Web Analytics Made Easy - Statcounter

رویداد۲۴ فردین آقابزرگی درباره دلیل ریزش بازار سرمایه در اولین روز هفته و ارتباط آن با صحبت‌هایی مبنی بر احتمال وقوع جنگ در منطقه اظهار داشت: بازاری که مستعد اصلاح قیمت است و زمانی که p/e به ۲۰ رسیده، در این فضای معاملاتی بازار به شدت حساس است و به تمام اطلاعات جدید اقتصادی و سیاسی واکنش نشان می‌دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی ادامه داد: باید توجه داشته باشیم که تعداد غیرحرفه‌ای‌ها در بازار سرمایه افزایش یافته و نسبت به این اخبار سیاسی بسیار نگران هستند و رفتار این افراد باعث وقوع این شرایط در بازار می‌شود.

این کارشناس بازار سرمایه با اشاره به وضعیت بازار در سال گذشته با ترور سردار سلیمانی گفت: افرادی که تازه وارد بورس شده‌اند احتمالا نمی‌دانند یا به خاطر ندارند که سال گذشته در مقطع ترور سردار سلیمانی بورس کشورمان فقط یک یا دو روز در تنش بود و دوباره تعادل را به دست آورد.

آقابزرگی افزود: بنابراین در شرایطی که زمینه اصلاح قیمت مهیا است این اخبار در بازار بی‌تاثیر نیست و هر خبری چه خارج از کشور و داخل کشور حتی می‌تواند بر قیمت نفت هم اثرگذار باشد؛ بنابراین بازار سرمایه هم به این اطلاعات واکنش نشان می‌دهد.
بیشتر بخوانید: ارزش سهام عدالت هر روز کمتر از دیروزوی با اشاره به افزایش جمعیت غیرحرفه‌ای در بازار سرمایه اظهار داشت: ۱۵ میلیون کد بورسی تازه وارد در بورس فعال است که اغلب این غیرحرفه‌ای‌ها با استفاده از سیگنال‌ها و اطلاعاتی که از مجرای غیرمجاز وارد بازار می‌شوند، بیش از حد به اثرگذاری اطلاعات غیر اقتصادی دامن می‌زنند، اما باید بدانند که این اثرگذاری‌ها گذرا و مقطعی است.

این کارشناس بازار سرمایه ادامه داد: مهم‌ترین عوامل اثرگذار در بورس گزارش‌های اقتصادی از جمله گزارش ۹ ماهه، شاخص‌های اقتصادی و آثار تورمی بودجه سال آینده است. مطمئنا اثرات اخباری مانند احتمال وقوع جنگ در منطقه بر بازار سرمایه کوتاه مدت است و تجربه حکایت از آن دارد که با مراودات سیاسی اثر این صحبت‌ها با واکنش‌های اصلاحی، تعدیل می‌شود، اما غیرحرفه‌ای‌ها واکنش‌های سریع در بازار دارند که کل بازار را تحت تاثیر قرار می‌دهند.

آقابزرگی همچنین درباره اثرپذیری بازار سرمایه از بودجه سال آینده گفت: به طور قطع برنامه بودجه بر بورس اثرگذار است و تورم مساوی با افزایش سطح عمومی قیمت‌های کالا، خدمات و اوراق و… خواهد بود.

وی با بیان اینکه در چهار کشور ونزوئلا، زیمباوه، ترکیه و ایران دلیل اصلی رشد سهام عدم توازن در روند نرخ ارز و کاهش ارزش پول ملی است، تاکید کرد: در آینه سال ۱۴۰۰ همین آثار را می‌بینیم و برآیند واکنشی که بورس در سال ۹۹ در خود دید و تلاقی آن با اصلاح قیمت‌ها نشان می‌دهد که رشد آهسته بازار سرمایه تا پایان امسال ادامه خواهد داشت.

این کارشناس بازار سرمایه گفت: هر چند پیش‌بینی افزایش نرخ ارز در بازار دیده شده، اما جرقه‌هایی باعث می‌شود که حرکت بورس تندتر شود. منبع: ایلنا لینک کوتاه: کپی در کلیپ بورد کپی لینک خبر های مرتبط

منبع: رویداد24

کلیدواژه: رویداد24 بورس سرمایه گذاری در بورس بازار سرمایه غیرحرفه ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rouydad24.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رویداد24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۵۴۲۷۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خروج نقدینگی حقیقی‌ها در روز منفی شاخص‌های بازار سرمایه

رباب وفایی کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان گفت: سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ماه متاسفانه حدود ۸۰ درصد نماد‌ها سرخ پوش شدند. کاهش ارزش معاملات سهام و حق تقدم به زیر ۳ همت و بی رمقی و کم تحرکی در تابلوی معاملات مشهود است. 

این کارشناس بازار سرمایه می‌گوید:سهامداران بازار این بار اسیر بی تصمیمی دولت و مجلس در مورد نرخ نیما و مالیات شرکت‌های تولیدی هستند ارزش معاملات بازار بورس در پایان امروز به حدود ۳ هزار و ۵۴۶ میلیارد تومان رسید. حقوقی‌ها ۳۰۸ میلیارد تومان از حقیقی‌ها خرید کردند.

او افزود: امروز تعداد نماد‌های مثبت ۱۶۰ نماد و تعداد نماد‌های منفی ۶۵۲ نماد بوده است"فولاد" با ۱۸۷۵ واحد، "فملی" با ۶۷۷ واحد و "شپنا" با ۶۴۴ واحد بیش‌ترین تاثیر منفی را بر شاخص کل داشته‌اند در نهایت شاخص کل با کاهش ۱۲ هزار و ۲۲۶ واحدی به ارتفاع ۲,۲۶۸,۸۴۵ واحد رسید.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی بورس

دیگر خبرها

  • خروج نقدینگی حقیقی‌ها در روز منفی شاخص‌های بازار سرمایه
  • چه کسی ترمز رشد ارز را کشید؛ دیگر خبری از افزایش قیمت نیست؟
  • مشکلات اقتصاد ایران راه‌حل سیاسی دارد؟
  • واکنش بانک مرکزی به اظهارات میرسلیم/ عقل سلیم چه می‌گوید؟
  • کوچ نقدینگی از بازار طلا و ارز به بازار سرمایه/ بورس جذاب شد
  • جزئیات مهم از افزایش سرمایه سنگین نماد‌های بورسی
  • چشم بازار نفت به خاورمیانه/ ضعف کوتاه‌مدت نفت نشانه چیست؟
  • شاخص بورس ۲۰ هزار واحد کاهش یافت
  • ریزش سنگین دلار در بازار تهران؛ بازگشت دوباره به کانال ۵۰ هزاری را شاهدیم؟
  • پیش‌بینی بورس فردا ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