Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار اقتصاد بین‌الملل  خبرگزاری فارس، به نقل از رویترز، مؤسسه TO70 هلند اعلام کرد:‌در سال 2020 علیرغم کاهش 50 درصدی سوانح هوانوردی در جهان نسبت به سال 2019 اما تعداد مرگ و میر ناشی از این حوادث افزایش داشته است.

این مؤسسه می‌گوید: در سال 2020، 40 سانحه هوایی رخ داده است و در این سوانح 299 نفر جان خود را از دست داده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این در حالی است که تعداد سوانح هوایی در سال 2019، 86 سانحه بود اما به کشته شدن 257 نفر منجر شد.

مؤسسه هلندی تأکید کرد: در سال 2020 به ازای هر یک میلیون پرواز هواپیماهای مسافربری تنها 0.27 جانباخته داشته‌ایم و یا به عبارت دیگر به ازای هر 3.7 میلیون پرواز یک نفر جان خود را در سوانح هوایی از دست داده است.‌ البته این شاخص نسبت به سال 2019، بالغ بر 0.9 درصد افزایش داشته است.

دلیل کاهش سوانح هوایی در جهان پایین آمدن قابل توجه تعداد مسافرت‌های هوایی به عنوان بخشی از تبعات شیوع ویروس کرونا بوده است.

مؤسسه فلایت رادار 24 گزارش داده که در سال 2020 تعداد پروازها در سراسر جهان نسبت به سال گذشته 42 درصد کاهش داشته و به 24.4 میلیون پرواز رسیده است.

طی 20 سال گذشته به طور کلی شاهد کاهش تعداد قربانیان سوانح هوانوردی در جهان بوده‌ایم بگونه‌ای که در حالی امسال 299 نفر جان خود را در سوانح هوایی از دست دادند که این رقم در سال 2005 و بنا به اعلام شبکه ایمنی هوانوردی بین‌المللی 1015 نفر بوده است.

این مؤسسه گفته طی 5 سال گذشته به طور متوسط سالانه 14 سانحه منجر به مرگ و میر در جهان رخ داده و هر سال 345 نفر جان خود را در آنها از دست داده‌اند.

سال 2017 صنعت هوانوردی جهان کمترین قربانی را تجربه کرد بگونه‌ای که که هیچ هواپیمای مسافربری در آن سال سقوط نکرد و تنها دو نفر در سوانح هوایی جان خود را از دست دادند.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: مرگ و میر هلند حوادث اقتصاد نفر جان خود سوانح هوایی سال 2020

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۵۴۰۰۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بسته شدن حریم هوایی پاریس در افتتاحیه المپیک

فرانسه امنیت مرزی فرودگاه‌های پاریس را پیش از بازی‌های المپیک ۲۰۲۴ افزایش خواهد داد. - اخبار ورزشی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، مقامات فرانسوی تصمیم گرفته‌اند تعداد مرزبانان فرودگاه ها را تا 1900 نفر افزایش دهند و همچنین اقداماتی علیه رانندگان غیر قانونی که بدون سفارش قبلی از طریق اپلیکیشن، مسافران را مستقیماً از فرودگاه می‌برند، انجام دهند.

ابراز اطمینان مکرون از پاک‌سازی رود سِن تا المپیک

آملی اودیا کاسترا، وزیر ورزش فرانسه با تایید این موضوع گفت: در هفته‌های اخیر دستگیری‌ها و بازرسی‌های اضافی رشد داشته است. تجربه فرودگاه اولین و آخرین خاطره‌ای خواهد بود که ورزشکاران، رسانه‌ها از سراسر جهان و بازدیدکنندگان متعدد آن را با خود خواهند برد. همچنین برنامه‌هایی برای بسته شدن حریم هوایی پاریس به مدت شش ساعت در مراسم افتتاحیه بازی‌های المپیک 2024 داریم.

18 هزار سرباز فرانسوی در طول بازی‌ها در پاریس مستقر می‌شوند که 3 هزار نفر از آنها به نظارت هوایی اختصاص خواهند داشت. این تعداد علاوه بر 35 هزار افسر پلیس مدنظر قبلی است.

المپیک پاریس از 26 جولای تا 11 آگوست 2024  (5 تا 21 مرداد سال جاری) برگزار می‌شود.

انتهای پیام/

 

دیگر خبرها

  • تغییرات آب و هوایی میانگین درآمد مردم جهان را کاهش می‌دهد
  • اعلام جرم پلیس علیه سازمان‌هایی که در قبال کاهش سوانح ترافیکی کرمانشاه کوتاهی می کنند
  • پاریس برای المپیک 2024 به یک دژ نظامی تبدیل می‌شود!
  • بسته شدن حریم هوایی پاریس در افتتاحیه المپیک
  • همه وظیفه داریم در راستای کاهش سوانح اقدام کنیم
  • ◄ افزایش 15 درصدی تلفات رانندگی + سند
  • راه اندازی تاکسی هوایی بین گناباد-مشهد
  • جزئیات راه‌اندازی تاکسی هوایی بین گناباد-مشهد
  • کاهش ۲۲ درصدی تعداد حوادث ناشی از کار در زنجان
  • تاکسی هوایی بین گناباد-مشهد راه‌اندازی می‌شود