Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-05@02:13:54 GMT

مشکل ۳۰ ساله مردم میبد در مورد واگذاری اراضی حل شد

تاریخ انتشار: ۱۳ دی ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۵۴۰۷۲۶

مشکل ۳۰ ساله مردم میبد در مورد واگذاری اراضی حل شد

به گزارش خبرنگار مهر، غلامعلی دهشیری، ظهر امروز در نشست شورای حفظ حقوق بیت المال، که در میبد برگزار شد اظهار داشت: دستگاه قضایی حامی مردم و حافظ اموال عمومی و بیت المال است و اجازه نخواهد داد تا حقی مورد تعدی قرار بگیرد.

وی در خصوص علت برگزاری نشست شورای حفظ حقوق بیت المال در شهرستان میبد، اظهار داشت: برخی از مردم در این شهرستان دچار مشکلات عدیده و مزمن شده بودند که واگذاری هایی در سنوات قبل صورت گرفته بود و مردم سند هم دریافت کرده بودند اما به لحاظ عدم رعایت کامل برخی از ضوابط امکان ساخت و ساز و ارائه پروانه وجود نداشت که به واسطه پیگیری هایی که از سوی آیت الله اعرافی و نماینده مردم شهرستان های تفت و میبد در مجلس شورای اسلامی و مکاتبه فرماندار شهرستان میبد برای حل مشکلات لاینحل مردم در امور اراضی صورت پذیرفت، جلسه شورای حفظ حقوق بیت المال در شهرستان میبد با ۷ دستور جلسه در خصوص شهرک های دارای مشکل، تشکیل و با اجماع مسئولان مرتبط، ساز و کار های قانونی برای حل این مشکلات دیرینه تصویب شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این مقام قضایی، حقوق مردم و بیت المال را حائز اهمیت دانست و ابراز داشت: هیچکس حق ندارد به بهانه بیت المال، حقی را از مردم ضایع کند و هیچ فردی نیز نباید به هر دلیلی به خود اجازه دهد که متعرض اراضی دولتی و بیت المال گردد.

گفتنی است؛ با حضور مسئولان متولی امور اراضی و برخی از مسئولان محلی و نماینده مردم شهرستانهای تفت و میبد و ارتباط ویدیوکنفرانس معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار و اعضای شورای حفظ حقوق بیت المال، مشکلات دیرینه ۱۰ الی ۳۰ ساله برخی از اهالی شهرستان میبد بررسی و مصوبات بسیار خوبی برای حل و فصل قانونی این مشکلات تصویب شد.

کد خبر 5110840

منبع: مهر

کلیدواژه: یزد قاسم سلیمانی ویروس کرونا 9 دی اولین سالگرد شهادت حاج قاسم شیراز آمار کرونا آیت الله مصباح یزدی بوشهر کرمانشاه آلودگی هوا شهرستان کرج جبهه مقاومت خطبه های نماز جمعه عکس استانها شورای حفظ حقوق بیت المال شهرستان میبد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۵۴۰۷۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیش از ۳۳ هزار متر مربع از اراضی ملی سوادکوه شمالی خلع ید شد

ایسنا/مازندران رئیس کل دادگستری مازندران از خلع ید بیش از ۳۳ هزار متر مربع از اراضی ملی شهرستان سوادکوه شمالی و بازگشت به بیت المال خبر داد.

 عباس پوریانی امروز در گفت‌و با خبرنگاران افزود: در راستای حفظ حقوق بیت المال و انفال عمومی خصوصاً منابع طبیعی، با پیگیری‌های مستمر دادگستری حوزه قضایی و همکاری یگان حفاظت اداره منابع طبیعی شهرستان سوادکوه شمالی، در راستای تبصره ذیل ماده ۵۵ قانون حفاظت و بهره برداری از جنگل ها و مراتع کشور، ۳۳ هزار و ۶۷۵ متر مربع از اراضی ملی تصرف شده توسط متجاوزین خلع ید و به بیت المال بازگشت.
وی با بیان اینکه طبیعت ارزشمند شمال کشور و مواهب خدادادی استان مازندران نیازمند توجه ویژه است، تصریح کرد: حفاظت از منابع طبیعی، انفال، اراضی دولتی و ملی، وظیفه ای شرعی و قانونی است و باید این ثروت خدادادی ارزشمند برای نسل‌های بعدی حفظ شود.
پوریانی خاطرنشان کرد: برخورد دستگاه قضایی با متعرضین به منابع طبیعی و اراضی ملی،  قاطع و بازدارنده خواهد بود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • حل مشکل پنجاه ساله «اسناد رفسنجان قشم»
  • رفع مشکل هفت هزار و ۱۴۲ سند موسوم به سند رفسنجان در قشم
  • واگذاری اسناد موسوم به رفسنجان جزیره قشم بعد از ۵۱ سال
  • فعالیت‌های تاثیرگذاری برای رفع مشکل آب اصفهان در حال انجام است
  • فعالیت‌های تاثیرگذاری برای حل مشکل آب اصفهان در حال انجام است
  • بستر واگذاری امور به مردم فراهم شود
  • رسیدگی به پرونده های رفع تداخلات ارضی از اولویت‌های دستگاه قضایی است
  • ۳۳ هزار مترمربع اراضی ملی در سوادکوه خلع ید شد
  • واگذاری هزار فقره سند مالکیت در بندر خمیر
  • بیش از ۳۳ هزار متر مربع از اراضی ملی سوادکوه شمالی خلع ید شد