Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-01@07:19:09 GMT

علامه مصباح در طوفان فتنه، کشتی بصیرت ملت بود

تاریخ انتشار: ۱۳ دی ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۵۴۲۹۳۹

علامه مصباح در طوفان فتنه، کشتی بصیرت ملت بود

به گزارش خبرگزاری مهر، حجت‌الاسلام مجتبی مهدوی ارفع، به مناسبت ارتحال فیلسوف فرزانه و یار دیرین امامین انقلاب، علامه محمّدتقی مصباح یزدی پیامی را «با تضمین عناوین بیش از ۴۰ اثر از آن فقیه مجاهد» ‌صادر کرد.

متن پیام رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد استان‌های خراسان به شرح زیر است:

مِنَ المُؤمِنینَ رِجالٌ صَدَقوا ما عاهَدُوا اللَّهَ عَلَیهِ فَمِنهُم مَن قَضی نَحبَهُ وَمِنهُم مَن یَنتَظِرُ وَما بَدَّلوا تَبدیلًا

عالم ربّانی، فقیه و حکیم مجاهد، نظریه‌پرداز ممتاز دین و حکومت، پارسای پرهیزگار، چراغ روشن حق‌مداری و حق‌طلبی، حضرت آیت‌الله شیخ محمّدتقی مصباح یزدی «صهبای حضور» را نوشید و پس از عمری مجاهدت «به سوی او»، «نجوای عاشقانه» وصل را سرود و با «عروج تا بی‌نهایت» به «لقای الهی» واصل گردید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

..

«گفتمان روشنگر» او، شاگردانش را با رهنمون «به سوی خودسازی» بر «سجّاده‌های سلوک» نشاند و به ایشان آموخت که «راهیان کوی دوست» تنها با «تماشای فرزانگی و فروزندگی» در «پرتو» هستی‌بخش «آفتاب ولایت» و با کشف «رابطۀ علم و دین» و «پاسداری از سنگرهای ایدئولوژیک» می‌توانند «آئین پرواز» را بیاموزند و در زمرۀ «رستگاران» و رهیافتگان درآیند.

او با باورمندی عمیق به «جامعیّت قرآن» همواره «حکیمانه‌ترین حکومت» را «ولایت فقیه» و «بزرگترین فریضه» را دفاع از آن در مقابل «تهاجم فرهنگی» و عقیدتی دشمنان می‌دانست و معتقد بود که بایستی «جان‌ها فدای دین» خدا گردد تا «گفتمان روشنگر دربارۀ اندیشه‌های بنیادین» انقلاب اسلامی، جهانی شده و پایه‌های تمدّن نوین اسلامی را برپا سازد.

علامه مصباح یزدی در «طوفان فتنه، کشتی بصیرت» ملّت بود و «در پرتو ولایت» با «ره‌توشۀ» گران‌سنگی از علوم معقول و منقول و نیز تخلّق به «اخلاق اسلامی»، در مقابل «تعدّد قرائت‌ها» ی انحرافی از دین، «رساترین دادخواهی و روشنگری» را فریاد زد؛ مسائل «جوانان و مشکلات فکری» ایشان را وجهۀ همّت خود ساخت و توده‌های فراوانی از مردم که درگیر «کاوش‌ها و چالش‌ها» ی ذهنی فراوانی بودند، «در پرتو آذرخش» روشنگری و هدایت او، به صراط مستقیم ولایت بازگشتند.

حیات پربرکت او، آیینه‌ای از «سیمای سرافرازان» شد، برای آنان‌که در پی نوشیدن «جامی از زلال کوثر» و «جرعه‌ای از دریای راز» بوده و «در جستجوی عرفان اسلامی» و «فلسفه اخلاق»، «سیری در ساحل» دریای بی‌کران «اندیشه‌های بنیادین اسلامی» نموده‌اند.

ارتحال ملکوتی آن عمّار بصیر و یار دیرین امامین انقلاب را به محضر مقدّس حضرت ولیّ عصر عجّل‌الله‌تعالی‌فرجه‌الشّریف، نائب بر حقّش امام خامنه‌ای مدّظلّه‌العالی، حوزه‌های علمیه و عموم ملّت مسلمان و انقلابی ایران تسلیت عرض نموده و ضمن گرامی‌داشت نام و «یاد او» اعلام می‌نماییم که با تأسّی به سیرۀ آن فقیه عالی‌قدر، «پند جاوید» وی مبنی بر تبعیّت و حمایت از ولایت فقیه را سرلوحۀ امور قرار داده و تا پای جان، بر صراط مستقیم ولایت فقیه استوار خواهیم ماند ان‌شاءالله...

کد خبر 5111042

منبع: مهر

کلیدواژه: آیت الله مصباح یزدی مرکز رسیدگی به امور مساجد استان های خراسان قاسم سلیمانی ویروس کرونا 9 دی اولین سالگرد شهادت حاج قاسم شیراز آیت الله مصباح یزدی آمار کرونا بوشهر کرمانشاه آلودگی هوا شهرستان کرج جبهه مقاومت عکس استانها خطبه های نماز جمعه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۵۴۲۹۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دست دادن بروکس با دیوید تیلور پس از برتری مقابل او در انتخابی کشتی المپیک 2024 / فیلم

دست دادن بروکس با دیوید تیلور پس از برتری مقابل او در انتخابی کشتی المپیک 2024 / فیلم

دیگر خبرها

  • امروز با جامی: قتل عاشق بهانه افتاده ست
  • بازیگر قدیمی به کما رفت
  • نیم قرن مجاهدت «فقیه مجاهد»/ از تاسیس شبکه ماهواره ای تا دانشگاه
  • حمایت چهره نزدیک مصباح یزدی از گشت ارشاد و طرح نور
  • کارگران مقابل جنگ، تحریم، فتنه، تکفیر و ترور، شرافتمندانه ایستاده‌اند
  • دست دادن بروکس با دیوید تیلور پس از برتری مقابل او در انتخابی کشتی المپیک 2024 / فیلم
  • طوفان الاقصی| حمله ارتش یمن به دو ناوشکن آمریکایی و یک کشتی اسرائیلی 
  • مناظره در باره نقش مردم در حکومت در دیدگاه های آیت الله مصباح یزدی و آیت الله مرتضی مطهری
  • مبارزه با فساد و تأمین امنیت روانی جامعه اولویت دستگاه عدلیه است
  • تأمین امنیت روانی جامعه در اولویت دستگاه عدلیه است