Web Analytics Made Easy - Statcounter

زارع از پایش افزون بر ۸۸ درصدی جمعیت گیلان در اجرای طرح محله محور به نام شهید قاسم سلیمانی خبر داد و گفت: اگرچه طی دو هفته اخیر هیچ منطقه‌ای از گیلان در وضعیت قرمزکرونایی قرار نداشته، ولی باید مراقبت ها در شهرستان های دارای وضعیت شکننده، تشدید یابد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از رشت و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی استانداری گیلان؛ «ارسلان زارع » امروز (شنبه،۱۳ دی) در جلسه ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا با اشاره به رحلت آیت‌الله مصباح‌یزدی از استادان برجسته حوزه علمیه و تسلیت به طلاب و علمای حوزه‌های علمیه و علاقه‌مندان ایشان و نیز گرامیداشت نخستین سالگرد شهادت شهید قاسم سلیمانی اظهار داشت: او، سرداری سرافراز و فروتن و الگوی مجسم اخلاص بود که در جبهه‌های دفاع مقدس و نیز مبارزه با تروریسم، در قامت یک قهرمان ملی، درخشید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

استاندار گیلان افزود: با شهادت سردار سلیمانی نه فقط ملت ایران، بلکه همه مردم آزادی‌خواه جهان داغدار از دست دادن او شدند اما این شهادت؛ عزم ملت بزرگ ایران برای ایستادگی و مقابله در برابر زیاده‌خواهی‌های مستکبران را دوچندان کرد و شهادت او همچون زندگی‌اش، موجب همبستگی بیشتر ملت ایران و مراسم تشییع‌اش نیز نمایشی از وحدت و انسجام ملی بود.

 

وی ادامه داد: راهی که آن سردار پرافتخار ایران و اسلام در آن گام نهاد؛ نمایانگر مسیر ایثار و مقاومت است که مردم عزتمند کشورمان، ثابت‌قدم‌تر از همیشه  در این مسیر حرکت می‌کنند.

 

استاندار گیلان در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه طرح غربالگری کنترل بیماری کووید ۱۹ با عنوان محله‌محور که به‌نام شهید سلیمانی مزین شده؛ با مشارکت سپاه و بخش‌های مختلف نظام سلامت و جمعیت هلال احمر با جدیت در حال اجراست ، به پایش افزون بر ۸۸ درصدی جمعیت استان در اجرای این طرح تا زمان حاضر اشاره و خاطرنشان کرد: این طرح در سه حوزه حمایتی، نظارتی و مراقبتی اجرا می شود و فعالان آن در تلاشند علاوه بر مقابله با همه‌گیری ویروس، از بار طاقت‌فرسا بر دوش کادر فداکار درمان بکاهند.

 

زارع از پایش مجدد افراد بالای ۶۳ سال استان هم از طریق طرح محله محور و هم با استفاده از سامانه علوم پزشکی و شناسایی زودهنگام و مداخله جدی دانشگاه خبر داد و گفت: به یقین انجام طرح مذکور از گسترش ویروس به میزان قابل توجهی جلوگیری می کند.

 

نماینده عالی دولت در استان یادآور شد: اگرچه هیچ منطقه‌ای از گیلان طی دو هفته اخیر در وضعیت قرمز کرونایی قرار نداشته ولی برخی شهرستان‌ها از جمله لاهیجان با تعداد افزون بر ۵۰ بستری کرونایی، شرایط شکننده‌ای دارند که نیازمند توجه بیشتر مردم به الزامات بهداشتی است.

 

وی ادامه داد: پیش از این و به‌دفعات متذکر شده بودم که برای مقابله با بیماری، نیازمند سبک جدیدی از زندگی هستیم و امروز خاطرنشان می‌کنم تجربه ماه‌های اخیر به روشنی نمایانگر این‌ست که برای سازگاری با کرونا باید رفتاری متفاوت از گذشته در پیش گرفته و در این زمینه فرهنگ‌سازی کنیم.

 

زارع با بیان اینکه پرهیز از شکل‌گیری دورهمی‌های خانوادگی یکی از مهم‌ترین اصولی است که انتظار داریم همچنان رعایت شود، بر لزوم استمرار فعالیت های رسانه‌ای و ترویجی در خصوص رعایت پروتکل های بهداشتی از سوی تمامی اقشار جامعه و پرهیز از عادی انگاری تاکید کرد.

 

وی اظهار داشت: این واقعیتی غیرقابل کتمان است که بین رعایت پروتکل‌ها و میزان ابتلا، بستری و مرگ‌ومیر بیماران، ارتباطی تنگاتنگ وجود دارد و طبق اظهار کارشناسان و پزشکان؛ بهترین راه مبارزه با ویروس استفاده از ماسک، رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و دستورالعمل‌های بهداشتی است. 

