Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار حوزه کلینیک گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از الکوثر، بر اساس گزارش بنیاد تغذیه انگلیس، متابولیسم مردان بالای ۵۰ سال کندتر از افراد ۲۰ ساله است؛ به همین منظور برای حفظ فرم بدن ممکن است به کالری کمتری نیاز داشته باشند.

تعداد فزاینده‌ای از مردان از مشکلاتی مانند فشار خون بالا، بیماری‌های قلبی، دیابت و سرطان پروستات رنج می‌برند؛ اگرچه هیچ یک از این بیماری‌ها اجتناب ناپذیر نیستند اما سبک زندگی و عادت‌های غذایی تفاوت زیادی ایجاد می‌کنند؛ بنابراین، انتخاب عادت‌های غذایی سالم ممکن است بهترین روش برای حفظ سلامت مردان بالا پنجاه سالگی باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ماهی چرب

ماهی‌های چرب مانند ماهی سالمون و ... حاوی اسید‌های چرب امگا ۳ هستند که به کاهش التهاب، تراکم آهسته پلاک داخل رگ‌های خونی و افزایش کلسترول خوب کمک می‌کنند، ماهی‌های چرب همچنین می‌توانند برای کاهش التهاب روده نیز مفید باشند.

تخم مرغ

با افزایش سن، توده عضلانی کاهش می‌یابد. تخم مرغ منبع عالی پروتئین است که می‌تواند به حفظ توده عضلانی کمک کند و همچنین حاوی مواد مغذی دیگری مانند ویتامین D و اسید‌های چرب امگا ۳ است. این پروتئین همچنین منبع قوی کولین است، ترکیبی که به شما در تنظیم ژن‌هایی که باعث ذخیره چربی شکم می‌شوند، کمک کند.

آووکادو

آووکادو مملو از چربی‌های سالم برای قلب است که می‌تواند به پایین نگه داشتن سطح کلسترول کمک کند. همچنین باعث کاهش فشار خون شده و بسیاری دیگر از علائم خطرناک بیماری‌های قلبی را کنترل می‌کند. علاوه براین آووکادو با کاهش وزن و کاهش سطح التهاب ارتباط دارد.

توت

توت یک ماده غذایی شگفت انگیز برای مغز و منبع فیبر است؛ ماده مغذی‌ که به کاهش وزن و به دلیل خاصیت آنتی اکسیدانی خود به مبارزه با آسیب سلول کمک می‌کند. همچنین خطر ابتلا به سرطان‌های پوست، مثانه، ریه، سینه و مری را کاهش می‌دهد و می‌توان آن را همراه با سالاد، ماست یا غلات گرم مصرف کرد.

بادام و گردو

بادام سرشار از فواید سالم سازگار با استخوان و پر از پروتئین و چربی‌های سالم است. علاوه بر بادام، گردو نیز منبع دیگری از فیبر غذایی است که ژن‌ها را برای کاهش ذخیره چربی فعال می‌کند. همچنین در بهبود عملکرد مغز مؤثر شناخته شده است. هر فرد باید روزانه ۶ تا ۱۰ بادام و حدود ۳ تا ۵ گردو مصرف کند.

چغندر

چغندر سرشار از نیترات است؛ یک ماده شیمیایی طبیعی که مقاومت را افزایش و فشار خون را کاهش می‌دهد، از قلب محافظت می‌کند و همچنین حاوی مقادیر زیادی پتاسیم است، ماده معدنی که فشار خون را تنظیم می‌کند و نمک‌های اضافی را از بین می‌برد.

بیشتر بخوانید

افزایش خطر ابتلا به اختلالات ذهنی در مردان با مصرف شکر تغذیه مناسب در هنگام آلودگی هوا

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: سرطان پروستات کاهش فشار خون چربی های سالم فشار خون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۵۴۳۶۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۵ ویتامین ضروری و مکمل مفید برای سلامت مردان

به گزارش خبرآنلاین ،نیازهای غذایی منحصربه‌فرد هر شخص ممکن است به میزان مصرف فعلی رژیم غذایی، سطح فعالیت، سطح استرس، ژنتیک و سابقه خانوادگی، محل زندگی و در دسترس بودن غذا بستگی داشته باشد.

ایسنا در خبری نوشت:علاوه بر این، متغیرهایی مانند مصرف الکل، مصرف کافئین و حتی سفر نیز می‌توانند در این مسئله نقش داشته باشند. به عنوان مثال، کسانی که الکل بیش از حد مصرف می‌کنند، در معرض خطر کمبود ویتامین B هستند.در ادامه تعدادی از ویتامین‌ها و مکمل‌هایی که برای سلامت مردان ضروری و ارزشمند هستند، معرفی شده‌اند:

ویتامین D

ویتامین D می‌تواند سطح تستوسترون سالم را در مردان افزایش دهد. تحقیقات نشان می‌دهد که کمبود ویتامین D عاملی برای کاهش تستوسترون است و تستوسترون پایین باعث می‌شود مردان مستعد ابتلا به انواع مشکلات سلامتی مانند کمبود خواب، کاهش انرژی و متابولیسم یا اختلالات جنسی شوند؛ در نتیجه دریافت ویتامین D بخش مهمی از سلامت مردان است.

