Web Analytics Made Easy - Statcounter

به  گزارش حوزه رادیو تلویزیون گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از روابط عمومی اداره کل هنر‌های نمایشی رادیو، میرطاهر مظلومی هنرمند توانمند کشورمان که در زمینه بازیگری رادیو، تئاتر، سینما، تلویزیون و همچنین بازیگری و کارگردانی رادیویی و صداپیشگی و مدیریت دوبلاژ فعالیت‌های حرفه‌ای درخشان و گوناگونی داشته است و این روز‌ها نیز به عنوان داور جشنواره‌ها حضور پررنگ، حرفه‌ای و موثری در هیئت انتخاب داوران دارد، به عنوان یکی از داوران بخش رادیویی جشنواره تئاتر فجر درباره ظرافت‌های داوری عادلانه در جشنواره‌ها گفت: هر گاه به عنوان داور در جشنواره‌های مختلف انتخاب شدم، دقت و عدالت در انتخاب آثار را سرلوحه کار خود قرار دادم؛ چرا که تلاش و زحمات یک گروه چه از تهران باشد و چه از شهرستان، می‌بایست تمام و کمال در نظر گرفته شود تا خدای ناکرده حقی از شرکت کنندگان تضییع نشود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در داوری آثار، لحظه به لحظه یک نمایش رادیویی را گوش و آن را از تمامی جهات از نویسندگی و کارگردانی گرفته تا بازیگری، افکتوری و صدابرداری مورد بررسی دقیق قرار می‌دهم؛ چرا که معتقدم صرفاً با یک بار گوش دادن نمی‌توان به درستی درباره جزئیات یک اثر اظهار نظر کرد.

مظلومی عنوان کرد: یک داور آگاه می‌بایست با وجدان و دقت نظر کامل آثار را بررسی کند و خوشبختانه در تیم‌هایی که به عنوان داور حضور داشته ام، در کنار همکاران حرفه‌ای و کاربلدم جوانب صداقت و جوانمردی را مد نظر قرار داده ام. حتی اگر زمانی به لحاظ تکنیکی با دوستان دچار اختلاف نظر شده ام، تلاش کردم تا با مطرح کردن توضیحات فنی درباره اثر آن‌ها را مجاب کنم تا تصمیمی عادلانه و منصفانه در مورد انتخاب یک اثر گرفته شود.

مظلومی ادامه داد: از جوانمردی و عدالت گفتیم؛ چه خوب است که از جهان پهلوان تختی هم بگوییم که سرآمد مردانگی و صداقت در زندگی بود و در اینجا از همه علاقه‌مندان به نمایش‌های رادیویی دعوت می‌کنم این روز‌ها جدیدترین نمایش رادیویی که درباره زندگی ایشان کارگردانی کرده ام را بشنوند.

گفتنی است؛ مجموعه نمایشی «تهران، ملبورن» به کارگردانی میرطاهر مظلومی، تهیه کنندگی اشرف السادات اشرف نژاد، با نگارش و تحقیق گروه نویسندگان به سرپرستی پوریا موسوی، به سفارش رادیو جوان در اداره کل هنر‌های نمایشی رادیو تولید شده است که همزمان از رادیو نمایش نیز پخش می‌شود.

این مجموعه نمایشی که درباره بخشی از زندگی جهان پهلوان تختی است با هنرمندی مجتبی طباطبایی، ایوب آقاخانی، مهرداد عشقیان، احمد لشینی، سعیده فرضی، محمد شریفی مقدم، محمد سعید سلطانی، نگین خواجه نصیر، محمد آقامحمدی، کرامت رودساز، مسعود زنوزی راد، قربان نجفی و حمیدرضا هدایتی، افکتوری نازنین حسن پور و صدابرداری حیدر صفدری، این هفته هر روز از ساعت ۸:۴۵ دقیقه روی آنتن رادیو نمایش می‌رود و ساعت ۲:۰۰ بامداد هم از رادیو جوان پخش می‌شود.

انتهای پیام/

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: بازیگر سینما و تلویزیون تئاتر فجر رادیو تئاتر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۵۴۰۵۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رقابت ۱۰ گروه در جشنواره هنر‌های نمایشی کودک و نوجوان آذربایجان غربی

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،نوزدهمین جشنواره هنر‌های نمایشی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان با حضور گروه‌های نمایشی چهار شهرستان آغاز به کار کرد و طی روز‌های ۸ و ۹ اردیبهشت ماه برگزار خواهد شد.

