Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-28@16:08:31 GMT

شمار قربانیان کرونا در روسیه به ۵۸ هزار نفر رسید

تاریخ انتشار: ۱۳ دی ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۵۴۱۶۲۰

شمار قربانیان کرونا در روسیه به ۵۸ هزار نفر رسید

با وجود کاهش روند افزایش ابتلا به کووید-۱۹ در روسیه، تعداد کل افراد آلوده در این کشور به بیش از ۳ میلیون و ۲۱۲ هزار نفر رسیده، ۵۵۵ هزار نفر همچنان تحت درمانند و ۵۸ هزار بیمار هم جان خود را از دست داده‌اند. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از خبرگزاری «تاس»، ستاد عملیاتی پیشگیری و کنترل ویروس کرونا در روسیه، امروز (شنبه) گزارش داد که تعداد موارد تایید شده از عفونت کووید-19 در این کشور، با افزایش 26 هزار و 301 مورد طی یک روز گذشته، در مجموع به سه میلیون و 212 هزار و 637 نفر رسیده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در کانال تلگرامی تسنیم بخوانید. (کلیک کنید)

طبق این گزارش، یک روز قبل نیز 27 هزار و 39 مورد جدید آلودگی در روسیه شناسایی شده بود. این روند نشان دهنده، کاهش روند شیوع ویروس کرونا به سطح 0.8 درصد است.

این ستاد یادآور شد که طور خاص، طی روز گذشته 5 هزار و 452 مورد جدید آلودگی به ویروس کرونا در شهر مسکو ثبت شد. بدین ترتیب، در کل 821 هزار و 128 فرد آلوده در پایتخت روسیه شناسایی شده است. روند افزایش موارد جدید 0.7 درصد بوده است. تعداد مرگ و میرهای ناشی از ویروس کرونا در مسکو طی 24 ساعت اخیر، 76 مورد افزایش یافت و تعداد کل آنها به 11 هزار و 356 نفر رسید. در عین حال تعداد بیماران مبتلا به کووید-19 که در این مدت بهبود یافتند هم 6 هزار و 107 نفر بود.

بدین ترتیب، در کل دوره شیوع این عفونت تاکنون 639 هزار و 809 نفر در مسکو درمان شده‌اند. در حال حاضر، 169 هزار و 963 نفر در پایتخت همچنان تحت درمان قرار دارند.

جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در کانال اینستاگرامی تسنیم بخوانید. (کلیک کنید)

ضمن اینکه در طول یک روز گذشته، 3 هزار و 742 مورد جدید عفونت در سن‌پترزبورگ، 1564 در منطقه مسکو، 499 مورد در منطقه نیژنی نووگوراد، 409 مورد در منطقه سه‌وردلوفسک و 394 مورد هم در منطقه راستوف شناسایی شده است. در حال حاضر، 555 هزار و 600 نفر در تمامی مناطق روسیه همچنان به درمان ادامه می‌دهند.

این اطلاعات همچنین نشان می‌دهد، شمار بیماران مرخص شده در روسیه که قبلاً به ویروس کرونا آلوده شده بودند، با افزایش 18 هزار و 897 نفر طی یک روز گذشته، در مجموع  به دو میلیون و 599 هزار و 35 نفر رسیده است. نسبت بهبودی بیماران به 80.9 درصد از تعداد کل افراد آلوده افزایش یافت.

به طور خاص، طی 24 ساعت اخیر یک هزار و 155 نفر در منطقه مسکو، 945  نفر در سن‌پترزبورگ، 453 بیمار در منطقه نیژنی نووگوراد، 411 بیمار در منطقه سه‌وردلوفسک و 408 بیمار در منطقه راستوف، پس از بهبودی از بیمارستان‌ها مرخص شدند.

موارد مرگ ناشی از عفونت ویروس کرونا در روسیه هم طی روز گذشته 447 مورد افزایش یافت. بدین ترتیب، در کل دوره شیوع این عفونت، 58 هزار و 2 نفر جان خود را از دست داده‌اند. به طور خاص، 76 مورد مرگ در سن‌پترزبورگ، 17 مورد در منطقه سه‌وردلوفسک، 15 مورد در منطقه کراسنویارسک، منطقه کراسنودار و منطقه نیژنی نووگوراد و 14 مورد هم در منطقه مسکو ثبت شده است.

تعداد کل مبتلایان به کووید-19 در روسیه به مرز 3 میلیون و 200 هزار نفر رسیدشمار قربانیان کرونا در روسیه از 56 هزار نفر گذشتشمار قربانیان کرونا در روسیه به مرز 55 هزار نفر رسید

شمار مبتلایان به کرونا در اوکراین به مرز 1 میلیون و 70 هزار نفر رسید

در خبر دیگری گزارش شده، "ماکسیم استپانوف" وزیر بهداشت اوکراین امروز (شنبه) اعلام کرد که طی روز گذشته، 5 هزار و 38 مورد جدید بیماری کووید-19 در این کشور شناسایی شده است.  به گفته وی، از این تعداد، 182 کودک و 131 نفر از کارکنان مراکز درمانی اوکراین بودند. همچنین، طی این مدت 2 هزار و 606 بیمار مبتلا از قبل بهبود یافته و 51 نفر هم جان خود را از دست داده‌اند.

