Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون برنامه ریزی و فناوری اطلاعات شرکت بیمه حافظ بیان کرد: به دلیل شرایط اقتصادی، خرید بیمه‌های اختیاری توسط عموم مردم و حتی بنگاه‌های اقتصادی کوچک در اولویت، قرار ندارد و با این وضع باید حق داد که بخش عمده‌ای از کارشناسان و فعالین صنعت بیمه در کشور، نگران اعمال رویکرد ارایه مجوز‌ها برای شرکت‌های بیمه گر جدید، باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش پول نیوز، بررسی آمار نشان می‌دهد که سرعت رشد صنعت بیمه در ایران بالاتر از میانگین منطقه و جهان بوده و با وجود افت ضریب نفوذ بیمه در منطقه خاورمیانه و ثابت ماندن آن در جهان، این شاخص در ایران روندی افزایشی داشته است.

با توجه به فعالیت استارت آپ‌ها که با تکیه بر دانش‌های جدید توسعه یافته‌اند و همچنین افزایش شناخت مردم از این صنعت، شاخص‌های مختلف صنعت بیمه در ایران رو به بهبود قدم برداشته اند و جالب این است که در برخی بخش‌ها سرعت رشد آن از میانگین جهانی و منطقه نیز بالاتر بوده است.
برخی از کارشناسان معتقدند با روی کار آمدن استارت آپ‌های بیمه‌ای، صنعت بیمه رنگ و بویی به خود می‌گیرد همانطور که رئیس کل بیمه مرکزی وجود استارت آپ‌ها را عامل افزایش ضریب نفوذ بیمه در کشور می‌داند، اما برابر آمار‌های اعلام شده استارت آپ‌ها نیز نتوانسته اند به افزایش این ضریب در کشور کمک کنند و استقبال از آن‌ها خوب نبوده است، چه آنکه سهم این استارت آپ‌ها از صنعت بیمه در کشور یک درصد است. هرچند برخی دیگر از کارشناسان و مقامات در بیمه مرکزی معتقدند ضریب نفوذ بیمه در کشور، تا سال‌های آینده به استاندارد جهانی خواهد رسید.
علی عزتی معاون برنامه ریزی و فناوری اطلاعات شرکت بیمه حافظ به پول نیوز گفت: بر اساس استاندارد‌های توصیه شده در صنعت جهانی بیمه و درراستای توسعه متوازن اقتصادی کشور‌ها و پیشگیری ازهرگونه انحصار و تبعات ناشی از آن، لازم است که به ازای هر یک میلیون نفر از جمعیت جهان، حداقل یک موسسه بیمه‌ای وجود داشته باشد.
وی افزود: اقدامات اخیر شورای عالی بیمه، قابل توجیه است و متناسب سازی تعداد شرکت‌های بیمه گر با جمعیت کشور، گامی در جهت رقابتی‌تر و شفاف‌تر کردن فضای کسب و کار برای شرکت‌های بیمه گر فعال و فعالین اقتصادی در بخش‌های متعدد خواهد بود.
معاون برنامه ریزی و فناوری اطلاعات شرکت بیمه حافظ خاطر نشان کرد: براساس رویکرد کلان برنامه ششم توسعه، متولیان صنعت بیمه باید متمرکز بر برنامه‌های توسعه‌ای باشند و این مهم نمی‌تواند تنها با ارایه مجوز به شرکت‌های بیمه‌ای جدید تامین شود. بیشتر بخوانید: ادغام استارت آپ‌های بیمه‌ای، قدمی مثبت در جهت افزایش ضریب نفوذ بیمه در ایران
عزتی، با بیان اینکه باید فکری هم به حال توسعه بازار‌های موجود کرد ادامه داد:درصورت تقسیم سبد‌های پرتفو‌ی موجود و عدم افزایش وسعت کیک بیمه، هیچ اتفاق مناسب و مفیدی نخواهد افتاد.
وی تصریح کرد: سیاست گذاری و اعمال رویکرد افزایش تعداد شرکت‌های بیمه ای، بایدمنطبق با الزامات مندرج در اسناد بالادستی از جمله برنامه ششم توسعه و در چارچوب وضعیت اقتصادی کشور باشد.
معاون برنامه ریزی و فناوری اطلاعات شرکت بیمه حافظ خاطرنشان کرد که درحال حاضر صنعت بیمه امکان دسترسی به دانش روز و تجارب شرکت‌های موفق بیمه گر در سطح جهان را ندارد و خدمات بیمه‌ای در حال ارایه در داخل نیز بیشتر به صورت معمول و بر اساس روش‌ها و روال سنتی گذشته، ارایه می‌شود و فاقد نوآوری‌های قابل تامل است.
وی افزود: به دلیل شرایط اقتصادی، خرید بیمه‌های اختیاری توسط عموم مردم و حتی بنگاه‌های اقتصادی کوچک در اولویت، قرار ندارد و با این وضع باید حق داد که بخش عمده‌ای از کارشناسان و فعالین صنعت بیمه در کشور، نگران اعمال رویکرد ارایه مجوز‌ها برای شرکت‌های بیمه گر جدید، باشند.
معاون برنامه ریزی و فناوری اطلاعات شرکت بیمه حافظ اذعان داشت که وجود بیمه نامه‌های اجباری مانند شخص ثالث در ایران باعث شده که شرکت‌های بیمه وقت و توان خود را بیشتر صرف رقابت‌های مرتبط با افزایش سهم و انحصاربازار، کنند.
معاون برنامه ریزی و فناوری اطلاعات شرکت بیمه حافظ با اشاره به توجه ویژه متولیان صنعت بیمه در چند سال گذشته به تشکیل شرکت‌های تخصصی بیمه‌ای اظهارکرد: این نوع بیمه گران، به دلیل دوری از ریسک و پرتفوی سایر رشته‌ها، بازدهی بیشتری در بخش صندوق‌های سرمایه‌گذاری دارند.
عزتی تاکید کرد: شرکت‌های تخصصی بیمه با ارائه انواع محصولات بیمه‌ای، می‌توانند گام بزرگی در جهت تقسیم صحیح و دقیق ریسک برداشته و موجب ایجاد رضایت در جامعه بیمه‌گذاران شوند.  

