Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-05-07@11:34:33 GMT

آمریکا/ ثبت ۷۶۹ قتل در شیکاگو در سال ۲۰۲۰

تاریخ انتشار: ۱۳ دی ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۵۴۰۴۸۷

آمریکا/ ثبت ۷۶۹ قتل در شیکاگو در سال ۲۰۲۰

طبق آمار اداره پلیس شهر شیکاگو آمریکا، در سال ۲۰۲۰، ۷۶۹ قتل در این شهر به ثبت رسیده است. - اخبار اجتماعی -

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران پویا؛ بر اساس آمار منتشر شده توسط پلیس شهر "شیکاگو" آمریکا، تعداد قتل و تیراندازی در سال 2020 افزایش چشمگیری در این شهر داشته و سال گذشته با 769 قتل به پایان رسیده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پابگاه خبری "abc news" در این‌باره نوشت، پس از سه سال که میزان قتل در شهر شیکاگو آمریکا رو به کاهش بود، در سال 2020 این میزان به 769 قتل رسیده است که نسبت به سال 2019 با افزایش 274 موردی روبه‌رو بوده است.

این میزان قتل و کشتار در شهر شیکاگو تنها از سال 2016 که بیشترین آمار قتل (784 مورد) به ثبت رسیده، کمتر است.

طبق گفته اداره پلیس این شهر، این آمار و ارقام نسبت به میزان خشونت و اعتراضات انجام شده بعد از قتل "جورج‌ فلوید" تعجب‌آور نیست؛ فقط در ماه دسامبر 50 قتل رخ داده است که نسبت به سال 2019، با افزایش 19 موردی روبه‌رو بوده است.

شیکاگو در این میان تنها نبود؛ در بسیاری از شهرهای آمریکا به دلیل اعتراضات پس از قتل جورج فلوید توسط پلیس شهر مینیاپولیس، خشونت گسترده‌ای رخ داده است.

اما این شهر شیکاگو بود که بیشترین میزان قتل و کشتار به ثبت رسانده است؛ شیکاگو با اینکه سومین شهر پرجمعیت کشور آمریکا محسوب می‌شود، صدها قتل بیشتر از شهرهای بزرگتر آمریکا مانند نیویورک و لس‌آنجلس در خود ثبت کرده است.

مقامات و کارشناسان اجرای قانون در سراسر آمریکا به عوامل اجتماعی در زمینه تحریک ناشی از ویروس COVID-19، احساس انزجار عمومی نسبت به پلیس پس از قتل فلوید و افزایش بیکاری در جوامع فقیرتر اشاره کرده‌اند.

همچنین اداره پلیش شیکاگو در آمار خود اعلام کرده است که در سال 2020، 79 افسر پلیس در اعتراضات این کشور مورد اصابت گلوله قرار گرفته‌‌اند؛ این درحالی است که 22 افسر در سال 2019 به قتل رسیده‌اند.

"جورج فلوید" فقط یکی از آنها بود؛ قتل بیش از 1000 آمریکایی توسط پلیس در سال 2020آمریکا؛ افزایش 11 درصدی قتل در لس آنجلس/ 300 قتل در 10 ماه!

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: آمریکا آمریکا شهر شیکاگو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۵۴۰۴۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش آمار بازداشت معترضان در دانشگاه‌های آمریکا

شمار دانشجویان بازداشت شده در دانشگاه ‌های آمریکا به حدود ۲۵۰۰ نفر رسیده و بیش از۵۰ مدرس و استاد دانشگاه تاکنون بازداشت شده‌اند.

     

به اشتراک بگذارید: https://tn.ai/3080228 درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار ؛ جدیدترین اخبار لحظه به لحظه امروز پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS تلگرام اینستاگرام توییتر   آپارات   سروش   آی‌گپ   گپ   بله   روبیکا   ایتا
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

دیگر خبرها

  • آمار شهدای غزه به ۳۴ هزار و ۷۸۹ نفر رسید
  • سپاهان به‌دنبال نهمین برد مقابل استقلال خوزستان
  • ذوب‌آهن به‌دنبال بهبود آمار تقابل با استقلال
  • تصاویر جالب از آمریکا در حمایت از غزه | از رژه خودرویی تا تشکیل زنجیره انسانی توسط دانشجویان دانشگاه شیکاگو
  • فیلم/ رژه خودرویی در شیکاگو آمریکا در حمایت از غزه
  • قاتل ۱۰۰ هزار دلاری دستگیر شد
  • افزایش آمار بازداشت معترضان در دانشگاه‌های آمریکا
  • ادامه اعتراضات در دانشگاه‌های آمریکا؛ بازداشت ۲۵ نفر در دانشگاه ویرجینیا
  • فیلم| انتقاد تند سناتور آمریکایی از سیاست آمریکا در قبال جنایات در غزه؛ وقت آن رسیده به صدای مردم آمریکا گوش دهیم!
  • ادامه اعتراضات حامیان فلسطین در دانشگاه‌های آمریکا