Web Analytics Made Easy - Statcounter

قاسم سلیمانی دشتکی روز شنبه به مناسبت فرا رسیدن اولین سالگرد شهادت سردار سلیمانی و همراهانش در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا افزود: واضح است که امام امت خود الگویی به تمام معنا در مبارزه با طاغوت و ظلم و ستم بود و همین کافی بود تا رهروان وی تابلویی زیبا و بی چون و چرا در طی طریقت مسیر عشق و دلدادگی در پشت سر علمدار قرن تا طلوع فجر انقلاب اسلامی بپیمایند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی یادآور شد: امام با انقلاب اسلامی استقلال، سربلندی و عزت ملی را برای ایرانیان به ارمغان آورد و نقشی مهمی در تربیت و پروش نسل های انقلاب ایفا کرد. 

استاندار ایلام در خصوص نقش راهبردی و هدایت رهبر معظم انقلاب در پیروزی جبهه مقاومت، تاکید کرد: مقام معظم رهبری به حق خلف شایسته امام راحل (ره) بودند و در دوران رهبری مقام معظم رهبری اگرچه کشور هشت سال جنگ تحمیلی را پشت سر گذاشته بود اما دورانی تازه از کار و تلاش و سازندگی شروع کرده بود. 

سلیمانی دشتکی گفت: در این دوران نیز راه امام در حفظ دستاوردهای انقلاب و اعتلای جمهوری اسلامی تداوم یافت و ایران اسلامی با انواع حربه ها و تحریم های ظالمانه دشمن مواجه بود ولی تدابیر رهبر معظم انقلاب اسلامی چون اقتصاد مقاومتی در داخل و تشکیل جبهه مقاومت برای دفاع از ارزش های انسانی و الهی کارگشا بود.

وی یادآور شد: رهبر انقلاب با انتخاب هوشمندانه حاج قاسم سلیمانی به فرماندهی سپاه قدس مبدع یک مکتب روشن در جبهه مقاومت علیه زورگویان عالم شد.

سردار سلیمانی جلوتر از سربازانش در صف مقدم نبرد بود

استاندار ایلام با اشاره به دستاوردهای دفاع مقدس در شکل گیری اندیشه مقاومت در منطقه، گفت: دفاع مقدس به ما چگونه ایستادن در مقابل دشمن بر سر آرمان های امام ، انقلاب و شهدا را آموخت و اگر امروز اندیشه مقاومت اینقدر پویا و بالنده است، از ایستادگی و رادمردی رزمندگان اسلام در مقابل دشمنان ایران و اسلام در دوران دفاع مقدس نشات گرفته و از این رو طراحان نقشه راه مقاومت همان فرماندهان شجاع و بی ادعای دوران دفاع مقدس هستند.

سلیمانی دشتکی با اشاره به تاثیر سردار سلیمانی در استمرار پیروزی های جبهه مقاومت، افزود: سردار سلیمانی به معنای واقعی یک فرمانده و سرباز شجاع و دلیر و دارای هوش و تعهد مثال زدنی برخوردار بود.

وی ادامه داد: او مرد میدان و صف شکن خط مقدم دشمن و الگویی تمام عیار برای سربازان بود که در هنگامه خطر جلوتر از همه به دل دشمن می تاخت و سربازان در پشت سر او حرکت می کردند و این رمز شکست ناپذیری و ماندگاری این فرمانده مقتدر و شجاع است.

هیمنه پوشالی داعش توسط سردار سلیمانی از هم پاشید

استاندار ایلام یادآور شد: شجاعت، تعهد و ایمان راسخ حاج قاسم به نابودی جبهه باطل قدرتی عجیب به محور مقاومت تزریق کرد تا جایی که ابهت و هیمنه رعب آور اما پوشالی داعش مدعی فتح جهان را با آن یال و کوپال و حامیان جهانی و منطقه ای با دستان این ابرمرد تاریخ ریشه کن و در هم شکسته شد.

وی گفت: آثار گسترده و مانای شهادت سردار سلیمانی و یارانش در وحدت جهان اسلام بی بدیل و شگفت آور بود و نکته جالب ماجرا اینکه دشمنان‌ فکر می کردند با ترور حاج قاسم جبهه مقاومت از کار خواهد افتاد و اتحاد مسلمانان از هم می پاشد، اما همگان اعم از دوست و دشمن دیدند که جهان به رستاخیزی در خونخواهی این سردار محبوب مبدل شد. 

شهادت سردار سلیمانی موجب اتحاد همه جناح ها داخل کشور شد 

سلیمانی دشتکی گفت: شهادت حاج قاسم در داخل همه جناح ها و گروها را در مسیر مقاومت متحد و منسجم و در خارج ملت های آزاده جهان را پشت سر جبهه مقاومت قرار داد تا دامنه جنگ با استکبار در سرتاسر عالم گسترده شود و بدون شک امروز مکتب سردار سلیمانی مسیر مشترک تمامی حق طلبان و آزادی خواهان جهان در نبرد علیه باطل است.

وی در مورد ترور ناجوانمرادنه سردار سلیمانی و همراهانش و تاثیر این واقعه تلخ در آشکار شدن چهره خبیث نظام استکباری به سرکردگی آمریکا و رژیم صهیونیستی به جهانیان یادآور شد: ترور و شهادت فرماندهی که پایان دهنده داعش بود پشت پرده بوجودآوردندگان این گروه وحشی را بیش از پیش آشکار ساخت و نشان داد که پایان داعش چقدر آنها را به فلاکت و ضعف انداخته که شبانه چهره شاخص مقاومت و نابودگر داعش را ترور و به شهادت می رسانند. 