منبع: پول نیوز

کلیدواژه: صنعت بیمه بیمه مرکزی ضریب نفوذ بیمه در ایران عملکرد صنعت بیمه در سال 99 بیمه استارت آپ های بیمه ای ضریب نفوذ بیمه شرکت های بیمه گر استارت آپ ها صنعت بیمه بیمه در کشور بیمه ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.poolnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پول نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۵۳۹۹۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ۱۲۷ میلیون مترمکعبی ظرفیت تولید گاز کشور با توسعه ۱۶ میدان گازی/ افزایش حدود ۶ برابری سرمایه‌گذاری در صنعت نفت در دولت سیزدهم

مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران با تأکید بر اینکه با نهایی و اجرایی شدن تفاهم‌نامه‌های امروز بیش از ۱۶ مخزن گازی کشور توسعه می‌یابد، گفت: با بهره‌برداری از این طرح‌ها ۱۲۷ میلیون مترمکعب به ظرفیت تولید در چهار استان نفت و گازخیز کشور اضافه می‌شود.

به گزارش خبرنگار شانا، محسن خجسته‌مهر صبح امروز (سه‌شنبه، ۱۱ اردیبهشت‌) در آیین امضای تفاهم‌نامه‌های مطالعات طرح‌های توسعه ۱۶ میدان گازی با هلدینگ‌ها، شرکت‌های پتروشیمی و شرکت‌های اکتشاف و تولید ایرانی با سرمایه‌گذاری ۶ میلیارد و ۴۰۰ میلیون دلاری، با بیان اینکه امروز یکی از رویدادهای مهم اقتصادی صنعت نفت با مشارکت مردم را شاهد هستیم، گفت: برای تحقق برنامه‌های تولیدی باید سرمایه‌گذاری مستقیم و غیرمستقیم انجام دهیم که در دولت سیزدهم این کار زیربنایی در حال انجام است.

وی ادامه داد: پیش‌تر تنها شرکت‌های اکتشاف و تولید می‌توانستند در صنعت نفت سرمایه‌گذاری کنند، اما با ابتکار وزیر نفت و هماهنگی لازم با دولت قرار شد پتروشیمی‌ها نیز در بالادست صنعت نفت حضور یابند.

مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران تصریح کرد: پیش از این حضور سرمایه‌گذاری بانک‌ها در صنعت نفت را تجربه کرده بودیم و نتیجه آن قراردادی ۱۳ میلیارد دلاری شد که در تاریخ صنعت نفت و کل کشور بینظیر و منحصر به فرد بوده؛ از آن حجم هم ۱۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون دلار مربوط به توسعه میدان‌های مشترک بوده است.

خجسته‌مهر با اشاره به امضای قرارداد توسعه میدان مشترک آزادگان به ارزش ۱۱ میلیارد ۵۰۰ میلیون دلار و دیگر میدان‌ها در مجموع به ارزش ۱۳ میلیارد ۵۰۰ میلیون دلار با حضور بانک‌ها گفت: به‌تازگی با امضای قرارداد فشارافزایی، وزارت نفت نشان داد که می‌تواند کارهای بی‌نظیری در این صنعت انجام دهد.

وی با تأکید بر اینکه با نهایی و اجرایی شدن تفاهم‌نامه‌های امروز بیش از ۱۶ مخزن گازی کشور توسعه می‌یابد، گفت: با بهره‌برداری از این طرح‌ها ۱۲۷ میلیون مترمکعب به ظرفیت تولید گاز کشور در چهار استان خوزستان، فارس، بوشهر و کهکیلویه و بویر احمد افزوده می‌شود.

معاون وزیر نفت گفت: امسال با همکاری بخش خصوصی و هلدینگ‌های پتروشیمی، جهش دوم در سرمایه‌گذاری پتروشیمی‌ها را رقم می‌زنیم که این سرمایه‌گذاری مولد، راهبردی و معنادار است زیرا قراردادهایی جذاب، زودبازده و درآمدزا هستند.

خجسته‌مهر سرمایه‌گذاری پتروشیمی‌ها در بخش بالادستی صنعت نفت را قراردادی برد - برد برای شرکت ملی نفت ایران و آن‌ها دانست و گفت: مردم به‌عنوان سرمایه‌گذاران اصلی پتروشیمی‌ها و هلدینگ‌ها با این تفاهم‌نامه‌ها در طرح‌های بالادستی سرمایه‌گذاری می‌کنند.

وی افزود: معنای سال جهش تولید با مشارکت مردم این است که بسیاری از مردم ایران جزو سهام‌داران خرد و کلان واحدهای پتروشیمی هستند و هرکدام از آنها که پولی دارند در پتروشیمی‌ها سرمایه‌گذاری می‌کنند. 

مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران یادآور شد: در دولت‌های یازدهم و دوازدهم سالانه به‌طور میانگین یک میلیارد ۶۰۰ میلیون دلار سرمایه‌گذاری شده است، درحالی‌که در ۲.۵ سال عمر دولت سیزدهم این رقم به سالانه ۶ میلیارد ۳۰۰ میلیون دلار رسیده و درمجموع قراردادهایی به ارزش ۱۵ میلیارد دلار امضا شده که بخش قابل‌توجهی از این سرمایه‌گذاری از سوی بخش خصوصی بوده است.

دیگر خبرها

  • تاثیر مستقیم میکروپلاستیک‌ها بر تغییر هورمون و جنسیت جنین
  • مقایسه پوشش‌های بیمه شخص ثالث در شرکت‌های مختلف در سال ۱۴۰۳
  • بیمه‌ دیگر در عوارضی آزادراه‌ ها نمی‌ماند
  • ‌مشارکت مردم در جهش تولید به صورت مستقیم و فردی باشد
  • افزایش ۳۰۰ نفری سهمیه بیمه کارگران ساختمانی در کردستان
  • اقدام بانک ملی ایران در واگذاری پتروشیمی شازند بسیار ارزشمند است
  • افزایش ۱۲۷ میلیون مترمکعبی ظرفیت تولید گاز کشور با توسعه ۱۶ میدان گازی/ افزایش حدود ۶ برابری سرمایه‌گذاری در صنعت نفت در دولت سیزدهم
  • قراردادهای مهمی در صنعت نفت ایران در راه است
  • افزایش ۱۲۷ میلیون مترمکعبی ظرفیت تولید گاز کشور با توسعه ۱۶ میدان گازی
  • اتفاق جالب در لیگ دسته 3 اسپانیا؛ تاثیر مستقیم مربی دروازه بان ها روی گل تساوی! / فیلم