Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روز شنبه گروه فرهنگی ایرنا از خبرگزاری آسوشیتدپرس، هاروکی موراکامی رمان‌نویس ۷۱ ساله ژاپنی که با آثاری چون کافکا در کرانه شناخته می‌شود، در اظهاراتی جدید از سیاستمداران خواست با صادق بودن درباره همه‌گیری کرونا، به کاهش حس ترس و نگرانی مردم از آینده کمک کرده و حمایت آنها را جلب کنند.

موراکامی که در یک برنامه زنده رادیویی دو ساعته به مناسبت آغاز سال نوی میلادی حضور داشت، از رهبران سیاسی کشورش خواست صادقانه از ته دل با مردم صحبت کنند و با این کار آنها را به همکاری در کاهش نرخ ابتلا به کرونا تشویق و ترغیب کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اظهارات این نویسنده مشهور تنها چند ساعت پس از آن پخش شد که مقامات پایتخت ژاپن اعلام کردند، آمار مبتلایان روزانه به کرونا در این شهر رکورد شکسته و به یک هزار و ۳۳۷ نفر رسیده است.

موراکامی در گفت‌وگو با شینیا یامانکا برنده جایزه نوبل فیزیولوژی از دانشگاه کیوتو و یکی از دو میهمان این برنامه رادیو گفت: به گمانم یکی از اصلی‌ترین مشکلات مربوط به کرونا، ابهام درباره آینده باشد که باعث ترس، خشم و فرار از واقعیت در بین مردم می‌شود. فکر می‌کنم این بزرگترین خطر است.

وی بدون آن که به فرد خاصی اشاره کند، افزود: وقتی سیاستمداران ارتباط موثر برقرار نمی‌کنند، همکاری با اقدامات ضدکرونایی برای مردم دشوار خواهد بود.

شینزو آبه نخست وزیر سابق ژاپن و جانشینش، یوشیهیده سوگا، به دلیل روخوانی بیانیه‌های از پیش نوشته شده در کنفرانس‌های مطبوعاتی مورد انتقاد قرار گرفته‌اند. این مقامات حتی در برخی موارد در پاسخ به سوالات خبرنگاران از عبارات تکراری استفاده می‌کردند.

ویروس کرونا اواسط ماه دسامبر (۲۴ آذر) در شهر ووهان در استان هوبی چین گزارش شد. ابتدا از این بیماری به عنوان ذات‌الریه نام برده می‌شد اما کمیسیون ملی بهداشت چین در ۳۰ دسامبر سال ۲۰۱۹ (۹ دی ماه ۹۸) به صورت رسمی شیوع این ویروس را در چین اعلام کرد.

این بیماری که به تدریج به کشورهای مختلف سرایت و سازمان جهانی بهداشت از آن با واژه همه‌گیری یاد کرد، تا لحظه تنظیم خبر  ۸۴ میلیون نفر را در جهان مبتلا کرده است که از این میان بیش از یک میلیون و هشتصد هزار نفر جان باخته‌اند.

ژاپن تا به اینجای کار رشد انفجاری در ابتلا به کرونا را تجربه نکرده اما افزایش‌های اخیر در آمار مبتلایان نگرانی‌هایی را در بین مردم ایجاد کرده است.

هاروکی موراکانی از ۲۹ سالگی نوشتن را آغاز کرد؛ کتاب‌ها و داستان‌های وی تاکنون به ۵۰ زبان ترجمه و در ژاپن و همچنین در سطح بین‌الملل پرفروش شده‌اند. این نویسنده معروف که در فهرست بزرگترین نویسندگان جهان روزنامه گاردین قرار گرفته است، از اوت سال ۲۰۱۸ (مرداد- شهریور ۹۷) هر دو ماه یک بار میزبان برنامه رادیویی رادیو موراکامی بود و این بار برای اولین بار به طور زنده این برنامه را اجرا کرد. در ماه مه (اردیبهشت- خرداد ۹۹) نیز یک برنامه از پیش ضبط شده از وی منتشر شد تا در دوران اعلام وضعیت اضطراری در بخش‌هایی از کشور ژاپن از جمله توکیو، به مردم این کشور روحیه داده شود.

برچسب‌ها ویروس کرونا ادبیات جهان رمان نویس ژاپن ادبیات

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا ادبیات جهان رمان نویس ویروس کرونا ادبیات جهان رمان نویس ژاپن ادبیات اخبار کنکور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۵۴۰۲۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عزاداری مردم استان همدان، سالروز شهادت امام جعفر صادق(ع)

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • روزنامه اطلاعات: ملت در چه فکریه؟ دولت در چه کاریه؟
  • بگومگوی ثریا قاسمی با صادق قطب‌زاده
  • تشدید خشونت‌ها علیه سیاستمداران، چالشی برای آلمان
  • فستیوال بزرگ آرش مال: جشن افتتاحیه‌ای با شکوه در قلب منطقه آزاد انزلی
  • زمانی که پرچم کشورم را میان تماشاگران می‌بینم، بسیار افتخار می‌کنم
  • سوگ مردم استان یزد در محرم شهادت امام جعفر صادق (ع)+ فیلم
  • حضور پرشور مردم ایلام در مراسم عزاداری امام صادق (ع)
  • راهپیمایی بزرگ مردم هشتبندی در سوگ امام صادق(ع)
  • دسته‌روی مردم بندرعباس در عزای امام صادق (ع)
  • عزاداری مردم استان همدان، سالروز شهادت امام جعفر صادق(ع)