین در سازمان ملل
  • کنایه تمسخر آمیز وزیرخارجه رژیم اسرائیل به اردوغان؛ سریالت را ببین + عکس | واکنش ترکیه
  • واکنش ترکیه به حمله وزیرخارجه اسرائیل به اردوغان
  • قطعنامه جانبدارانه و ضد ایرانی پارلمان اروپا | واکنش به حمله اسرائیل؛ فقط تاسف!
  • «طوفان الاقصی» توطئه عادی سازی روابط با اسراییل را شکست داد