Web Analytics Made Easy - Statcounter

رییس کل سازمان نظام پزشکی کشور از همکاری این سازمان با سازمان بیمه سلامت ایران به منظور اجرای نظام ارجاع شهری در چهار استان کشور، اجرای نسخه نویسی الکترونیک و تدوین راهنما‌های بالینی خبر داد.

خبرگزاری میزان - بنا اعلام سازمان بیمه سلامت، محمدرضا ظفرقندی در حاشیه دیدار با مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران با بیان اینکه این دیدار جهت هماهنگی‌های لازم و روابط مشترک میان نظام پزشکی به عنوان نماینده ارائه دهندگان خدمت و سازمان بیمه سلامت ایران به عنوان خریدار خدمت برای جامعه هدفی بالغ بر ۱۵ میلیون نفر صورت گرفته، بیان کرد: جهت‌دهی به سمت نسخه الکترونیک در بیمه سلامت و جامعه پزشکی از جمله مباحث عمده‌ای است که باید پیگیری‌های لازم برای اجرای آن صورت گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رییس کل سازمان نظام پزشکی کشور ادامه داد: براساس توافق صورت گرفته قرار است با ارائه مشوق‌هایی به خصوص با پرداخت مناسب به بخش خصوصی از سوی بیمه سلامت، هماهنگی‌های بیشتری در زمینه اجرای نسخه الکترونیک انجام شود.

بیشتر بخوانید:  نسخه نویسی الکترونیک چه مزایایی برای پزشکان دارد

وی افزود: طبیعتا وقتی چنین اتفاقی را شاهد باشیم ساماندهی بهتری برای آزمایشات، دارو و پرونده الکترونیک سلامت خواهیم داشت که از اصول تعیین شده برای آینده بهداشت و درمان کشور خواهد بود.

ظفرقندی گفت: همچنین قرار است با همکاری سازمان بیمه سلامت هماهنگی‌های لازم جهت اجرای نظام ارجاع شهری در چهار استان کشور به صورت پایلوت صورت گیرد و طی جلسه مشترکی با نظام پزشکی و سازمان بیمه سلامت ایران با شورای هماهنگی نظام پزشکی به تمام سوالات به منظور اطلاع رسانی و بررسی مشکلات پاسخ داده شود.

وی با اشاره به اینکه دراین دیدار براصلاح مدل پرداخت بیمه‌ها به مراکز درمانی اشاره کرد و افزود: قرار است این مدل با مدیریت و هماهنگی مراکز درمانی و بیمارستان‌ها صورت بگیرد. همچنین سازمان نظام پزشکی از طریق انجمن‌های علمی در تدوین گایدلاین‌ها نقش خواهد داشت تا در نهایت با اقدام مشترک و هماهنگی طرفین به اهدافمان در این زمینه دست یابیم.

رییس کل سازمان نظام پزشکی کشور ادامه داد: کارگروهی در یک جلسه مشترک وظیفه پیگیری موضوعات را بر عهده خواهد داشت تا طی تفاهم‌نامه مشترک به طرفین ابلاغ شود.

ظفرقندی در بخش دیگری از سخنان خود به بیماری کرونا نیزاشاره کرد و گفت: با توجه به اینکه در شرایط موجود هزینه زیادی به مراکز درمانی تحمیل شده و از طرفی جامعه پزشکی و کادر درمان نیز در خطر مواجه با ابتلا به این بیماری قرار دارد، باید حمایت ویژه‌ای در زمینه اقلام حفاظتی و تهیه واکسن برای اقشار در اولویت دارند، صورت گیرد. این موضوع یک بحث کلان کشوری است که سازمان نظام پزشکی و بیمه سلامت با وزارت بهداشت همکاری‌های لازم را خواهند داشت.

انتهای پیام/

برچسب ها: بیمه سلامت نسخه الکترونیک نظام پزشکی

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: بیمه سلامت نسخه الکترونیک نظام پزشکی سازمان بیمه سلامت ایران سازمان نظام پزشکی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۵۴۱۲۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جزئیات تازه از پرداخت یارانه دارو و بیمه سلامت

آفتاب‌‌نیوز :

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران، با اشاره به موضوع مطالبات داروخانه‌ها از بیمه‌ها، گفت: پرداخت یارانه دارو ربطی به ما ندارد.

محمدمهدی ناصحی، مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران افزود: پرداخت بدهی بیمه سلامت به داروخانه‌ها به ویژه داروخانه‌های خصوصی، در اولویت سازمان بیمه سلامت است؛ مطالبات اسفند داروخانه‌ها امروز پرداخت شد و مطالبات فروردین ۱۴۰۳ نیز ظرف ۱۰ روز آینده پرداخت می‌شود.

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران گفت: رسیدگی اسناد به سرعت انجام می‌شود و در کل هزینه قابل پرداخت در داروخانه‌های خصوصی ۶۰۰ تا ۶۵۰ میلیارد تومان است.

ناصحی با بیان اینکه سهم ارز ترجیحی طرح دارویار از اختیارات ما خارج است، افزود: پرداخت سهم ارز ترجیحی داروخانه‌ها بر عهده سازمان هدفمندی یارانه‌ها است و از عهده ما خارج است و آخرین پرداخت در این بخش مربوط به دی سال قبل است و منابع این بخش را باید سازمان هدفمندی یارانه‌ها تأمین کند.

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران گفت: تامین منابع و واریز نهایی بر عهده سازمان هدفمندی یارانه‌ها است و ما در این خصوص نقشی نداریم.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • افزایش استعفای پرستاران سلامت مردم را نشانه گرفته است
  • علاقمندی کشور‌های آفریقایی برای بهره‌مندی از توانمندی‌های حوزه سلامت ایران
  • ضرورت حفظ کرامت جامعه‌ پزشکی/ رسیدگی به وضعیت دستیاران
  • جزئیات تازه از پرداخت یارانه دارو و بیمه سلامت
  • پرداختی بیمه‌ها به داروخانه‌ها شفاف‌سازی شود
  • مرکز رشد فناوری‌های بالینی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی افتتاح شد
  • تاکید رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان بر تلاش تجهیزات موجود و اتقاء کمی و کیفی ارائه خدمات
  • تمدید اعتبار بیمه‌ای بیمه شدگان روستایی در خوزستان
  • راه اندازی بخش «آنژیوگرافی» برای نخستین بار در منطقه آزاد اروند
  • آزمایشگاه‌های طبی کمترین شکایت را در نظام پزشکی دارند