Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از تسنیم، جلسه کمیته اضطرار آلودگی هوای تهران به ریاست انوشیروان محسنی بندپی استاندار تهران در ساختمان استانداری تهران از دقایقی پیش در حال برگزاری است. این در حالی است که این جلسه در پشت درهای بسته در حال برگزاری است و قرار است در ارتباط با تعطیلی یا عدم تعطیلی پایتخت در روزهای آینده تصمیم‌گیری شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بنا بر این گزارش، صبح امروز مسعود تجریشی، معاون محیط زیست انسانی سازمان حفاظت محیط زیست اعلام کرد که متأسفانه طبق آخرین بررسی‌هایی که در ابتدای هفته گذشته از صنایع بزرگ اطراف تهران انجام داده‌ایم، مطلع شدیم تعدادی از نیروگاه‌های تهران از سوخت مازوت استفاده کرده‌اند.

وی همچنین گفت: طی روزهای گذشته، در نامه‌ای از سوی سازمان حفاظت محیط زیست به دادستانی تهران درخواست کرده‌ایم با اقدامات قضائی در اسرع وقت با مازوت‌سوزی نیروگاه‌های تهران برخورد کنند.

معاون محیط زیست انسانی سازمان حفاظت محیط زیست ابراز تأسف و تأکید کرد: "هیچ اراده‌ای برای رفع یا حتی کاهش آلودگی هوای تهران از سوی دستگاه‌های مجری قوانین وجود ندارد.

وی با بیان اینکه راهکارها و قوانین برای مقابله و نیز کاهش آلودگی هوای تهران وجود دارد، اما از سوی دستگاه‌های مسئول، اجرا نمی‌شود، اظهار کرد: در آخرین جلسه کمیته اضطرار آلودگی هوای تهران نماینده پلیس راهور در جلسه که اهمیت آن نیز مشخص است، حضور نداشت، حتی نماینده وزارت کشور از موضوع جلسه به خوبی آگاهی نداشت.

مازوت چیست و چه خطراتی برای سلامت دارد؟

مازوت یا نفت کوره یکی از هیدروکربن‌های نفتی است که در مراحل پالایش نفت خام پس از نفتا و بنزین و نفت سفید به‌دست می‌آید و چون سیاه است، به نفت سیاه نیز معروف است. این ماده ارزان‌ترین ماده سوختنی برای کوره‌ها، حمام‌ها و تنور نانوایی‌ها و موتورهای دیزلی و برخی نیروگاه‌ها است که خطرات جبران‌ناپذیر قلبی و ریوی و نیز بروز سرطان‌ها را برای افراد در پی دارد.

کد خبر 577229 برچسب‌ها آلودگی هوا تهران استانداری تهران

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: آلودگی هوا تهران استانداری تهران آلودگی هوای تهران محیط زیست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۵۴۱۰۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری نخستین جلسه کمیته سرمایه‌گذاری بانک دی در سال جاری

نخستین جلسه کمیته سرمایه‌گذاری بانک دی در سال جاری با حضور سرپرست، جمعی از اعضای هیئت مدیره و مدیران ارشد بانک برگزار شد.

به نقل از روابط عمومی بانک دی، علیرضا قیطاسی سرپرست بانک در این جلسه با بیان این که مجمع سالیانه بانک و شرکت‌های زیرمجموعه، در موعد مقرر قانونی برگزار خواهد شد، گفت: همه تلاش ما، شفاف‌سازی حداکثری در صورت‌های مالی است.

در این جلسه همچنین پس از معرفی «سیدعلی حسینی» به عنوان عضو مستقل کمیته مالی سرمایه‌گذاری بانک دی، موضوعات در دستور کار جلسه مطرح و درباره آن‌ها تصمیم‌گیری شد.

دیگر خبرها

  • معرفی ۶ نفر از عاملان آلودگی محیط زیست کرج به مراجع قضایی
  • استفاده از فاضلاب برای کشاورزی جرم است
  • پاکسازی منطقه نمونه گردشگری بوذرجمهر قاین
  • وضعیت آلودگی هوای تهران در روز سه شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • وضعیت آلودگی هوای تهران امروز سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ + شاخص به تفکیک مناطق
  • لایحه بودجه و برنامه در دستورکار مجلس/اسامی غایبان جلسه
  • وضعیت آلودگی هوای تهران امروز دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ + شاخص به تفکیک مناطق
  • وضعیت آلودگی هوای تهران امروز یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ + شاخص به تفکیک مناطق
  • برگزاری نخستین جلسه کمیته سرمایه‌گذاری بانک دی در سال جاری
  • برگزاری جشنواره زمین پاک در آستارا