 

استاندار گیلان ادامه داد: این موضوع باید پیوسته اطلاع‌رسانی شود که کوچک‌ترین غفلت و عدم رعایت پروتکل ها، مناطق زرد را به نارنجی تغییر می دهد و اگر این بی‌توجهی ها ادامه داشته باشد؛ شاهد بازگشت شرایط دشوار کرونایی خواهیم بود.

 

 وی توسعه دولت الکترونیک و جلوگیری از شکل‌گیری اجتماعات را ضرورتی غیرقابل انکار خواند و نرم افزاری که نیروی انتظامی برای ارائه بسیاری از خدمات در بستر فضای مجازی طراحی کرده را گامی قابل تقدیر در این مسیر خواند.

 

استاندار گیلان با اشاره به گذشت ۱۰ ماه از شیوع کرونا و سپری شدن بسیاری از مناسبت های ملی و مذهبی در این مدت، نگرش و سیره عملی رهبر معظم انقلاب در مقابله با ویروس کرونا را یادآور شد و گفت: معظم له، الگویی کامل از رعایت پروتکل های بهداشتی هستند که به مسئولان هم تکلیف کرده اند به این مهم توجه کنند.

 

وی با تاکید بر لزوم رعایت موازین بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی در مناسبت های پیش رو بیان داشت: خوشبختانه توجه به این مهم در گیلان مطلوب بوده و انتظار می رود همکاری اصناف و اقشار همواره تداوم داشته باشد.

 

زارع همچنین از تمدید زمان پرداخت وام ودیعه مسکن از سوی مستأجران و نیز بازپرداخت تسهیلات حوزه گردشگری و حمل و نقل تا پایان بهمن ماه طبق مصوبه امروز ستاد ملی مدیریت کرونا خبر داد.

 

پایان پیام/84

منبع: شبستان

کلیدواژه: پرهیز از دورهمی شیوع کرونا در گیلان کرونا در گیلان استاندار گیلان رعایت پروتکل ها استاندار گیلان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۵۴۴۲۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری خاکریز امنیت ۸ در گیلان

مسئول بسیج جامعه زنان گیلان گفت: دوره جامع کنشگر - کارشناس جمعیت با عنوان «خاکریز امنیت ۸» با حضور ۲۲۰ نفر از بانوان توانمنداستان گیلان برگزار شد.

طاهره عاشوریان با اشاره به اهمیت موضوع جمعیت در گیلان به عنوان استانی که درگیر پیری جمعیت است، افزود: دوره جامعه کنشگر_ کارشناس جمعیت با حضور خواهران فعال حوزه تخصصی جمعیت و خانواده در استان برگزار شده است.

مسئول بسیج جامعه زنان سپاه قدس گیلان گفت: دراین دوره ابعاد علمی، فرهنگی، اجتماعی، پزشکی، دینی، تربیتی، روانشناختی، اقتصادی، امنیتی، سیاسی و راهکار‌های حوزه جمعیت بررسی شد.

وی با بیان اینکه یکی از چالش‌ها و دغدغه‌های مهم در حوزه جمعیت، توجه جدی و برنامه ریزی دقیق و نهادینه کردن درجامعه است، افزود: مقوله جمعیت از مباحث مهم اجتماعی و اقتصادی در جامعه است و کنشگران این حوزه باید برای تبیین مسئله جمعیت فعالانه ورود کرد و با آگاهی بخشی عمومی در این حوزه اهتمام جدی داشته باشند.

به گفته عاشوریان سازمان بسیج جامعه زنان گیلان دوره تربیت جامع کنشگر _ کارشناس جمعیت با حضور اساتید شورای راهبردی حوزه علمیه قم و تهران برگزار شده است، افزود: این دوره با همکاری اداره کل خانواده و جمعیت استانداری، فرهنگ و ارشاد اسلامی و جبهه فرهنگی اجتماعی انقلاب گیلان با حضور ۲۲۰ نفر از خواهران علاقه‌مند و توانمند برگزار شده است.

 

باشگاه خبرنگاران جوان گیلان رشت

دیگر خبرها

  • 70 نفر با قارچ‌های سمی مسموم شدند/ افزایش 300 درصدی مسمومیت با قارچ در کشور
  • مسمویت 70 نفر با قارچ‌های سمی/ افزایش 300 درصدی مسمومیت با قارچ در کشور
  • زایمان سزارین در گیلان همچنان پیشتاز است
  • پلمب یک واحد قصابی به دلیل عدم رعایت ضوابط بهداشتی در رامهرمز
  • همدلی خیران هلال احمر آذربایجان شرقی در سیل سیستان و بلوچستان
  • رشد ۳ درصدی نرخ بیکاری در گیلان
  • مزایای بیمارستان سیار در موقعیت های بحرانی و اضطراری
  • برگزاری خاکریز امنیت ۸ در گیلان
  • بسته‌های ویژه مادران باردار به ۸۲۵ هزار خانوار خراسان رضوی تعلق می‌گیرد
  • طرح نور با رعایت ظرافت ها و مراقبت های لازم استمرار یابد