Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا - مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر خراسان شمالی گفت: عضویت در صندوق بیمه اجتماعی در 9 ماه امسال نسبت به مدت مشابه پارسال 150 درصد رشد یافته است و پنج هزار و 850 نفر خود را بیمه کرده‌اند.
به گزارش روابط عمومی تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان شمالی؛ محمدرضا غلامزاده اظهارکرد: پارسال در همین مدت 2 هزار و 300 نفر جذب صندوق بیمه اجتماعی شده بودند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: از مجموع بیمه شدگان استان در سال جاری، هزار و 470 نفر، معادل 25 درصد، زن هستند که این نشان از فرهنگ سازی صورت گرفته در بین بانوان استان و توجه آنان به بیمه های اجتماعی دارد.
وی گفت: در شهرستان‌های اسفراین، شیروان و راز و جرگلان استقبال بانوان از بیمه اجتماعی بالاتر از میانگین استانی بوده است و در شرایطی که میانگین کشوری بیمه اجتماعی زنان 18 درصد است، این شاخص در خراسان شمالی به 25 درصد رسیده است.
مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر خراسان شمالی اظهار داشت: با حمایت استاندار و تمامی فرمانداران استان در یکسال گذشته شاهد افزایش قابل توجه تعداد بیمه شدگان صندوق بوده ایم و از دیماه سال گذشته همواره در ردیف استان های برتر کشور در این شاخص قرار داشته ایم.
وی افزود: هم اینک 59 هزار نفر از هم استانی ها در صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر استان عضو هستند و دو هزار و 450 خانوار نیز از مزایای مستمری صندوق بیمه اجتماعی بهره مند شده و به صورت ماهانه مبلغی بیش از 15 میلیارد ریال به عنوان حقوق به مستمری بگیران استان پرداخت می شود.
غلامزاده از تمامی افراد واجد شرایط خواست با مراجعه به دفاتر کارگزاران رسمی صندوق در استان عضو آن شده و از مزایا و خدمات دولتی در خصوص بازنشستگی، ازکارافتادگی کلی و فوت بهره مند شوند.
وی گفت: همچنین از تمامی بیمه شدگان صندوق که به دلایلی ارتباط بیمه ای آنان قطع شده درخواست می شود برای استفاده از مزایای صندوق هرچه سریع تر با پرداخت حق بیمه سالیانه، ارتباط بیمه ای خود را برقرار کنند چرا که پرداخت به موقع حق بیمه، شرط اصلی برخورداری از مزایای این صندوق است.
غلام زاده افزود: برای نخستین بار با تلاش‌ و همراهی سازمان برنامه و بودجه، پوشش بیمه‌ اجتماعی رایگان‌ همگانی برای یک میلیون و 400 هزار خانوار روستایی محروم از بیمه اجتماعی در سطح کشور برقرار شده که تمامی افراد دارای شرایط پس از پایش به صورت رایگان از خدمات بیمه ای برخوردار خواهند شد.
وی هدف از این طرح را افزایش ضریب پوشش بیمه‌ای در روستاها، جلوگیری از مهاجرت روستاییان به شهر به‌ منظور قرار گرفتن زیر پوشش بیمه‌ای، ایجاد مهاجرت معکوس و نوعی تأمین آتیه برای روستاییان عنوان کرد.
179 هزار نفر از جمعیت روستایی، عشایری و ساکنان شهرهای زیر 20 هزار نفر این استان مشمول بیمه اجتماعی هستند که تاکنون حدود 59 هزار نفر از این جمعیت خود را بیمه اجتماعی کرده اند.
استان خراسان شمالی رتبه پنجم کشور را در ضریب پوشش بیمه ای روستاییان و عشایر دارد.
استان خراسان شمالی 863 هزار نفر جمعیت دارد که حدود 44 درصد آنان در روستاها سکونت دارند و 37 تا 42 درصد اشتغال این استان در حوزه کشاورزی است، 30 هزار نفر از جمعیت این استان نیز عشایر هستند.
خراسان شمالی جزو استان های با سطح درآمدی پایین است.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: صندوق بیمه اجتماعی روستاییان و عشایر خراسان شمالی هزار نفر پوشش بیمه بیمه ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۵۴۲۶۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ترک تحصیل ۱۵ درصد دانش‌آموزان خراسان شمالی در دوره متوسط دوم

ایسنا/خراسان شمالی مدیرکل آموزش و پرورش خراسان شمالی از ترک تحصیل ۱۵ درصد دانش‌آموزان دوره متوسطه دوم در این استان خبر داد.