زهرا آبسوران، مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان آذربایجان غربی در حاشیه این مراسم به خبرنگار شبستان در ارومیه گفت: نوزدهمین جشنواره هنر‌های نمایشی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان با هدف نشان دادن عمومی سازی و مردم سازی نمایش در جامعه و فضا سازی و ارتقای ظرفیت نمایش به عنوان یک رویکرد فراگیر تربیتی و نشان دادن توانمندی‌های این قشر در حال برگزاری است. 

وی با بیان اینکه رقابت سالم از محور‌های این جشنواره است، افزود: ۲۰ اثر به دبیرخانه جشنواره استانی هنر‌های نمایشی کودک و نوجوان ارسال شده که پس از پایش، ۱۰ گروه نمایش منتخب که از این تعداد ۷ اثر مربوط به مراکز کانون و ۳ اثر نیز آزاد در روز‌های ۸ و ۹ اردیبهشت در سالن آمفی تئاتر مجتمع شهید فرخی ارومیه به رقابت خواهند پرداخت.

آب سوران با بیان اینکه «این صحنه خانه ماست» شعار این جشنواره است، گفت: توجه به نامداران، امید آفرینی، آئین‌های بومی، سنتی و مذهبی، طنز، محیط زیست و آزاد موضوعاتی هستند که در نمایش‌های جشنواره نوزدهم رعایت شده اند.

مدیر کل کانون پرورش فکری استان از برگزاری نمایشگاه با عروسک‌های نمایشی، پویش عکاسی و نشست آموزشی با هدف انتقال تجربه از برنامه‌های جنبی مرحله استانی این جشنواره خبر داد.

وی افزود: عباس پویان، فاطمه برمال، سمیه حسین نژاد داوران نوزدهمین جشنواره هنر‌های نمایشی کودکان و نوجوانان استان هستند. 

گفتنی است؛ عباس پویان بازیگر، نمایشنامه نویس و کارگردان است که دارای لیسانس ادبیات نمایشی و فوق لیسانس زبان و ادبیات فارسی است، وی از سال ۷۰ و در استان فارس فعالیت هنری خود را آغاز کرده و بیش از ۴۰ اثر هنری در حوزه‌ی کودک و نوجوان کار کرده است و در سال‌ها فعالیت مقام‌های متعددی را در جشنواره‌های کشوری و استانی به دست آورده است. 

فاطمه برمال کارگردان، بازیگر و عروسک گردان دیگر داور این جشنواره از استان اردبیل است، فاطمه برمال در طی سال‌ها فعالیت خود عناوین متعددی را در جشنواره‌های مختلف عروسکی و نمایشی به دست آورده، آخرین نمایش وی نمایش «آی تک» بود در تیر ماه ۱۴۰۲ در مرکز تئاتر کانون به روی صحنه رفت.

سمیه حسین نژاد کارشناس سابق کانون استان عروسک ساز، عروسک گردان، کارگردان و طراح صحنه و دکور دارای لیسانس نقاشی با سابقه‌ی بیش از ۲۰ سال فعالیت و مدرس شاخه‌های مختلف هنری است که طی سال‌ها فعالیت موفق به کسب رتبه‌های برتر در هنر‌های نمایشی، چون جشنواره رضوی شده و بار‌ها آثار وی به رویداد‌های کشوری صعود کرده اند.

دیگر خبرها

  • رقابت ۱۰ گروه در جشنواره هنر‌های نمایشی کودک و نوجوان آذربایجان غربی
  • رادیو یعنی گرما صمیمیت و درک هستی
  • یک هشدار دیگر درباره «سنگلج» و شروع «جادوی شهرزاد»
  • معرفی گروه‌های راه یافته به مرحله استانی جشنواره هنر‌های نمایشی
  • گفتگو با نویسنده و بازیگر نمایش‌های طنز رادیو
  • پای «توقف اتانازی» به رادیو نمایش باز شد
  • پای «توقف اتانازی» به رادیونمایش باز شد
  • راهیابی ۲ نمایش از البرز به جشنواره سراسری تئاتر بچه های مسجد
  • آغاز یک صبح با نشاط همراه با برنامه «صبح صبا»
  • نوزدهمین جشنواره ملی هنر‌های نمایشی به کار خود پایان داد