Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر، آیت الله «احمد مبلغی» نماینده مردم لرستان در مجلس خبرگان رهبری در پیامی رحلت علامه «حاج شیخ محمد تقی مصباح یزدی»، رئیس مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره) و نماینده منتخب مردم استان خراسان رضوی در مجلس خبرگان رهبری را تسلیت گفت.

در این پیام آمده است:

«بسم الله الرحمن الرحیم

إِذَا مَاتَ الْعَالِمُ الفقیه ثُلِمَ فِی الْإِسْلَامِ ثُلْمَةٌ لَا یَسُدُّهَا شَیْءٌ إِلَی یَوْمِ الْقِیَامَةِ

ارتحال فقیه فیلسوف و اندیشمند بزرگ جهان اسلام حضرت آیت الله علامه حاج شیخ محمدتقی مصباح یزدی (رضوان الله تعالی علیه)، موجب تأسف و تأثر فراوان گردید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این عالم ربانی و عضو جامعه محترم مدرسین حوزه علمیه قم اندیشه ناب اسلامی را با تربیت شاگردانی برجسته و تألیفات فراوان در علوم عقلی و نقلی، تفسیر و اخلاق و در نهایت با تأسیس مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره) خدمات کم‌نظیری را به جهان اسلام و حوزه‌های علمیه ارائه کرد.

تسلط این دانشمند بزرگ جهان اسلام در شاخه‌های متعدد علوم اسلامی از دیگر برجستگی‌های کم نظیر این استاد حوزه‌های علمیه است.

بصیرت و بینش عمیق سیاسی و همراهی و تبعیت از امام راحل و مقام معظم رهبری و ارائه آثار علمی در دفاع و حمایت از ولایت فقیه از دیگر خصوصیات این شخصیت انقلابی است.

اینجانب ارتحال این عالم عامل، عارف واصل را به محضر حضرت صاحب الامر (عج…)، مقام معظم رهبری (دام ظله العالی)، مراجع عظام تقلید (دامت برکاتهم)، حوزه‌های علمیه و بیت مکرم به خصوص فرزندان محترم و شاگردان و ارادتمندان ایشان تسلیت عرض می‌نمایم و برای آن عالم پارسا علو درجات و رحمت الهی را از خداوند متعال خواستارم.

کد خبر 5110711

منبع: مهر

کلیدواژه: مقام معظم رهبری مقام معظم رهبری احمد مبلغی آیت الله مصباح یزدی پیام تسلیت مجلس خبرگان رهبری قاسم سلیمانی ویروس کرونا 9 دی شیراز اولین سالگرد شهادت حاج قاسم آمار کرونا بوشهر کرمانشاه آیت الله مصباح یزدی آلودگی هوا شهرستان کرج جبهه مقاومت خطبه های نماز جمعه عکس استانها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۵۳۹۱۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امام صادق (ع) حافظ آثار رسول الله برای جهان اسلام بوده است

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مازندران، آیت الله معلمی در آئین عزاداری و دسته روی سالروز شهادت بنیانگذار فقه جعفری و مکتب تشیع حضرت امام صادق (ع) گفت: همان طور که امام حسین (ع) با قیام و ایستادگی و مقاومت در برابر ظالمان برای همیشه تاریخ بشریت جاودانه شد، امام صادق (ع) با خدمات علمی و فرهنگی و دینی در برابر انحرافات فکری و فرهنگی دوران سلطه بنی امیه خدمات جاودانه به جوامع دینی و اسلامی کرده است.

امام جمعه قائم شهر افزود: امام صادق (ع) بعد از حاکمیت و سلطه بنی امیه بر جامعه اسلامی و دینی برای گشودن باب فرهنگی و قرآنی چه در مسائل اعتقادی و عملی تلاش‌ها و خدمات فوق العاده به جهان اسلام داشته است.

آیت الله معلمی با اشاره به نقش بسیار مهم امام ششم شیعیان برای حفظ اسلام و اهل بیت (ع) گفت: حقیقتا امام صادق (ع) آثار رسول الله را حفظ و برای آیندگان به امانت گذاشته است.

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری، سالروز شهادت امام صادق (ع) را برای همه پیروان و شیعیان مکتب اهل بیت (ع) روز بسیار مهم و بزرگی دانست و افزود: باید ارزش‌های گذشته را قدر بدانیم و با استفاده از این فرصت ها، توجهات را به مکتب امام صادق (ع) که مکتب اسلام و قرآن و عترت پیامبراعظم (ص) است بیشتر کنیم.

دیگر خبرها

  • شیخ صدوق بیش از هزار سال پرچمدار مکتب امام صادق(ع) و سایر اهل بیت(ع) بوده است
  • امام صادق (ع) حافظ آثار رسول الله برای جهان اسلام بوده است
  • تجلیل از طلاب ممتاز و نمونه استان یزد
  • امام جمعه رشت: بیداری دانشجویان جهان حاصل روشنگری رهبری است
  • عضو خبرگان رهبری: اگر گفته‌های ما منطقی باشد مردم به سمت دین گرایش پیدا می‌کنند
  • بیداری دانشجویان جهان حاصل روشنگری رهبری است
  • دیدار استاندار لرستان و آیت‌الله «نیازی»
  • تاکید نماینده استان در مجلس خبرگان رهبری بر باشکوه برگزار کردن اجلاسیه شهدای استان
  • انقلاب اسلامی پایگاه حفظ دین اسلام است
  • نماینده همدان در مجلس خبرگان رهبری به علت عارضه مغزی در بیمارستان بستری شد