طبق این اطلاعات، تعداد کل موارد آلودگی به ویروس کرونا در اوکراین به یک میلیون و 69 هزار و 517 نفر افزایش یافته است، 18 هزار و 731 نفر در اثر این عفونت جان باخته و 722 هزار و 615 بیمار درمان شده است.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: ویروس کرونا اخبار روسیه ویروس کرونا اخبار روسیه ویروس کرونا کرونا در روسیه شناسایی شده مورد جدید روز گذشته هزار نفر تعداد کل کووید 19 یک روز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۵۴۱۶۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پتانسیل چندجانبه گرایی شانگهای در برابر اسراییل

گرچه سازمان شانگهای تا پیش از درخواست ایران در بیست‌وسومین نشست سران در دی ماه سال گذشته به مسئله فلسطین ورود نداشته است، اما پرداختن کشورمان به موضوع اقدامات و جنایات اسراییل و شرایط بحرانی مردم فلسطین در نشست مذکور موجب سوق دادن توجهات اعضای سازمان شانگهای به جنایات اسراییل گردید. در همین راستا، روز جمعه وزرای دفاع کشور عضو سازمان همکاریهای شانگهای در بیست و یکمین اجلاس خود در آستانه پایتخت قزاقستان به محکومیت رژیم صهیونیستی و اقدامات بی ثبات کننده این رژیم در منطقه پرداختند. از همین منظر میتوان گفت سازمان شانگهای دارای ظرفیتهای بالقوه برای معطوف ساختن تلاشها و اجماع کشورها به حل مسئله فلسطین است.

در همین زمینه، دیاکو حسینی کارشناس مسائل بین الملل در گفت و گو با قدس اظهار کرد: بنیان سازمان شانگهای بر دو موضوع اصلی بنا شد، اول مبارزه با ناامنیهای درون منطقه آسیای مرکزی به ویژه در همسایگی با استان سین کیانگ چین که برای چینی‌ها اهمیت دارد و در واقع دروازه ورود این کشور به دنیای غرب است. اما در عین حال بعد دیگری هم دارد و ان همکاری متقابل چین و روسیه برای مقابله با یکجانبه گرایی امریکا است. به نظرم با درنظر داشتن این دو هدف بنیادی میتوان گفت سازمان همکاری شانگهای تا اندازه‌ای موفق بوده زیرا اگر امروزه سخن از جهان چند قطبی و پایان رهبری و سلطه امریکا بر جهان است، باید آنرا تا حد زیادی مدیون همکاریهای چین و روسیه دانست. زیرا سازمان شانگهای یکی از عرصه‌های همکاری این دو کشور محسوب میشود. همچنین این سازمان در زمینه مبارزه با تروریسم و ناامنی به ویژه در اسیای مرکزی اقداماتی انجام داده است. به هر حال این سازمان در رسیدن به اهداف محدود و ابتدایی خود موفق بوده اما برای دستیابی به اهداف فراتر از آن و تبدیل شدن به سازمان موفق اقتصادی و شناخته شدن به عنوان نهادی جهانی با کارایی امنیتی راه طولانی در پیش دارد.

برخورداری از وزن دیپلماتیک برای حل موضوع فلسطین

حسینی بیان کرد: اگرچه ساختار رسمی سازمان شانگهای به عنوان سازمانی اقتصادی و امنیتی در زمینه مبارزه با جدایی طلبی، تروریسم و افراط گرایی شناخته میشود، اما هنوز فاقد ساز و کارهایی است که بتواند خارج از این قلمرو و در حل و فصل تنشهای فعلی خاورمیانه ایفای نقش کند. بنابراین گرچه روسیه و چین در سازمان شانگهای مشارکت دارند اما تصور نمیکنم این سازمان در آینده نزدیک بتواند در خارج از قلمرو خود به ویژه در حل مسئله فلسطین و تحقق صلح آن نقش موثر داشته باشد.

وی گفت: حتی اثرگذاری و نقش شانگهای در ایجاد صلح در مناطق اسیای مرکزی و قفقاز هم عملاً محدود بوده و از ابزار لازم برای ایفای نقش در حفظ صلح در مقیاس بزرگتر برخوردار نبوده است. گرچه این مشکل مشاهده میشود اما سازمان شانگهای به لحاظ دیپلماتیک وزن قابل قابل توجهی برای رایزنی و حل موضوع فلسطین دارد و با مشارکت قدرتهای بزرگی همچون روسیه، چین، هند و قدرتهای منطقه‌ای همانند ایران و پاکستان میتواند منعکس کننده صدای بخش بزرگی از مردم جهان به ویژه قدرتهای در حال ظهور باشد. در مجموع از قدرت اجبارآمیز کافی برای ملزم ساختن کشورها به تامین صلح در منطقه خاورمیانه و پایان دادن به جنگ غزه برخوردار نیست و باید برای رفع این مسئله تلاش کند.

انتهای پیام/

مینا افرازه

دیگر خبرها

  • جای خالی نام تراکتور در لیست قربانیان روزبه
  • افزایش شمار قربانیان سیل در کنیا
  • حمله گسترده روسیه به زیرساخت های انرژی اوکراین در سه منطقه
  • شهادت و زخمی‌شدن شمار دیگری از ساکنان غزه
  • شرکت ملی نفت منطقه تربت‌حیدریه افزون‌ بر ۷۰۰ بازدید انجام داد
  • آغاز خروج نیروهای حافظ صلح از قره باغ
  • روسیه ۶۸ پهپاد اوکراینی را سرنگون کرد
  • پتانسیل چندجانبه گرایی شانگهای در برابر اسراییل
  • طرح احتمال سرقت اعضای بدن قربانیان توسط رژیم اسرائیل با کشف گور‌های دسته‌جمعی
  • دیدار وزرای دفاع کشورهای عضو شانگهای در آستانه