Web Analytics Made Easy - Statcounter

محسن رضایی گفت: شهید سلیمانی به ایران عزت بخشید و نام ایران را در قله های بلند مقاومت به صدا در آورد تا نهضت مقاومت اسلامی ما به اهداف خود برسد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از راه آرمان؛ محسن رضایی عصر امروز در مراسم گرامیداشت سالگرد شهادت سپهبد شهید سلیمانی و آغاز به کار پژوهشکده تحقیقات راهبردی جنوبشرق ایران ضمن عرض تسلیت ایام فاطمیه، سالگرد شهادت سپهبد شهید سلیمانی و رحلت آیت الله مصباح یزدی گفت: شهید سلیمانی به ایران عزت بخشید و نام ایران را در قله های بلند مقاومت به صدا در آورد تا نهضت مقاومت اسلامی ما به اهداف خود برسد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به اینکه طرح پژوهشکده تحقیقات راهبردی جنوبشرق ایران قریب به سال است که مطرح شده است، عنوان کرد: امیداوریم با فعالیت این پژوهشکده، دستاوردهای خوبی را در جنوبشرق شاهد باشیم.

این مقام مسئول با بیان اینکه به منظور آسیب شناسی توسعه و پیشرفت کشور باید تاریخ را از 150 سال مورد بازنگری قرار دهیم، ابراز کرد: در آن سال ها ایرانیان در اثر یک شوک بزرگ از خواب غفلت بیدار شدند و متوجه شدند که عقب افتاده اند و بنابراین یک سوال تاریخی در آن زمان برایشان ایجاد شد که چه اقدامی باید انجام دهیم تا پیشرفت کنیم و در آن زمان سه پاسخ عجولانه و فوری به این سوال داده شد.

وی افزود: فرهنگ، علوم، مذهب و ارتش در ایران و اواخر دوره صفویه تا قبل از پیروزی انقلاب اسلامی در سرازیری بود و اقتصادمان در آن شرایط به میزان نصف رسیده بود.

رضایی تصریح کرد: امام راحل با آن ذهنیت قوی و مطالعه عمیق که از جهان اسلام و دنیای پیشرفته داشتند؛ الگویی را به عنوان جمهوری اسلامی و مردم داری دینی ایجاد کردند و توانمندی خود را در این زمینه به اثبات رساندند.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با تأکید بر اینکه مقام معظم رهبری نیز برای سیاست گذاری اصلی کشور تلاش فراوانی کرده اند، ابراز کرد: معظم له ده سال گذشته فرمودند که الگوی پیشرفت ایرانی اسلامی را تهیه کنیم تا در آینده معماری ایران بر این اساس صورت خواهد گرفت.

این مقام مسئول با بیان اینکه ما راه طولانی در تحقق سیاست ها و الگوها داریم، اظهار کرد: اولین تحولی که باید ایجاد شود تحول در رابطه دولت با مردم و جامعه است؛ چرا که این رابطه بخشی و متمرکز است.

وی با اشاره به اینکه باید ایالت های اقتصادی در کشور به وجود آید، بیان کرد: ما در سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی رقابت پذیری منطقه ای و استانی را بیان کرده ایم که دلیل این امر این است که برای اقلیم های مختلف راهکارهای گوناگون ارائه داده ایم.

رضایی گفت: پژوهشکده تحقیقات راهبردی جنوبشرق ایران می تواند از بین سیاست های مختلفی که وجود دارد، چند سیاست جمعیت، سلامت، اصل 44، اقتصاد مقاومتی،  فرهنگی و نظام اداری را انتخاب کند تا بر اساس آن راهکارهای راهبردی را در چهار استان جنوبشرق پیگیری کنیم.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام خاطر نشان کرد: انتظار داریم مدیران اجرایی و بخش خصوصی کشور در حوزه های مختلف، کارآفرینان منطقه را کمک کنند تا آنها فعالیت هایشان را بر اساس سیاست ها تنظیم و اجرایی کنند و اگر پژوهشکده تحقیقات راهبردی جنوبشرق ایران بتواند مدل الگوی اجرایی سازی سیاست های مقام معظم رهبری را انجام دهد، گام بزرگی را برداشته ایم.

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: شهید سلیمانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۵۴۴۱۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایران از شرکای مهم جامعه جهانی در تأمین صلح است

سخنگوی وزارت امور خارجه اقدام سه کشور آمریکا، انگلیس و کانادا در اعمال تحریم‌هایی علیه برخی اشخاص حقیقی و حقوقی نیرو‌های مسلح جمهوری اسلامی ایران، همچنین قطعنامه پارلمان اروپا و طرح ادعا‌هایی علیه کشورمان را به شدت محکوم و از همراهی معدود کشور‌هایی در اروپا از رویکرد ظالمانه دولت آمریکا انتقاد کرد.

