Web Analytics Made Easy - Statcounter

سیدحیدر ترابی گفت: یکی از سنگین‌ترین پیامدهای فتنه ۸۸، درخواست اصلاح طلبان برای تحریم فلج‌کننده ایران و قرار دادن مردم در تنگنای اقتصادی بود و پیامد دیگر، ایجاد شکاف در درون انقلاب و برجسته شدن گسل‌های سیاسی و به تدریج شکاف‌های انقلاب و ضد انقلاب بود که دشمن را بر ما دلیر کرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ سیدحیدر ترابی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی صبح قزوین، درباره علل پیدایش فتنه 88 اظهار کرد: بسیاری از تحلیل‌گران در این رابطه اتفاق نظر دارند که فتنه 88 یک برنامه از قبل طراحی شده بود که با ماهیت براندازی و ساختارشکنی بر علیه انقلاب با هماهنگی بین بخشی از اصلاح طلبان، آمریکا، اروپا و عربستان شکل گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: برخی دیگر نیز معتقد هستند که فتنه 88 با توجه به اتفاقات و نتایج بعد از انتخابات رخ داد و دشمن از این موقعیت سوءاستفاده کرده و توانست از این طریق بین منتقدین نفوذ کند.

مدرس علوم سیاسی در دانشگاه بیان کرد: پل رابرتس در 29 خرداد ماه 88 گفته بود "اعتراضات در تهران نشانه‌هایی از یک انقلاب رنگین طراحی شده توسط آمریکاست باید نابینا باشیم که چنین چیزی را نبینیم"؛همچنین اعلام کرده بود که بر اساس گزارش‌های موثق سازمان سیا از دوسال قبل بر علیه ثبات ایران اقدام و برنامه‌ریزی شده است.

وی ابراز کرد: محسن مخملباف که به نمایندگی از جریان سبز در کنگره آمریکا سخنرانی می‌کند به صراحت اعلام می‌کند جنبش سبز نیاز دارد که شما (آمریکا) ایران را تحریم کنید و بر مردم فشار اقتصادی بیاورید تا مردم به دلیل تنگنای اقتصادی به خیابان‌ها بیایند؛ همچنین پل رابرتس در نشریه خبری بی بی سی نیوز مطرح می‌کند اقدامی که در ایران انجام شد نظیر آن توسط سازمان سیا در گرجستان و اوکراین انجام گرفت.

تشکیل کمیته صیانت از آرا نیز از عوامل زمینه‌ساز فتنه بود

ترابی با اشاره به دلایل شکل‌گیری فتنه 88 گفت: یکی از دلایل شکل‌گیری فتنه 88 اصالت یافتن و افزایش قدرت در بین خواص و برخی جریانات سیاسی در این دوره بود؛ درحالیکه اصل هدف انقلاب خدمت است چه بسا که طبق فرمایش شهید بهشتی "ما شیفتگان خدمت هستیم نه تشنگان قدرت".

وی اضافه کرد: تشکیل کمیته صیانت از آرا نیز یکی دیگر از عوامل زمینه‌ساز فتنه بود که شش ماه قبل از آغاز فرآیند انتخابات در ایران توسط یکی از شخصیت‌های ارشد کشور یعنی همان هاشمی رفسنجانی اداره می‌شد و همین موضوع که فراتر از قانون کشور بود این امر را به مردم القاء کرد که امکان تقلب در فرآیند انتخابات وجود دارد.

مدرس علوم سیاسی در دانشگاه عنوان کرد: مقام معظم رهبری در فروردین سال 88 واکنش بسیار تندی علیه تشکیل کمیته صیانت از آرا نشان دادند و فرمودند عاملان تشکیل کمیته صیانت از آرا دوستان غیرمنصفی هستند که بدتر از دشمن منصف عمل می‌کنند که می‌تواند به صیانت از آرا آسیب بزند.

وی اذعان کرد: القای پیروزی قبل از نتیجه آرا که محمد خاتمی در اقدامی خلاف قانون در حالی که هنوز شمارش آرای مردم آغاز نشده بود، پیروزی را به میرحسین تبریک گفت و با صدور بیانیه‌ای از هواداران خواست تا آماده برگزاری جشن پیروزی باشند، این اقدام نیز از عوامل دیگر ایجاد فتنه بود.