وی گفت: شهادت حاج قاسم چهره خبیث و کریه آمریکایی ها و رژیم صهیونیستی را در حمایت از داعش بیش از پیش نمایان و آشکار کرد چرا که ترور یک فرمانده نظامی آن هم در یک کشور ثالث نقض بارز قوانین بین‌المللی بود و از این زاویه نیز چهره زشت آمریکایی‌ها در نظام بین الملل بیشتر نمایان شد.

شهید سلیمانی به یک قهرمان فراملی تبدیل شد

وی به نقش سردار سلیمانی در افزایش بصیرت و همگرایی ادیان و مذاهب اشاره کرد و افزود: حاج قاسم در داخل کشور فراتر از رنگ و جریانات مختلف ظاهر شد و بعنوان یک قهرمان ملی برای ملت ایران به سردار دلها تبدیل شد و در دفاع از ملت های مظلوم عالم به یک قهرمان تمام عیار جهان اسلام مبدل شد که امروز موجب همگرایی بین مذاهب و ادیان در دفاع از حریت، آزادگی و انسانیت شده است.

وی ادامه داد: از این رو در هر کوی و برزنی که ندای آزادی خواهی و مبارزه با استکبار بلند است به یقین نام و نشان و مکتب سردار شهید قاسم سلیمانی زنده است.

باید فرهنگ و تفکر شهید سلیمانی در جامعه نهادینه شود

وی ترویج و نهادینه سازی روحیه ولایتمداری و ترویج سبک زندگی سردار سلیمانی در جامعه کنونی را لازم و امری ضروری دانست و تاکید کرد: شهید سلیمانی یک فرمانده شجاع، انسان بی ریا و در ولایتمداری الگو و نماد وفاداری بود و به راستی که حاج قاسم با گفتار و رفتار خود در مسیر درست ولایتمداری گام برداشت و باعث رویش واقعی برای گفتمان انقلاب اسلامی شد که لازم است سرمشق و الگوی همه گروه ها، جناح ها و دلسوزان برای انقلاب و نظام و ولایت، قرار گیرد.

برچسب‌ها ایلام قاسم سلیمانی دشتکی شهدای ترور قاسم سلیمانی پروندهٔ خبری نخستین سالگرد شهادت سردار سلیمانی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ایلام قاسم سلیمانی دشتکی شهدای ترور ایلام قاسم سلیمانی دشتکی شهدای ترور قاسم سلیمانی اخبار کنکور شهادت سردار سلیمانی استاندار ایلام سلیمانی دشتکی انقلاب اسلامی قاسم سلیمانی جبهه مقاومت یادآور شد دفاع مقدس حاج قاسم پشت سر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۵۴۱۶۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فرمانده سپاه امام رضا (ع) رحلت سردار «ایافت» را تسلیت گفت

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی سپاه امام رضا علیه السلام، سردار هاشم غیاثی در پیام تسلیت آورده است: رزمندگان دلاور لشکر ویژه شهدا در طول صحنه‌های دفاع از این مرز و بوم به ویژه در ۸ سال دفاع مقدس جان فشانی‌ها و دلاور مردی‌های سید مجید ایافت را به یاد دارند، او که در عملیات مرصاد به اتفاق همرزمانش، داغ پیشروی منافقین را از تنگه چهار زبر در کرمانشاه بر دل دشمنان این انقلاب گذاشت.

فرمانده سپاه امام رضا علیه السلام در پیام خود به مناسبت رحلت سردار ایافت آورده است: رضوان پروردگار بر این سردار پر افتخار و مجاهد فی سبیل الله که بعد از دفاع مقدس برای ترویج پیام انقلاب اسلامی و رفیقان شهیدش لحظه‌ای از پای ننشست و با حضور در میدان‌های فرهنگی همیشه به دنبال زنده کردن راه شهیدان بود که این تلاش‌ها در یاد و خاطره اهل فرهنگ و هنر انقلاب خواهد ماند.

وی در پایان این پیام آورده است: از درگاه خداوند رحمان برای همه بازماندگان صبر و شکیبایی و علو درجات و همنشینی با رفقای شهیدمان را برای این مجاهد نستوه مسالت می‌کنم.

کد خبر 6096720

دیگر خبرها

  • تسلیت فرمانده سپاه امام رضا (ع) در پی رحلت سردار ایافت
  • فرمانده سپاه امام رضا (ع) رحلت سردار «ایافت» را تسلیت گفت
  • شهیدان در حقیقت شناسنامه واقعی ملت ایران هستند/ هر کس در جبهه می‌جنگید عباس انقلاب بود
  • در مسیر شهدا ثابت قدم باشیم
  • حضور استاندار ایلام در منزل شهید تازه‌تفحص‌شده دوران دفاع مقدس
  • فراخوان سومین جشنواره پرچمداران انقلاب اسلامی در لرستان
  • برگزاری سومین جشنواره ملی پرچمداران انقلاب اسلامی در استان
  • اهدای قهرمانی تیم ملی فوتسال به سردار سلیمانی و سپاه | تصویـر
  • خیزش دنیا علیه اسرائیل نتیجه افشاگری های جبهه حق است
  • اهدای پیراهن قهرمانی تیم ملی فوتسال ایران به موزه دفاع مقدس استان کرمان