Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-05-06@23:30:18 GMT

شیوع کرونای جدید در ۳۳ کشور جهان

تاریخ انتشار: ۱۳ دی ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۵۳۹۸۶۴

شیوع کرونای جدید در ۳۳ کشور جهان

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، روزنامه نیویورک تایمز گزارش داد ترکیه سی و سومین کشوری است که ویروس کرونای انگلیسی در آن شناسایی شده است. ترکیه ضمن بستن مرزهایش به روی مسافران از مبدا انگلیس اعلام کرده است ۱۵ مورد ابتلا به ویروس کرونای جدید را در این کشور شناسایی کرده است که همگی آن‌ها از جمله افراد ورودی از انگلیس بوده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فخرالدین کوجا، وزیر بهداشت ترکیه، در بیانیه‌ای اعلام کرد این ۱۵ نفر در قرنطینه هستند و همه تماس‌های آن‌ها رهگیری شده است.

در این بیانیه آمده است این ویروس در هیچ فرد دیگری به غیر از مسافران ورودی از انگلیس شناسایی نشده است.

بر این اساس تعداد کشور‌های درگیر با ویروس کرونای انگلیسی به دست کم ۳۳ کشور رسیده است. به دنبال شناسایی ویروس جهش یافته کرونا در انگلیس در هشتم دسامبر، بیش از ۴۰ کشور مرز‌های خود را به روی مسافران از مبدا انگلیس بستند. برخی کشور‌ها محدودیت‌هایی را بر مسافرانی از جمله شهروندان آمریکا اعمال کرده‌اند که به تازگی به کشور‌های درگیر با ویروس کرونای انگلیسی سفر کرده اند.

فیلیپین محدودیت‌هایی را بر مسافران از انگلیس و ۱۸ کشور دیگر از جمله آمریکا اعمال کرده است. بسیاری از کشور‌ها محدودیت‌های سفری را بر مسافران آمریکایی اعمال کرده‌اند؛ چرا که این کشور بیشترین تعداد مبتلا به کرونا را در جهان داراست.

ویروس جهش یافته کرونا موسوم به «بی‌آی‌آی ۷» باعث ابتلا به نوع وخیم کرونا نشده است، اما سرعت انتشار آن و بستری شدن بیماران مبتلا به آن بیشتر است آن هم در زمانی که بسیاری از کشور‌ها با حجم بالایی از بیماران مبتلا به کرونا مواجهند.

بر اساس گزارش‌ها، آمریکا، انگلیس، ترکیه، استرالیا، بلژیک، برزیل، کانادا، شیلی، چین، دانمارک، فنلاند، فرانسه، آلمان، ایسلند، هند، ایرلند، فلسطین اشغالی، ایتالیا، ژاپن، اردن، لبنان، مالت، هلند، نروژ، پاکستان، پرتغال، سنگاپور، کره جنوبی، اسپانیا، سوئد، سوئیس، امارات عربی متحده و تایوان از جمله کشور‌هایی هستند که ویروس کرونای انگلیسی در آن‌ها شناسایی شده است.

به گفته دانشمندان، در آفریقای جنوبی نیز شاخه مشابهی از ویروس کرونا شناسایی شده که جهش‌های مشابهی با ویروس کرونای انگلیسی دارد.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: ویروس کرونا کرونای جدید شیوع کرونا ویروس کرونای انگلیسی ویروس کرونا کشور ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۵۳۹۸۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تجمع ضد آمریکا و انگلیس در بورکینافاسو

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما؛ به دنبال مداخله جویی آمریکا و انگلیس در امور داخلی بورکینافاسو، چند صد نفر از مردم این کشور در اعتراض به این موضوع در برابر سفارت آمریکا در واگادوگو پایتخت بورکینافاسو تجمع کردند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی


این تجمع در ادامه موج مخالفت مردمی در کشور‌های غرب آفریقا با مداخله جویی نظامی و سیاسی کشور‌های غربی در این کشور‌ها صورت می‌پذیرد.
مقامات نظامی حاکم در بورکینافاسو بعد از اخراج نظامیان فرانسوی از کشورشان، راسا به مقابله با تروریست‌های افراط گرا در کشورشان اقدام کرده اند، اما اخیرا دولت‌های آمریکا و انگلیس در بیانیه‌ای مشترک، ارتش بورکینافاسو را به کشتار مردم شان متهم کرده اند.
محمدو ترائوره سخنگوی تجمع کنندگان معترض، در مقابل سفارت آمریکا در بورکینافاسو، ضمن قرائت بیانیه تجمع کنندگان، به خبرنگاران گفت: سازمان ملل، اتحادیه آفریقا، سازمان اکواس و دادگاه کیفری بین المللی برای زمین زدن انقلاب مردم بورکینافاسو توطئه می‌کنند. آمریکا و انگلیس نیز در همین راستا علیه ارتش بورکینافاسو دروغ پردازی کرده اند. "
بورکینایی‌ها نیز مانند مردم مالی و نیجر استقلال کامل کشورشان از غربی‌ها را خواستارند.
سخنگوی تجمع کنندگان افزود: "ما اینجا اعلام می‌کنیم انقلاب مردم بورکینافاسو برگشت ناپذیر است. ما خواستار قطع رادیو صدای آمریکا و رادیو بی بی سی در بورکینا هستیم. ما همچنین خواستار قطع کامل و بی قید و شرط روابط سیاسی با آمریکا و انگلیس هستیم. "
نیرو‌های نظامی فرانسوی از مالی، نیجر و بورکینافاسو اخراج شده اند. نیجر نیز با قطع همکاری نظامی با آمریکا، خروج حدود هزار نظامی آمریکایی مستقر در پایگاه پهپادی آگادز را خواستار شده است.
---------
باصدا: محمدو اوئدراگو - سخنگوی تجمع کنندگان معترض

دیگر خبرها

  • عجیب ترین فرمانده جنگ ایران و عراق /جانشین سپاه خرمشهر و دوست نزدیک سردار سلیمانی را بیشتر بشناسید
  • شارژ رفاه با دورکاری؛ کرونا با زندگی ما چه کرد؟!
  • هشدار دامپزشکی : شیوع بیماری تب کریمه کنگو در فصل گرما
  • قاچاق سوخت تهدید جدی برای شیوع مالاریا در شرق کشور
  • تجمع ضد آمریکا و انگلیس در بورکینافاسو
  • عکس| آخرین تصویر از بازیگر پایتخت پیش از فوت /دلیل مرگ
  • (عکس) آخرین تصویر از بازیگر پایتخت پیش از فوت
  • آخرین تصویر از بازیگر پایتخت پیش از فوت/ عکس
  • ورزش و کاهش وزن نخستین اقدام برای درمان کبد چرب
  • گندم‌کاران مراقب شیوع بیماری زنگ زرد باشند