کنعانی افزود: ظرفیت‌های نظامی جمهوری اسلامی ایران متناسب با نیاز آن در تامین امنیت و منافع ملی، حفاظت از حاکمیت و تمامیت سرزمینی و دفاع مشروع و بازدارنده در مقابل هرگونه تهدید و تجاوز خارجی است و جمهوری اسلامی ایران از شرکای مهم جامعه جهانی در تأمین صلح و امنیت منطقه‌ای و بین‌المللی و مبارزه با تروریسم بین‌المللی است.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی تصریح کرد؛ توسل به ابزار تحریم علیه ظرفیت‌های دفاعی جمهوری اسلامی ایران نه تنها خللی در عزم و اراده دولت و مردم ایران در افزایش اقتدار ملی با هدف دفاع مشروع و قاطع از حاکمیت و تمامیت سرزمینی و امنیت و منافع ملی ایران ایجاد نمی‌کند، بلکه برخلاف میل تحریم کنندگان، تحریم‌ها را به فرصتی برای خودکفایی و خوداتکایی در تقویت و توسعه ظرفیت دفاعی و نظامی ایران تبدیل کرده است.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی از رویکرد دوگانه پارلمان اروپا در موضوع حمله رژیم صهیونیستی به مقر دیپلماتیک جمهوری اسلامی ایران در دمشق و دفاع مشروع ایران شدیدا انتقاد کرد و گفت؛ جای تأسف است که پارلمان اروپا در قطعنامه خود نسبت به اقدام متجاوزانه و ناقض قوانین و حقوق بین‌الملل رژیم صهیونیستی به مقر دیپلماتیک ایران و شهادت مستشاران رسمی ضدتروریست ایرانی، صرفا به ابراز تأسف بسنده کرده است، اما اقدام مشروع ایران علیه رژیم یاد شده در چارچوب حق ذاتی دفاع مشروع را شدیدا محکوم می‌کند!

سخنگوی وزارت امور خارجه تاکید کرد؛ چرا پارلمان اروپا از پرداختن به منشأ و عامل اصلی بروز تنش و ناامنی در منطقه که ریشه در اشغالگری و رویکرد جنایتکارانه رژیم صهیونیستی اسرائیل در کشتار مردم فلسطین و نیز نقض مکرر قوانین و حقوق بین‌الملل توسط این رژیم جعلی دارد، طفره می‌رود و در مقابل همسو با سیاست آمریکا از رژیمی حمایت می‌کند که اصل و اساس ناامنی و تنش در منطقه در طول هشت دهه متمادی است!

کنعانی همچنین با روشن و شفاف توصیف کردن سیاست و مواضع اصولی جمهوری اسلامی ایران در قبال بحران اوکراین و با رد مجدد ادعا‌های مربوط به استفاده از تسلیحات ایران در جنگ اوکراین تاکید کرد؛ اگر آمریکا و اروپا عزم صادقانه‌ای داشته باشند، جنگ در اوکراین و جنگ علیه غزه در سریعترین زمان ممکن خاتمه خواهد یافت، اما آمریکا و برخی کشور‌های اروپایی اصرار دارند که در مسیر غلط تاریخ حرکت کنند و به جای کمک به توقف جنگ، بر آتش آن بیفزایند و وقت خود را مصروف اتهام زنی به دیگران کنند.

کنعانی تاکید کرد: بسیاری از ملت‌ها و دولت‌ها به خصوص در منطقه غرب آسیا دیگر هیچ امید و اعتقادی به نقش آمریکا و متحدان اروپایی آن در کمک به برقراری ثبات و امنیت در منطقه ندارند. 

سخنگوی وزارت امور خارجه افزود؛ این دولت و مردم ایران هستند که باید از آمریکا و اروپا به دلیل نقض توافق هسته‌ای و ایفای نقش مخرب در ثبات و امنیت پایدار در منطقه سؤال و طلبکاری کنند، نه اینکه این دولت‌های ناقض عهد و پیمان، خود را جای طلبکار و مدعی نشانده و به گستاخی بر فهرست تحریم‌های ظالمانه علیه مردم ایران بیفزایند.

کنعانی خاطرنشان کرد: اگر رشادت و جانفشانی سپاه پاسداران و مستشاران شهید ضد تروریست سپاه در منطقه نبود، تروریسم داعشی تا پشت درب پارلمان اروپا و قلب آمریکا نفوذ کرده بود و امنیت منطقه و جهان را بیش از پیش تهدید می‌کرد، حال چگونه پارلمان اروپا وقیحانه خواستار گنجاندن تنها نیروی واقعی ضدتروریسم جهان در فهرست تروریسم می‌شود؛ مگر اینکه تصور کنیم گروه‌های تروریستی در راستای اهداف و منافع نامشروع آمریکا و معدود دولت‌های اروپایی و رژیم صهیونیستی برای دامن زدن به بی‌ثباتی و ناامنی در منطقه غرب آسیا عمل می‌کنند!

سخنگوی دستگاه دیپلماسی در پایان بار دیگر تاکید کرد تکرار رویکرد‌های غیرقانونی و اشتباه توسل به ابزار تحریم و فشار از سوی آمریکا و تبعیت برخی دول اروپایی از واشنگتن، هیچ حق و مشروعیتی برای ادعا‌های آنها از منظر حقوقی و بین‌المللی ایجاد نمی‌کند و آنها باید زمانی پاسخگوی این ادعا‌ها و اقدامات ظالمانه خود علیه دولت و مردم ایران باشند.

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی سیاست خارجی

دیگر خبرها

  • خطر اعتراضات دانشجویی آمریکا بیخ گوش بایدن
  • ایران از شرکای مهم جامعه جهانی در تأمین صلح است
  • درخواست بلینکن از چین در رابطه با ایران و کره شمالی
  • عملیات وعده صادق اقتدار جمهوری اسلامی ایران را در دنیا اثبات کرد
  • اماکن مرتبط با مقاومت در کتاب‌های درسی معرفی شوند
  • راهکار اصلاح رابطه با خدا چیست؟
  • تغییر معادله قدرت با عملیات موفقیت آمیز «وعده صادق»
  • پاسداران سرباز ولایت و انقلاب اسلامی هستند
  • نهج‌البلاغه| راهکار اصلاح رابطه با خدا
  • خون شهدا ضامن بقای انقلاب اسلامی است