Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس اداره منابع طبیعی شهرستان پاوه از توقیف فعالیت غیر مجاز یک دستگاه بیل مکانیکی در مراتع روستای "دشه" خبر داد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ سامان وسیمی در گفتگو با خبرنگار هزارماسوله اظهار داشت: در پی گزارشات مردمی مبنی بر فعالیت غیر مجاز یک دستگاه بیل مکانیکی در اراضی منابع ملی در اطراف روستای دشه سریعا مامورین اداره منابع طبیعی شهرستان پاوه با اعزام و بازدید از محل تخریبی هشدارهای لازم شفاهی و کتبی جهت جلوگیری از ادامه فعالیت به عاملان تخریب اراضی ملی داد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



رئیس اداره منابع طبیعی شهرستان پاوه افزود: طی هماهنگی های بعمل آمده و کسب دستور قضایی از دادستان پاوه و همچنین همکاری فرماندهی انتظامی شهرستان فعالیت دستگاه بیل مذکور کاملاً توقیف شد و پرونده متخلفین در اسرع وقت به محاکم قضایی جهت احقاق حقوق دولت ارسال خواهد شد.

وی گفت: در ادامه اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان پاوه اعلام میدارد هر گونه فعالیت در اراضی منابع ملی نیاز به اخذ مجوز های قانونی از این اداره را دارد و به مالکین ماشین آلات سنگین و دستگاه های بیل مکانیکی هشدار داده می شود هر گونه فعالیت مکانیکی در اراضی ملی بدون مجوز به عنوان مشارکت در جرم محسوب می شود و در این زمینه اقدامات قانونی و مقتضی به عمل خواهد آمد.

وسیمی در پایان گفت: حفاظت از منابع طبیعی به عنوان یک امانت الهی برای همه نسل ها تنها با مشارکتهای مردمی امکان پذیر است لذا از همیاران و دوستدارن طبیعت انتظار داریم ضمن مشارکت فعالانه در امر حفاظت از منابع طبیعی، گزارشات تخریب و تصرف اراضی ملی، قطع اشجار جنگلی، آتش سوزی در مراتع و ذغال گیری از درختان جنگلی را به شماره تماس رایگان امداد جنگل و مرتع 1504 اطلاع رسانی کنند.

 

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: اداره منابع طبیعی شهرستان پاوه بیل مکانیکی دستگاه بیل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۵۴۳۷۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لزوم حضور به موقع در بحران‌های طبیعی/وقوع۳۰ آتش‌سوزی در مراتع سقز

به گزارش خبرنگار مهر، جعفر توان صبح شنبه در جلسه ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران، بر آمادگی تمام ادارات، نهادها، ارگان‌ها و سازمان‌ها برای هر نوع مخاطرات احتمالی تاکید کرد.

وی با اشاره به گزارش‌های اداره منابع طبیعی بر وقوع ۳۰ فقره آتش سوزی در سال گذشته در سطح مراتع شهرستان و بیان اینکه این حریق‌ها به همت مردم، اطفا شد خواستار تقویت این ظرفیت شد.

وی بر تشکیل اکیپ‌های مردمی در تمام روستاها، استفاده از ظرفیت انجمن‌های مردم نهاد و زیست محیطی و همیاران طبیعت، احساس مسئولیت بیشتر، عدم آتش زدن بقایای محصولات کشاورزی بعد از برداشت، مدیریت به موقع چرای علف‌های هرز مراتع، مدیریت خاموشی‌ها، صرفه جویی حامل‌های انرژی و توجه به اخطارهای هواشناسی تاکید کرد.

رئیس ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران شهرستان سقز در بخشی دیگر از سخنان خود با اشاره به قطعی برق گسترده ناشی از بارش بی سابقه نزولات جوی و رانش زمین در سال گذشته از همکاری تمام ادارات و ارگان‌ها، مردم، نیروهای نظامی و انتظامی تشکر کرد.

تقویت زیرساخت‌های شهری برای هدایت آب‌های سطحی، تهیه تجهیزات پشتیبان برای جلوگیری از تداوم خدمات رسانی، ارتقای سطح هماهنگی، برگزاری مانورها و نگارش و تدوین سناریوهای احتمالی، تقویت آموزش‌ها، توزیع مناسب و استقرار تجهیزات و تکمیل شبکه جمع آوری آب‌های سطحی از دیگر مواردی بود که در این جلسه مطرح شد.

کد خبر 6089497

دیگر خبرها

  • رفع تصرف ۸۰۰۰ متر از اراضی ملی در رحیم آباد رودسر
  • انهدام باند قاچاق و تهیه زغال از چوب آلات جنگلی در گلبهار/۴ نفر از اتباع بیگانه دستگیر شدند
  • رفع تصرف ۱۲۰۰ متر مربع از اراضی ملی در رضوانشهر
  • رفع تصرف ۲۸۰۰ مترمربع از اراضی ملی شهرستان جیرفت
  • رفع تصرف اراضی ملی در رضوانشهر
  • ۷۶ درصد اراضی کشاورزی استان بوشهر سنددار شده است
  • لزوم حضور به موقع در بحران‌های طبیعی/وقوع۳۰ آتش‌سوزی در مراتع سقز
  • توقیف چوب جنگلی قاچاق در آمل
  • بازگشت ۳۷۰ هکتار از اراضی جنگلی مازندران به طبیعت
  • احداث بند‌های سنگی و خاکی یکی از موثرین راه‌های جذب روان آب‌ها