ترابی افزود: از دیگر عوامل ایجاد فتنه می‌توان به فعال کردن گسل‌های سیاسی و اجتماعی، فراخوانی از طرفداران برای شورش و حمله به مراکز نظامی و بسیج، قانون شکنی و اصرار بر ابطال انتخابات اشاره کرد که مقام رهبری فرمودند اگر قانون انتخابات شکسته شود هیچ انتخاباتی بعد از این پذیرفته نمی‌شود لذا من زیر بار این قلدری نمی‌روم.

وی تصریح کرد: فرآیند فتنه 88 از خردادماه تا دی ماه به مدت هشت ماه در ایران در حال شکل‌گیری بود؛ درحالیکه نظام سیاسی در ایران صبر و شکیبایی گسترده‌ای از خود نشان داد اما جریان‌های سیاسی ظرفیت آن را نداشتند، لذا در جهت فرآیند غیرقانونی و ساختار شکنی تلاش می‌کردند و زمانیکه مردم مشاهده کردند این گروه و جناح، لیاقت حمایت را ندارند وارد میدان شدند.

تحریک تحریم ایران از سوی اصلاح‌طلبان سنگین‌ترین پیامد فتنه 88 بود

مدرس علوم سیاسی در دانشگاه عنوان کرد: فتنه 88 پیامدهای مخربی برای کشور داشت به طوریکه تمام مخالفین نظام از این فرصت سودجویی فراوانی کردند و حتی سلطنت طلب‌ها، توده‌ای‌ها و کمونیسم‌های بسیاری نیز با این موقعیت همراهی داشتند.

وی ادامه داد: یکی از سنگین‌ترین پیامدهای فتنه 88 زمانی که مردم علیه فتنه به خیابان‌ها آمده بودند، درخواست اصلاح طلبان برای تحریم فلج‌کننده ایران و قرار دادن مردم در تنگنای اقتصادی بود و پیامد دیگر، ایجاد شکاف در درون انقلاب و برجسته شدن گسل‌های سیاسی و به تدریج شکاف‌های انقلاب و ضد انقلاب بود که دشمن را بر ما دلیر کرد.

ترابی مطرح کرد: قبل از برگزاری انتخابات 88 رئیس جمهور آمریکا در حال آمادگی برای مذاکره با ایران بود؛ چراکه اعلام کرده بود الگوی ایران مانند الگوی چین است و تجربه به آنها ثابت کرده بود تحریم علیه چین موجب پیشرفت آنها شده لذا درنظر داشتند مذاکرات بدون پیش شرط را در ایران عملی کنند.

وی اذعان کرد: جریان خبیث در ایران با دادن آدرس و علامت‌هایی به دشمن نشان داد که با تکیه بر یکی از ارکان و ستون‌های انقلاب می‌توان ستون‌های دیگر که همان مخدوش شدن اصول و ارزش‌های انقلابی نسل جوان است را نشانه گرفت؛ لذا با ناجوانمردی کامل چنین تحریم‌هایی را برعلیه ایران اعمال کردند.

مدرس علوم سیاسی در دانشگاه ابراز کرد: محمد خاتمی سال 88 برای رای دادن به دماوند رفت در حالیکه اصلاح طلبان ادعای تقلب در برگزاری انتخابات ایران می‌کردند، اگر مسیر انتخابات در ایران سالم نیست چرا کاندیدا معرفی کرده و رای می‌دهید.

وی اضافه کرد: عوامل شکل‌گیری حماسه 9 دی در چند مورد قابل بررسی است که می‌توان به بازخوانی، پرداختن، مطرح کردن با هدف حمایت و تکریم ملت ایران پرداخت؛ چراکه مردم ایران واقعا ملتی فهیم، هوشمند و مقتدری هستند و مسئولین همواره وظیفه دارند خدمت‌گذار آنان باشند.

ترابی ابراز کرد: یکی از عواملی که موجب شد مردم وارد میدان شوند، همسو بودن منافع غرب با منافع اطلاح طلبان بود، همچنین مردم نسبت به اصل انقلاب و اهل بیت عصمت و طهارت بویژه در عاشورای حسینی احساس خطر کردند چراکه آنها با این واقعه عواطف و احساسات مذهبی مردم را خدشه‌دار کردند.

وی عنوان کرد: برجسته شدن قدرت مردم و مشروعیت جمهوری اسلامی که قدرت طلبان روی آن مانور می‌دادند و مرزبندی بین خواص که معلوم شد برخی برای کسب قدرت دست به هر اقدامی خواهند زد، موجب شد مردم صف خود را از آن جریانات جدا کنند همچنین شکست انقلاب رنگی و مخملی و افزایش اقتدار نظام جمهوری اسلامی ایران از آثار و پیامدهای حماسه 9دی هستند.

