Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایران اکونومیست- براساس تصمیم هیات وزیران در اجرای قانون الزام دولت به پرداخت یارانه های کالاهای اساسی، سهام دولت در برخی شرکت‌های بورسی به سه بانک واگذار می‌شود.

 هیات وزیران در جلسه ۷ دی ۱۳۹۹ به پیشنهاد وزارت امور اقتصادی و دارایی و در اجرای مصوبات جلسه ۴۹ ستاد ملی مقابله با کرونا، وزارت مزبور (سازمان خصوصی‌سازی) را مکلف کرد معادل ۴۳۵ هزار میلیارد ریال از باقی‌مانده سهام متعلق به دولت در شرکت‌های پالایش نفت تهران، پالایش نفت تبریز، پالایش نفت اصفهان، پالایش نفت بندرعباس، سرمایه گذاری ملی ایران، تولید تجهیزات سنگین–هپکو و ایران ترانسفو را به بانک‌های ملت، صادرات و تجارت واگذار نماید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر این اساس، قیمت سهام موضوع این تصویب نامه، معادل آخرین قیمت پایانی هر سهم در تاریخ یکم دی ۱۳۹۹ تعیین می‌شود.

مطابق این تصمیم، انتقال گیرندگان مکلفند معادل ۱۴۵ هزار میلیارد ریال از بهای سهام مورد واگذاری را به نسبت میزان تعیین شده توسط وزارت فوق به صورت اقساط طی چهار قسط مساوی (ماهیانه تا پایان سال جاری) بدون سود فروش اقساطی را به حساب سازمان هدفمندی یارانه‌ها نزد خزانه‌داری کل کشور واریز نمایند تا با تخصیص سازمان برنامه و بودجه کشور و با رعایت ترتیبات مقرر در قانون برنامه و بودجه کشور صرف پرداخت به مشمولان شود.

همچنین معادل ۲۹۰ هزار میلیارد ریال از سهام موضوع این تصویب نامه، بابت تأدیه بدهی دولت به بانک‌های فوق واگذار می‌شود.

ضمناً پرداخت کلیه کارمزد و هزینه‌های نقل و انتقال سهام موضوع این تصویب نامه، بر عهده انتقال گیرندگان خواهد بود. علاوه بر این نقل و انتقال این سهام از پرداخت مالیات نقل و انتقال معاف می‌باشد. میزان سهم هر یک از بانک‌ها نیز توسط وزارت امور اقتصادی و دارایی تعیین می‌شود.

همچنین از تاریخ ابلاغ این تصویب نامه، کلیه حقوق مالکانه سهام مورد واگذاری به انتقال گیرنده تعلق دارد.

بانک‌ها نیز مکلفند در فروش سهام موضوع این تصویب نامه، با هماهنگی و در چهارچوب سیاست‌های ابلاغی سازمان بورس و اوراق بهادار اقدام نمایند.

 

 ایلنا

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: پالایش نفت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۵۴۰۲۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارزش بازار آلفابت از ۲ تریلیون دلار گذشت

ایتنا - ارزش بازار آلفابت روز جمعه در پی انتشار گزارش مالی این شرکت که سرمایه‌گذاران را مطمئن کرد شرکت مادر گوگل، یک بازیگر بزرگ در هوش مصنوعی خواهد بود، از مرز ۲ تریلیون دلار عبور کرد.
سهام آلفابت روز جمعه ۱۰ درصد افزایش یافت و به ۱۷۱.۹۵ دلار رسید که بزرگترین افزایش یک روزه از ژوئیه سال ۲۰۱۵ بود و ارزش بازار این شرکت را به ۲.۱۵ تریلیون دلار رساند. این رشد، تقریبا ۲۰۰ میلیارد دلار به ارزش بازار آلفابت افزود و یکی از بزرگترین افزایش‌های روزانه را در تاریخ بازار سهام رقم زد. سهام این شرکت امسال ۲۳ درصد رشد کرده است در حالی که رشد شاخص نزدک ۱۰۰، حدود ۵.۳ درصد بوده است.

به گزارش ایتنا از ایسنا، نقطه عطف ۲ تریلیون دلاری، پس از انتشار نتایج مالی این شرکت حاصل شد. درآمد آلفابت تحت تاثیر عملکرد قوی واحد رایانش ابری این شرکت، فراتر از انتظارات بود. تقاضای ابری، تحت تاثیر رشد هوش مصنوعی بوده است و همزمان، آلفابت با اعلام سود نقدی و برنامه بازخرید ۷۰ میلیارد دلاری سهام، سرمایه‌گذاران را تشویق کرد.

وین کوفمان، تحلیلگر شرکت «فونیکس فایننشیال سرویس» گفت: آلفابت به شکل فوق‌العاده‌ای مدیریت می‌شود. جریان نقدی آزاد آن، فوق العاده مبهوت‌کننده است و یک بودجه عظیم برای تحقیقات و توسعه دارد. از این رو، هر چند هیچ کس نمی‌داند کدام شرکت، بهترین محصولات هوش مصنوعی را دارد اما مشکل بتوان علیه آلفابت، شرط بست.

اگرچه ارزش بازار آلفابت در سال ۲۰۲۱، در یک روز معاملات، از سطح ۲ تریلیون دلار عبور کرد و اوایل ماه میلادی جاری، بار دیگر از این سطح توانست عبور کند اما برای نخستین بار است که در بالای ۲ تریلیون دلار بسته شد. شرکت انویدیا تحت تاثیر تقاضا برای تراشه‌های هوش مصنوعی، اوایل امسال از مرز ۲ تریلیون دلار عبور کرد در حالی که آمازون، فاصله زیادی با این رکورد ندارد.

بر اساس گزارش بلومبرگ، مسیر رسیدن به این نقطه عطف، هموار نبوده است. ارزش سهام آلفابت در بحبوحه انتقادهای جدی نسبت به محصولات هوش مصنوعی این شرکت، نوسان داشته است و قبل از گزارش درآمد، برخی از سرمایه‌گذاران، توانایی آلفابت برای رقابت با شرکتهایی مانند OpenAI در این حوزه را زیر سوال برده بودند.

دیگر خبرها

  • نماینده مجلس: پرداخت وام در کشور به کلی تعطیل شده
  • آیین نامه ترویج نماز در هیات دولت تصویب شد
  • سود مرحله سوم سهام عدالت کی واریز می‌شود؟
  • آیین‌نامه توسعه و تقویت مهارت‌آموزی دانش‌آموزان تصویب شد
  • بودجه گروگان بورسی‌ها
  • ارزش بازار آلفابت از ۲ تریلیون دلار گذشت
  • دو قانون مصوب مجلس از سوی قالیباف به دولت ابلاغ شد
  • بودجه گروگان بورسی‌ها/زنگنه:کاهش معافیت‌های مالیاتی بدعت است
  • برنامه تأمین ارز دولت و بانک مرکزی شفاف است ولی کافی نیست
  • ۱۵۰ همت از اموال مازاد بانک‌ها واگذار شد