ویتامین D هم‌چنین نقش مهمی در حفظ سلامت استخوان با افزایش جذب کلسیم دارد. علاوه بر این، ویتامین D با عملکرد خوب سیستم ایمنی مرتبط است. با این حال، بسیاری از مردان به دلیل کمتر قرار گرفتن در معرض آفتاب کافی در روز یا خوردن غذاهای غنی از ویتامین D، دچار کمبود ویتامین D هستند، بنابراین مصرف مکمل می‌تواند مفید باشد.

منیزیم

منیزیم یک ماده معدنی است که برای بسیاری از عملکردهای مهم بدن، از جمله: ریکاوری عضلات، سنتز پروتئین، عملکرد اعصاب و موارد دیگر ضروری است. منیزیم در دانه کدو تنبل، دانه چیا، بادام، بادام هندی، لوبیا سیاه، موز و اسفناج یافت می‌شود.

هم‌چنین مصرف مکمل منیزیم نیز مفید است. طبق تحقیقات، مکمل‌های منیزیم می‌توانند سطح تستوسترون خون در مردان را بهبود ببخشد و سلامت عضلانی را افزایش دهد. مقدار توصیه شده مصرف منیزیم در مردان ۴۰۰ تا ۴۲۰ میلی گرم در روز (هم از رژیم غذایی و هم از مکمل) است.

امگا ۳

امگا ۳ اسیدهای چرب اشباع‌نشده چندگانه هستند که فواید متعددی برای سلامتی دارند. امگا ۳ به سلامت قلبی عروقی، سلامت مفاصل و سلامت مغز در مردان کمک می‌کند. امگا ۳ در ماهی‌های چرب مانند سالمون، ساردین و ماهی خال مخالی به طور فراوان یافت می‌شود و در غذاهایی مانند دانه کتان، دانه چیا و گردو نیز به مقدار زیاد وجود دارد. اگر امگا ۳ کافی از رژیم غذایی خود دریافت نمی‌کنید، می‌توانید از طریق مصرف مکمل امگا ۳، این کمبود را جبران کنید.

ویتامین‌های گروه B

ویتامین‌های B نقش اساسی در فرآیند تبدیل غذا به انرژی دارند. ویتامین‌های B شامل تیامین (B ۱)، ریبوفلاوین (B ۲)، نیاسین (B ۳)، اسید پانتوتنیک (B ۵)، B ۶ (پیریدوکسین)، بیوتین (B ۷)، فولات (B ۹) و B ۱۲ است. این ویتامین‌ها هم‌چنین با تولید انتقال‌دهنده‌های عصبی، که برای عملکرد مغز و تنظیم خلق و خوی ضروری هستند، به داشتن یک سیستم عصبی سالم کمک می‌کنند. علاوه بر این، ویتامین‌های B ۶ و B ۱۲ برای سلامت قلب و عروق بسیار مهم هستند، زیرا به تنظیم سطح هموسیستئین و تولید گلبول‌های قرمز خون کمک می‌کنند.

برخی از عوامل سبک زندگی می‌توانند بر سطوح ویتامین B در بدن تأثیر بگذارند. مصرف الکل می‌تواند جذب چندین ویتامین B را مهار کند. افزایش سطح استرس می‌تواند برخی از ویتامین‌های B، به ویژه ویتامین B ۶ را کاهش دهد. از سوی دیگر، رژیم‌های غذایی با مقادیر کم ویتامین B می‌تواند منجر به افزایش سطح استرس و خلق و خوی ضعیف شود.

برای دریافت ویتامین B کافی، داشتن یک رژیم غذایی متعادل و غنی از منابع ویتامین B یک گام کلیدی است. مصرف مکمل‌های B کمپلکس که حاوی تمام ویتامین‌های گروه B است را در برنامه غذایی خود بگنجانید.

زینک (فلز روی)

روی یا زینک چندین مزیت مهم برای سلامت مردان دارد. این ماده معدنی نقش مهمی در عملکرد مناسب سیستم تولید مثل مردان، از جمله تولید اسپرم، سلامت پروستات و سنتز تستوسترون ایفا می‌کند.سطح کافی روی برای حفظ سطح تستوسترون سالم، که در میل جنسی و رشد عضلات نقش دارد، بسیار مهم است. روی هم‌چنین برای حفظ عملکرد سیستم ایمنی، کمک به فعال کردن آنزیم‌های دخیل در پاسخ ایمنی و ارتقای سلامت کلی مفید است.

غذاهای غنی از روی عبارتند از: گوشت گاو، آجیل، دانه‌ها، لبنیات و تخم مرغ. مردان در صورت مصرف مکمل روی، مراقب باشند که میزان مصرف آن‌ها بیش از ۴۰ میلی گرم در روز نباشد؛ زیرا مصرف بیش از حد روی می‌تواند باعث کمبود مس شود.

۲۳۳۲۱۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1901015

دیگر خبرها

  • خوراکی‌هایی که افسردگی شدید می‌آورند
  • خوردنی هایی که افسردگی می‌آورند
  • ۵ ویتامین ضروری و مکمل مفید برای سلامت مردان
  • قند پنهان در کدام یک از مواد غذایی وجود دارد؟
  • منیزیم را چه زمانی از روز مصرف کنیم؟
  • فواید و مضرات روغن حیوانی
  • ۵ ماده غذایی که می توانند اثری مشابه داروهای لاغری داشته باشند
  • با این مواد غذایی درد را فراموش کنید
  • چربی مهمی که در هنگام لاغر کردن نباید بسوزانید
  • قند‌های پنهان در رژیم غذایی خود را بیابید و آن‌ها را حذف کنید