Web Analytics Made Easy - Statcounter

آیت الله ناصری نماینده ولی فقیه در استان یزد، گفت: حوزه‌های علمیه برای رونق و توسعه نیازمند منابع مالی پایدار هستند و این امر باید مدنظر موسسان مدارس علمیه باشد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از یزدرسا، آیت‌الله محمدرضا ناصری در دیدار با مدیران مدرسه علمیه حضرت زینب(س) اظهار داشت: برای حوزه‌های علمیه باید منابع مالی پایدار درنظر گرفته شود تا محتاج دولت‌ها نباشند و بتوانند خودشان را اداره کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی عنوان کرد: پیشنهاد ما این است که موسسان مدارس علمیه، برای درآمد مدارس، موقوفاتی را نیز در نظر بگیرند و به طور قطع، وقف راهگشای مشکلات مالی حوزه‌های علمیه خواهد بود.

ناصری با اشاره به تجربیات خود در استان چهارمحال و بختیاری یادآور شد: در زمان احداث مصلای شهرکرد که در نوع خود بی‌نظیر است، طرحی ارائه شد که با اجرای آن هم برای مردم سامان اشتغالزایی شد و هم نیازهای حوزه‌های علمیه آن منطقه تامین شد و پیشنهاد می کنم این طرح در یزد نیز اجرایی شود.

امام جمعه یزد با اشاره به اهمیت حوزه های علمیه یزد تاکید کرد: برای این مراکز در استان باید کار اساسی شود تا طلاب فارغ از مسائل مالی بتوانند به تحصیل خود ادامه دهند.

وی با اشاره به پیشنهادات عمرانی مطرح شده تصریح کرد: توصیه می کنم که خیران مدارس علمیه، خود با نظارت به موضوع موقوفات برای مدارس ورود کنند.

ناصری، یکی از پیشنهاداتی که می‌تواند هم اشتغالزا باشد و هم به تامین منابع مالی مورد نیاز حوزه‌ها کمک کند را ایجاد صنعت پوشاک اعلام کرد و گفت: این صنعت نه تکنولوژی بالایی نیاز دارد و نه سرمایه گذاری چندانی و تنها با آموزش، می‌توان این صنعت را به راه انداخت که پیشنهاد می کنم موسسان مدارس علمیه، این مهم را نیز دنبال کنند.

وی با اشاره به اینکه انسان تا زمانی که زنده است، به پوشاک نیاز دارد، افزود: اگر صنعت پوشاک در استان یزد پا بگیرد، علاوه بر اشتغال گروه زیادی از بیکاران به ویژه زنان سرپرست خانوار، کشور را نیز از واردات پوشاک بی‌نیاز می کند و از درآمد آن می‌توان هزینه‌های حوزه های علمیه را نیز تامین کرد.

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: حوزه های علمیه مدارس علمیه منابع مالی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۵۳۹۴۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزیر صمت: در تامین اتوبوس نیازمند خارجی‌ها نیستیم

عباس علی آبادی  با اشاره به موضوع واردات اتوبوس و کشنده، گفت: امروز در تولید کشنده و اتوبوس نیازمند خارجی نیستیم بلکه نیازمند تأمین هزینه‌ها و زمان هستیم اما گاهی به بهانه تأمین مالی و گاهی به بهانه اینکه فوری نیاز داریم، واردات صورت می‌گیرد.

وی در پاسخ به سوالی درباره اینکه چگونه باید جلوی بهانه‌جویی‌ها را گرفت، تاکید کرد: به هر حال هر بار به دنبال بهانه هستند تا راهی پیدا کنند و به منفعت برسند.

وزیر صمت ادامه داد: در حال حاضر یکی از بهانه‌های مهم این است که تأمین کنندگان خارجی مایل به تأمین مالی هستند، بنابراین ما باید این بهانه‌ها را از بین ببریم و روش‌هایی را برای تأمین مالی و مشارکت دادن مردم در این امر پیدا کنیم تا با این بهانه‌ها به سمت خارجی‌ها نرویم.

علی آبادی عنوان کرد: یکی دیگر از بهانه‌ها این است که گاهی اعلام می‌کنند تعداد زیادی دستگاه آن هم به صورت فوری نیاز دارند؛ در حالی که اگر این موضوع را از قبل به تولیدکننده بگوییم تولیدکننده هم نسبت به تولید محصول مذکور اقدام می‌کند.

وی گفت: متأسفانه این مساله وجود دارد اما به هر حال ما به دنبال رفع آنها هستیم.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی صنعت ، تجارت و کشاورزی

دیگر خبرها

  • لزوم ورود حوزه علمیه به عرصه درختکاری و حفظ منابع طبیعی
  • تامین آب پایدار روستا‌های بخش گابریک نیازمند تخصیص اعتبار
  • وزیر صنعت: برای تولید اتوبوس نیازمند خارجی‌ها نیستیم
  • رفع مشکلات «ماماها» نیازمند توجه مسوولان/جذب ۱۰۰ ماما در کردستان
  • برای تولید اتوبوس و کشنده نیازمند خارجی‌ها نیستیم
  • وزیر صمت: در تامین اتوبوس نیازمند خارجی‌ها نیستیم
  • کسی احساس تکلیف کند در برابر مشکلات تسلیم نمی‌شود
  • نیازمند جهاد تعلیم و تربیت در حوزه های علمیه هستیم
  • المپیاد علمی سراسری طلاب حوزه‌های علمیه پاکستان برگزار شد
  • رسیدگی مستمر به مشکلات خانواده زندانیان نیازمند بوشهر