Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «قدس آنلاین»
2024-04-27@14:05:36 GMT

عرض ارادت هنری به سردار سلیمانی

تاریخ انتشار: ۱۳ دی ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۵۳۹۳۶۷

عرض ارادت هنری به سردار سلیمانی

این روزها هنرمند نقاش بی‌ادعای مشهدی که ارادت بسیار به سردار قاسم سلیمانی دارد و هنگام شنیدن خبر شهادت سردار در حرم مطهر ثامن‌الحجج(ع) حضور داشته است، از امام رضا(ع) خواسته است تا توفیق کشیدن چهره این خادم‌الشهدا را داشته باشد. از ولی شفیعی، آثار نقاشی دیواری بسیاری در سطح شهر دیده می‌شود. گفت‌وگو با او را با هم می‌خوانیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نقش بستن تصویر سردار دل‌ها روی دیوارهای شهرمان چگونه شکل گرفت؟

نخستین تصویر سردار در ابتدای خیابان سیدی تا قائم را برعهده گرفتم و پس از آن در منطقه ثامن و آخرین پروژه از تصویر سردار سلیمانی در تقاطع نواب، شهید شوشتری در کنار هتل

کریمه اهل بیت(ع) به صورت نقاشی دیواری پنجشنبه رونمایی شد و همچنین دو سفارش دیگر از تصویر سردار سلیمانی در محدوده پارک و میدان تلویزیون نیز ارائه داده شده است.

در سال‌های اخیر روی کدام دیوارهای شهر نقش کشیده‌اید؟

در سال‌های اخیر در منطقه ۳ در خیابان مقداد طرح نقاشی دیواری با موضوع خانه‌های سنتی را برای اداره ناحیه یک انجام داده‌ام. دیوارهای مقابل ایستگاه قطار شهری راه‌آهن با طرح آفتابگردان هم بوده است، در محله بلال نیز روی ساختمان اداره ناحیه ۲ شهرداری بخشی از ساختمان مدرن و بخشی از ساختمان کلاسیک را نقاشی کرده‌ام. در منطقه ثامن هم بهترین اثرم تصویر شهید حسنی کارگر (شهید منا) را کشیده‌ام. به تازگی کاری سه‌بعدی هم با موضوع زیارت به پایان رسیده است. تصاویر شهدایی چون شهیدان جامی، قاسمی دانا، حسینی محراب و... از دیگر نمونه کارهای من است.

درباره رکوردی که در خصوص نقاشی دیواری به دست آورده‌اید، بگویید.

علاوه بر دستاوردهایی که در حوزه تصویرگری شهدا کسب کرده‌ام، در مینیاتور که رشته اصلی من محسوب می‌شود نیز چند رکورد به ثبت رسانده‌ام.

از جمله می‌توانم به سقف مینیاتورکاری شده سالن بزرگ مجموعه پدیده شاندیز اشاره کنم که با ۲ هزار و ۲۰۰ مترمربع مساحت، بزرگ‌ترین نقاشی سقفی کشور و یکی از مینیاتورهای بزرگ در جهان به شمار می‌رود که کهکشانی از نور است. این کار را در مدت ۱۰۰ روز کاری از ساعت ۵ صبح تا ۸ شب کار کردم.

چرا بیشتر کارهایتان رنگ و بوی معنویت دارد و برای ترسیم چهره شهدا معمولاً چه اصلی را در نظر دارید؟

موضوعات معنوی آرامش خاصی برایم به همراه می‌آورد، به همین خاطر است که ترجیح می‌دهم بیشتر کارهای معنوی انجام دهم تا موضوعات دیگر. البته گاهی در بخش نگارگری هم سفارش‌هایی دارم. کارهای معنوی برای من آرامش زیادی به ارمغان می‌آورد و من با وجود آنکه کارهای نگارگری و اسلیمی با درآمد خوب و سفارش کار فراوان دارم، ترجیح می‌دهم چهره شهدا را نقاشی کنم. همچنین چهره شهدا را همیشه با لبخند ترسیم می‌کنم و به اعتقاد من کشیدن تصویر شهدا و زنده نگه ‌داشتن یاد و خاطره آن‌ها سبب برکت و خیر در زندگی می‌شود.

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: نقاشی دیواری مشهد نقاشی دیواری تصویر سردار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۵۳۹۳۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف ۳۲ هزار لیتر سوخت قاچاق در یک چهار دیواری

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی پلیس هرمزگان سرهنگ محمدامین نوروزی گفت: در ادامه طرح مبارزه با قاچاق سوخت و فرآورده‌های نفتی مأموران انتظامی کلانتری ۱۲ با کسب خبری مبنی بر دپوی بیش از ۳۳ هزار لیتر سوخت قاچاق در بندر گنگ، عازم این محل شدند.

وی افزود: مأموران با انجام اقدامات پلیسی محل دپو و تخلیه سوخت قاچاق را در یک چهار دیواری شناسایی و در بازرسی از محل ۳۳ هزار و ۵۰ لیتر گازوئیل قاچاق از داخل مخازن کشف کردند.

سرهنگ نوروزی تصریح کرد: ارزش سوخت‌های کشف شده برابر نظر کارشناسان ۱۰ میلیارد ریال برآورد شده و پرونده مقدماتی تشکیل و به مرجع قضائی ارسال شد.

کد خبر 6088537

دیگر خبرها

  • (عکس) سردار سلیمانی و هوگو چاوز، امام مهدی و حضرت مسیح
  • (عکس) سردار سلیمانی و هوگو چاوز، امام مهدی و حضرت عیسی
  • یادواره شهید دانشجو در روستای داربیدخون
  • یادواره شهید دانشجو در خانوک
  • به سردار سلیمانی گفتم اسارت شما هزینه زاست، به‌دست دشمن بیفتید چه؟
  • معرفی چهره هنر انقلاب اسلامی در خوزستان
  • کشف ۳۲ هزار لیتر سوخت قاچاق در یک چهار دیواری
  • خاطره شنیده نشده از حاج قاسم
  • خون شهدا ضامن بقای انقلاب اسلامی است
  • کنگره‌های شهدا باید جریان‌ساز و هنرمندانه برگزار شود