Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-05@23:56:14 GMT

مواجهه کشورهای بیشتر با گونه جدید کرونا

تاریخ انتشار: ۱۳ دی ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۵۴۱۸۷۶

مواجهه کشورهای بیشتر با گونه جدید کرونا

به گزارش روز شنبه ایرنا به نقل از روزنامه نیویورک تایمز، تاکنون حداقل ۳۳ کشور جهان از کشف گونه جدید کرونا خبر داده اند که به دنبال آن تدابیر محدود کننده جدیدی نیز تعیین شده است.

در این میان تاکنون بیش از ۴۰ کشور جهان نیز محدودیت های مسافرتی را از مبدا انگلیس اعمال کرده اند.

همچنین برخی دیگر کشورها محدودیت‌هایی را برای مسافرانی که اخیرا در کشورهای میزبان گونه جدید کرونا بوده‌اند، اعمال کرده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ترکیه یکی از کشورهای جدیدی است که روز گذشته درهای خود را به سوی مسافران از مبدا انگلیس بست. گزارش شده است که تاکنون ۱۵ مورد ابتلا به گونه جدید کرونا در ترکیه شناسایی و تایید شده اند.

کشور فیلیپین نیز محدودیت ها برای مسافران از انگلیس و ۱۸ کشور دیگر از جمله آمریکا اعمال کرده است.

بیشتر کشورها نیز در حال اعمال محدودیت های مسافرتی از مبدا آمریکا به دلیل ادامه شناسایی موارد ابتلا به گونه جدید کرونا در سه ایالت و ایالت های احتمالی بیشتر هستند.

گزارش شده است که موارد ابتلا به گونه جدید کرونا در کالیفرنیا و کلرادور آمریکا اخیرا هیچ سابقه سفر نداشته اند، بنابراین این احتمال می‌رود که شیوع گونه جدید در این مناطق آمریکا و دیگر مناطق این کشور در یک سطح نامشخصی تداوم داشته باشد.

لیست کشورهایی که گونه جدید کرونا در آن شناسایی شده به سرعت افزایش یافته و به نظر می رسد این روند ادامه دارد.

تاکنون در کشورهای انگلیس، آمریکا، ترکیه، استرالیا، بلژیک، برزیل، کانادا، شیلی، چین، دانمارک، فنلاند، فرانسه، آلمان، ایسلند، هند، ایرلند، سرزمین های اشغالی، ایتالیا، ژاپن، اردن، لبنان، مالت، هلند، نروژ، پاکستان، پرتغال، سنگاپور، کره جنوبی، اسپانیا، سوئد، سوئیس، امارات و آفریقای جنوبی شناسایی گونه جدید کرونا تایید شده است.

همزمان با تلاش جامعه جهانی برای واکسیناسیون علیه بیماری کووید-۱۹،شناسایی گونه جدید کرونا در برخی کشورها، دولتها را بر آن داشته تا تدابیر جدید و گسترده ای را برای مهار شیوع گونه جدید در دستورکار قرار دهند و این در حالی است که هر روز خبرهایی مبنی بر شناسایی موارد جدید در جهان منتشر می شود.

گونه جدید ویروس کرونا در حالی تردیدها را در مورد اقدامات جامعه جهانی برای مهار کامل کرونا افزایش داده که گفته شده این ویروس تا ۷۰ درصد بیشتر از سایر گونه‌های دیگر مُسری است.

از زمان اعلام رسمی شناسایی گونه جدید کرونا در انگلیس، برخی معتقدند که با شیوع آن ممکن است شرایط همه‌گیری کرونا در جهان پیچیده‌تر شود و حتی دستاوردهای دانشمندان برای از بین بردن این ویروس ناکام بماند.

ثبت موارد ابتلا به کرونای جهش یافته که به سرعت در انگلیس در حال گسترش است، به دلیل سه ماه پنهان‌کاری دولت لندن، در سایر کشورهای اروپایی افسار پاره کرده و باعث نگرانی کارشناسان و رهبران کشورها شده است.

