Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-05-04@23:18:02 GMT

افزایش ۹۷ درصدی تیر‌اندازی در نیویورک آمریکا

تاریخ انتشار: ۱۳ دی ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۵۴۱۸۱۱

افزایش ۹۷ درصدی تیر‌اندازی در نیویورک آمریکا

به گزارش گروه بین‌الملل خبر‌گزاری فارس، اداره پلیس شهر نیویورک آمریکا در گزارشی که روز جمعه منتشر کرد از افزایش میزان جرائم مسلحانه و مرگبار در سال ۲۰۲۰ خبر داد.

به نوشته روزنامه «دیلی صاباح»، بر اساس گفته اداره پلیس شهر نیویورک، در سال گذشته میلادی میزان تیراندازی‌ها در این شهر ۹۷ درصد و میزان قتل و آدم‌کشی نیز ۴۵ درصد افزایش یافت و این شهر همچنین در ۱۵ هفته متوالی شاهد این گونه حوادث بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مقامات شهر نیویورک گفته‌اند که اداره پلیس در طول سال ۲۰۲۰ با یک هزار و ۵۳۱ مورد تیراندازی در پنج بخش مواجه شده‌اند که این میزان ۷۵۴ مورد بیشتر از سال ۲۰۱۹ بوده است.

اداره کارآگاهی پلیس نیویورک همچنین ۴۶۲ پرونده قتل و آدم‌کشی را در سال ۲۰۲۰ مورد بررسی قرار داده که این میزان هم ۱۴۳ مورد بیشتر از سال گذشته میلادی بوده است.

اداره پلیس شهر نیویورک همچنین گزارش داده که میزان تیر‌اندازی‌ها از اواسط ماه مه تا اواسط ماه سپتامبر ۲۰۲۰ بیشتر از میز‌ان کل تیر‌اندازی‌ها در سال ۲۰۱۹ بوده است یا به عبارت دیگر، ۱ هزار و ۸۶۸ نفر در این بازه زمانی مورد اصابت گلوله قرار گرفته‌اند.

بر اساس گفته «دِرموت شی»، کمیسیونر پلیس شهر نیویورک چنین آماری درباره خشونت‌های مسلحانه از سال ۲۰۰۶ تاکنون، این گونه هشدار‌دهنده نبوده است.

با این وجود، بر اساس این گزارش آمار تجاوز و سرقت در این شهر رو به کاهش بوده است.

بر اساس گفته مرکز «آرشیو خشونت با سلاح گرم» در آمریکا، تا یکم دسامبر سال جاری میلادی بیش از ۱۷۴۰۰ مورد قتل و بیش از ۳۶ هزار مورد جراحت با سلاح گرم در این کشور ثبت شده است. از این میان ۱۲۸۹ مورد در دفاع از خود، ۲۰۴۳ مورد تیراندازی غیرعمدی و ۵۸۷ مورد تیراندازی کور بوده است.

آزاد بودن حمل سلاح در آمریکا روزانه به بروز خشونت‌های مسلحانه در سراسر این کشور منجر می‌شود که برخی نیز جان خود را از دست می‌دهند اما لابی سلاح در این کشور به اندازه‌ای قدرتمند است که کنگره آمریکا نیز اقدامی برای محدود کردن حمل سلاح صورت نداده است.

انتهای پیام/م

منبع: فارس

کلیدواژه: نیویورک آمریکا خشونت مسلحانه پلیس شهر نیویورک اداره پلیس بر اساس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۵۴۱۸۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازداشت بیش از ۱۵۰۰ دانشجو در آمریکا

   به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما؛ از نیویورک، دو هفته بعد از آغاز خیزش سراسری ضدصهیونیستی در دانشگاه‌های سراسر آمریکا، تلویزیون سی ان ان آمریکا اعلام کرد که در این مدت بیش از ۱۵۰۰ دانشجو دستگیر شده اند.
تجمع‌های ضدصهیونیستی دانشجویان در دانشگاه‌های مختلف امریکا از جله لس آنجلس، ویسکانسین و فوردهام نیویورک ادامه یافته و پلیس شماری از آنان را بازداشت کرده است.
همزمان در سازمان ملل جامعه جهانی از آمریکا دراین باره که چرا مانع عضویت فلسطین در سازمان ملل می‌شود، توضیح خواست.

 

 

اظهارات:
۱- دانشجوی معترض آمریکایی
۲- دانشجوی معترض آمریکایی
۳- امیرسعید ایروانی - نماینده دائم ایران در سازمان ملل

دیگر خبرها

  • ادامه اعتراضات ضدصهیونیستی دانشجویان آمریکا
  • طرح جدید نخست وزیر اسرائیل برای اداره غزه
  • نیویورک‌تایمز: نتانیاهو در حال بررسی اداره غزه توسط ائتلاف عربی-اسرائیلی است
  • بازداشت دانشجویان حامی فلسطین در دانشگاه نیویورک
  • شفافیت ۱۰۰ درصدی تمامی معاملات مسکن از طریق سامانه خودنویس اجرایی شد
  • فیلم/روایت استاد دانشگاه کلمبیای آمریکا از لحظات دستگیری‌اش به دست پلیس نیویورک
  • افزایش آمار بازداشت معترضان به ۲هزار نفر در دانشگاه‌های آمریکا
  • بازداشت بیش از ۱۵۰۰ دانشجو در آمریکا
  • حمایت دانشگاه از غزه/ ۱۸ دانشجوی دیگر در آمریکا بازداشت شدند
  • پلیس آمریکا دانش‌آموز مسلح را در محوطه مدرسه کشت