اکبری در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا اظهار کرد: میزان ترک تحصیل دانش‌آموزان در این استان در دوره متوسطه دوم بیشتر از دوره‌های دیگر است. ترک تحصیل در دوره متوسطه اول نیز بیشتر از دوره ابتدایی است. در واقع، در دوره گذر از ششم به هفتم و نهم به دهم ترک تحصیل بیشتر است.

وی ادامه داد: در این استان ۲۴ هزار و ۲۳۴ نفر در مقطع متوسطه دوم مشغول به تحصیلند که ۱۵ درصد آن‌ها ترک تحصیل می‌کنند. همچنین حدود ۴۰۰۰ نفر از دانش‌آموزان دوره متوسطه دوم در این استان ترک تحصیل می‌کنند.

اکبری بیان کرد: ۶۵ درصد افرادی که در این دوره ترک تحصیل می‌کنند دانش‌آموز پسر و ۳۵ درصد دخترند. ازدواج دانش‌آموزان دختر و مشغول به کار شدن دانش‌آموزان پسر از جمله مهم‌ترین دلایل ترک تحصیل دانش‌آموزان در دوره متوسطه دوم است.

۱۱۱۱ دانش‌آموز بازمانده از تحصیل در خراسان شمالی تعیین تکلیف شدند

عصمت بدخشان، معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش خراسان شمالی نیز در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، بیان کرد: ۱۱۱۱ دانش‌آموز بازمانده از تحصیل دوره ابتدایی در این استان تعیین تکلیف شدند.

وی اظهار کرد: در سامانه شهید محمودوند ۱۳۱۱ دانش‌آموز بازمانده از تحصیل در دوره ابتدایی در این استان ابلاغ شد که با پیگیری‌های انجام‌شده ۱۱۱۱ دانش‌آموز تعیین تکلیف شدند و ۲۰۰ دانش‌آموز هنوز باقی مانده‌اند.

بدخشان توضیح داد: از ۱۱۱۱ دانش‌آموز بازمانده از تحصیل که در سامانه یادشده به این استان ابلاغ شده، ۴۵ دانش‌آموز فوت کرده بودند و ۴۸ دانش‌آموز نیز به خارج از کشور مهاجرت کرده‌اند. دو دانش‌آموز جذب مدارس دینی (حوزه‌های علمیه) شده‌اند و والدین ۸۱ دانش‌آموز نیز اعلام کردند که فرزندان‌شان جثه کوچکی دارند و امسال نیز پیش‌دبستانی را سپری می‌کنند.

به گفته وی، چهار دانش‌آموز به علت اشتغال به کار، ۳۹ دانش‌آموز به علت فقر مالی خانواده، ۳۹ دانش‌آموز به علت ابتلا به بیماری‌های صعب‌العلاج در این استان از تحصیل بازمانده‌اند. ۲۵۰ دانش‌آموز نیز استثنایی بودند، ۲۲ دانش‌آموز بی‌سرپرست و بدسرپرست بودند و ۱۳۲ دانش‌آموز نیز به علت مهاجرت داخلی از تحصیل بازمانده‌اند.

وی تاکید کرد: پوشش تحصیلی دانش‌آموزان خراسان شمالی در دوره ابتدایی در سال گذشته ۹۸.۶۲ درصد بود که از میانگین کشوری بالاتر است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • ترک تحصیل ۱۵ درصد دانش‌آموزان خراسان شمالی در دوره متوسط دوم
  • بیمه‌ها تعرفه را به درستی پوشش نمی‌دهند/ تورم در بخش پزشکی با اجتماعی متفاوت است
  • بیمه ها تعرفه را به درستی پوشش نمی دهند/ تورم در بخش پزشکی با بخش اجتماعی بسیار متفاوت است
  • بیمه‌ها تعرفه را به درستی پوشش نمی دهند/ تورم پزشکی در مقایسه با بخش اجتماعی بالاتر است
  • بیمه‌ها تعرفه را به درستی پوشش نمی دهند/ تورم در بخش پزشکی با بخش اجتماعی بسیار متفاوت و بالاتر است
  • وابستگی صندوق‌های بازنشستگی به بودجه دولت ناشی از چیست؟
  • ۲۱ درصد بیمه‌شدگان تامین اجتماعی، بانوان هستند/ حضور فعال زنان در بازار کار
  • ماندگاری نیروی کار خراسان رضوی به کمتر از ۶ ماه رسید
  • نرخ بیکاری در کشور به ۸.۱ درصد کاهش یافت
  • شناسایی ۵۰۰ کارگاه‌‌ کوچک فاقد بیمه کارگران در مرکزی