"مت هنکاک" وزیر بهداشت انگلیس اولین بار ۱۴ دسامبر (۲۴ آذر) خبر شناسایی گونه جدید ویروس کرونا را با پارلمان در میان گذاشت. سه روز بعد (۲۹ آذر)، بوریس جانسون در یک کنفرانس مطبوعاتی به طور عمومی وجود چنین ویروسی را تایید کرد.

برچسب‌ها ویروس کرونا علائم کرونا محدودیت های کرونا

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا علائم کرونا محدودیت های کرونا ویروس کرونا علائم کرونا محدودیت های کرونا اخبار کنکور گونه جدید کرونا شناسایی گونه جدید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۵۴۱۸۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آخرین تصویر از بازیگر پایتخت پیش از فوت/ عکس

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، «ملوک طلوع‌نژاد» بازیگر گلستانی سریال پایتخت، پیشکسوت نمایش رادیو گلستان، تئاتر و تلویزیون پس از چند روز بستری در بیمارستان به دلیل ابتلا به کرونا و زخم سیاه ناشی از کاهش سیستم ایمنی بدن جان خود را از دست داد.وی در سری نخست سریال پایتخت در کنار بازیگران این سریال بخصوص «احمد مهرانفر»، «محسن تنابنده» و «ریما رامین‌فر» ایفای نقش کرد.وی سال‌های سال در عرصه تئاتر نیز فعالیت داشت.

دلیل اصلی مرگ بازیگر سریال پایتخت

خانم ملوک طلوع نژاد بعد از مبتلا شدن به قارچ سیاه تحت عمل جراحی قرار گرفت اما متاسفانه به علت عفونت ناشی از بیماری کرونا و زخم های قارچ سیاه دستگاه ایمنی بدن او به شدت پایین آمده بود و بر اثر عفونت کرونا درگذشت. گفتنی است سریال پایتخت به کارگردانی سیروس مقدم باعث را که بازی خانم ملوک طلوع نژاد به خوبی دیده شود.

او در فیلم‌های تاکسی برگشتی که از شبکه تبرستان پخش می‌شد نیز بازی کرده بود فیلمی که توسط آقای محمد حسین صفری کارگردانی شد.

خانم طلوع نژاد در سریال پایتخت نقش لیدر نقی معمولی را بر عهده داشت نقی در پایتخت ۵ در مسابقات ورزشی کشتی شرکت کرده بود و خانم طلوع نژاد به عنوان لیدر در سریال بازی می کرد.

روز شنبه ۲۰ شهریور ۱۴۰۰ ملوک طلوع نژاد بازیگر تئاتر و تلویزیون متولد گلستان و هنرمند پیشکسوت تئاتر، سینما و تلویزیون و گروه نمایش رادیو گلستان که با بازی در سریال پایتخت ۵ و پایتخت ۶ به شهرت رسید بر اثر بیماری شایع قارچ سیاه و کرونا و ابتلا به بیماری از شایع ترین خبرهای امسال دارفانی را وداع گفت‌.

۲۴۵۲۴۵

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1902553

دیگر خبرها

  • شارژ رفاه با دورکاری؛ کرونا با زندگی ما چه کرد؟!
  • لزوم بازتعریف نقش دولت در همگرایی نخبگان
  • دبیرکل سازمان جهانی بهداشت: تفاهم‌نامه‌ مقابله با همه‌گیری‌های آینده باید امضا شود
  • عکس| آخرین تصویر از بازیگر پایتخت پیش از فوت /دلیل مرگ
  • (عکس) آخرین تصویر از بازیگر پایتخت پیش از فوت
  • آخرین تصویر از بازیگر پایتخت پیش از فوت/ عکس
  • آماده‌باش برای مواجهه با سیلاب در استان های شمالی کشور
  • آخرین تصویر ملوک طلوع‌نژاد پیش از فوت/ عکس
  • واکسن کرونای آسترازنکا چقدر تهدیدتان می‌کند؟ / اشتباهاتی که مردم را به تزریق این واکسن ترغیب کرد
  • کشف رفتار جالب یک اورانگوتان در مواجهه با زخم