لزوم هوشیاری مردم بر مدار سیاست‌های مقام معظم رهبری

مدرس علوم سیاسی در دانشگاه گفت: قدرت جمهوری اسلامی ایران بر پایه سه ضلع اسلام، مردم و ولایت فقیه شکل گرفته است لذا فتنه 88 موجب تقویت پیوند مردم با ارزش‌های دینی و ولایت فقیه شد بنابراین راه اصلی برای جلوگیری از تکرار حوادث، هوشیاری و وحدت مردم بر مدار سیاست‌ها و دیدگاه‌های مقام معظم رهبری است که در واقع با این اصول می‌توانیم ایرانی مقتدر داشته باشیم.

وی بیان کرد: هرچه جلوتر می‌رویم خوی دشمن برای مردم آشکارتر و دشمنی آمریکا روشن تر می‌شود که از طرفی نکته‌ مثبت تلقی می‌شود تا افراد تصمیم درست‌تری بگیرند یا ممکن است برخی نسبت به آن ترس داشته باشند که لازمه آن اطلاع رسانی نسبت به داشته‌ها و قدرت و وحدت است.

ترابی تصریح کرد: برخی عناصر امروز هم داعیه‌دار انقلاب و هم داعیه‌دار غرب هستند که اگر اطلاع رسانی دقیق به موقع نداشته باشیم ابزاری برای فریب مردم خواهد شد، لذا باید حافظه تاریخی ایران بازخوانی شود.

عامل اقتدار ایران اصل ولایت فقیه است

وی با بیان اینکه عامل اقتدار ایران اصل ولایت فقیه است، گفت: متاسفانه این روزها شاهد هستیم که برخی رسانه‌ها و احزاب به صورت مستقیم و برخی غیرمستقیم جهت تهاجمات در کشور را به سمت ولایت فقیه می‌گیرند لذا لازمه آن روشنگری و اطلاع رسانی به موقع است.

مدرس علوم سیاسی در دانشگاه با اشاره به اینکه وظایف رئیس جمهور طبق قانون اساسی روشن و میزان قدرت بسیاری هم برای حل مشکلات دارد، افزود: متاسفانه این روزها جریان حامی دولت باتوجه به این شرایط آشفته، خود را کنار می‌کشد و ادعای بی‌طرفی می‌کند، از طرفی مقام معظم رهبری در جریان حمایت از تمام گروه‌های درون انقلاب که دل در گروی انقلاب دارند با تمام قدرت حمایت می‌کند تا در جریان انقلاب بمانند لذا برخی از این موقعیت سوء استفاده می‌کنند و فلش اتهامات را به سمت رهبری می‌گیرند.

وی تصریح کرد: متاسفانه بسیاری از مشکلاتی که ما در کشور داریم، میراثی از تاریخ است که به سبب سوءمدیریت‌های پادشاهان به جای مانده است از طرفی در بخش‌های دولتی ساعت کار مفید کم بوده و بدنه دولت زمان زیادی برای خدمت به مردم صرف نمی‌کند.

شهید فخری زاده و سردار سلیمانی سربازان این انقلاب بودند

ترابی با اشاره به اولین سالگرد شهادت حاج قاسم سلیمانی و اربعین شهادت شهید محسن فخری زاده گفت: باید هویت شهید سلیمانی را با درستی به نسل جوان معرفی کنیم که چه ایدئولوژی منجر به پیدایش سردار سلیمانی شده؛ اگر امروز یکی از افتخارات هر ایرانی وجود بااخلاص شهید سلیمانی است که در این مسیر از جان خود گذشته و در مسیر اهداف نظام و انقلاب حرکت کرده باید در بین نسل جوان نهادینه شود.

وی تصریح کرد: شهید فخری زاده و سردار سلیمانی سربازان این انقلاب بودند که یکی از طریق بنیان‌ها و اندیشه‌های فکری و دیگری در راه حفظ امنیت و مقاومت تلاش می‌کرد.

مدرس علوم سیاسی در دانشگاه بیان کرد: اگر بنیان‌های فکری و اندیشه‌های شهید سلیمانی و فخری زاده در کنار اندیشه‌های امام(ره) قرار گیرد متوجه می‌شویم که در یک راستا حرکت می‌کنند و یکی از ویژگی‌های آنان حمایت از محرومین و پیروی از اسلام ناب محمدی است.

شهید سلیمانی ساده زیست و بدون تجمل گرایی بود

وی با اشاره به زندگی ساده، بی‌آلایش و بدون تجمل‌گرایی سردار سلیمانی ابراز کرد: شهید سلیمانی یک مسلمان خالص و بدون ادعا بود که بدون تظاهر و اینکه سوژه رسانه‌ها باشد خدمت می‌کرد به طوریکه برخی اساتید که ارتباط نزدیک با ایشان داشتند نقل می‌کنند سردار سلیمانی 20 سال اجازه نداد حتی دکور اتاقش عوض شود.

ترابی با اشاره به ساده زیستی زندگی امام خمینی(ره) بیان کرد: مقام معظم رهبری نیز زندگی ساده‌ای دارند که در واقع می‌توان گفت کسانی که به دنبال خدمت صادقانه هستند از تجملات دوری می‌کنند و در مقابل افرادی هستند تا به پست و مقام و جایگاهی می‌رسند ابتدا دکور اتاقشان را تغییر می‌دهند که همه این موارد نقطه مقابل انقلاب است.

وی در پایان با بیان اینکه استقلال هزینه دارد، گفت: مسیر حاکم در جامعه باید تغییر کند و این جریان به سمت محور خدمت خالصانه و بدون تکیه به غرب‌گرایی حرکت کند؛ شهید سلیمانی و فخری زاده هزینه امنیت و استقلال ایران هستند لذا کشور نیازمند یک حرکت جهادی گسترده است تا با تکیه بر داشته‌های داخلی به خودکفایی برسیم.

انتهای پیام/

 

منبع: دانا

کلیدواژه: مدرس علوم سیاسی در دانشگاه مقام معظم رهبری سردار سلیمانی شهید سلیمانی اصلاح طلبان اطلاع رسانی ولایت فقیه فخری زاده شکل گیری فتنه 88

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۵۴۲۲۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تجمع دانشجویان دانشگاه فنی و حرفه‌ای سبزوار در حمایت از اقدام جنبش دانشجویی در دانشگاه‌های امریکا

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز خراسان رضوی، شرکت کنندگان با شعار‌های مرگ بر امریکا مرگ بر اسراییل انزجار خود را از اقدام دولت امریکا در سرکوب جنبش دانشجویی و حمایت از فلسطین در دانشگاه‌های این کشور اعلام کردند.
ملکوتی از مدرسین دانشگاه فنی و حرفه‌ای نیز در این تجمع با اشاره به بیداری جوامع و مردم جهان و حمایت اکثر ملت‌ها از مظلومیت مردم غزه گفت: امریکا به عنوان شریک جرم رژیم اشغالگر قدس باید محاکمه شود و ملت‌های ازاده جهان اجازه فروش سلاح به این رژیم کودک کش را به قدرت‌های استکباری ندهند.

دیگر خبرها

  • تجمع دانشجویان دانشگاه فنی و حرفه‌ای سبزوار در حمایت از اقدام جنبش دانشجویی در دانشگاه‌های امریکا
  • هروی: حاکمیت باید در انتخابات ۱۴۰۴ اندکی نرمش نشان دهد /برای حل مشکلات اقتصادی، درهای کشور برای تعامل با بیرون باز شود
  • روشنفکری ایرانی و تشویق حرام‌کاری
  • شوراهای اسلامی بدون حب و بغض‌های سیاسی در راستای حل مشکلات مردم گام بردارند
  • بیانیه حوزه علمیه خواهران استان یزد در حمایت از طرح نور فراجا
  • تحریم‌های جدید آمریکا علیه ایران، تلاشی سیاسی و بی‌اثر برای کسب رضایت صهیونیست‌ها
  • اعتماد به نیروهای داخلی؛ پیامد مهم اجرای طرح ملی ایران قوی
  • سرنوشت سیاسی بایدن در گروِ تحریم نفتی ایران | فارن پالسی: بایدن به دام افراطیون برای تحریم ایران نیفتد
  • اخبار سیاسی ۵اردیبهشت؛ تاکید رهبر انقلاب بر حال خوب کارگران/افتتاح «اومااویا» با حضور رئیسی
  • تمام فتنه‌های علیه کشور با حضور مردم خنثی شد