Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-27@10:23:06 GMT

راهکار صنعت برق برای کاهش مصرف سوخت نیروگاه ها

تاریخ انتشار: ۱۳ دی ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۵۴۴۴۴۴

راهکار صنعت برق برای کاهش مصرف سوخت نیروگاه ها

مدیرعامل توانیر از راهکار های عملیاتی و در دست اجرای صنعت برق برای کاهش مصرف سوخت نیروگاه ها خبر داد و گفت: در کنار کارهای فنی که توسط صنعت برق انجام می شود، اگر هر کدام از مشترکان تنها یک لامپ اضافی را خاموش کنند، مشکل سوخت حل می شود.

به گزارش ایسنا، محمد حسن متولی زاده در نشست سراسری با شرکت های زیرمجموعه و تابعه که با هدف بررسی عملکرد صنعت برق برای کمک به کاهش مصرف گاز برگزار شد، تاکید کرد:  صنعت برق  سه راهکار اصلاح روشنایی معابر، پایش بیشتر جهت کشف مراکز استخراج غیرمجاز رمز ارز و بازرسی دستگاه های دولتی را به منظور کاهش مصرف برق و کمک به کاهش مصرف سوخت نیروگاهی در دستور کار دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: جمع آوری مراکز غیرمجاز استخراج رمزارز، از مهمترین محورهای تعیین شده برای کاهش مصرف برق و کمک به کاهش مصرف سوخت نیروگاه ها است.
متولی زاده  با بیان این که مراکز غیرمجاز استخراج رمز ارز در صورت کشف، ضمن الزام به پرداخت هزینه برق مصرفی، به مراجع قضایی معرفی می شوند، خاطرنشان کرد:  سیاست وزرات نیرو، حمایت از تشکیل مزارع استخراج رمزارزها در کشور و سایر مراکز استخراجی است که به صورت قانونی فعالیت می نمایند.
وی با اشاره به این که اصلاح روشنایی معابر با رعایت استانداردهای لازم و هماهنگی با دستگاه های ذیربط انجام می گیرد، خاطرنشان کرد: اصلاح روشنایی معابرمی تواند سالانه یک میلیون لیتر در مصرف سوخت نیروگاه ها موثر باشد
وی همچنین  با تشویق مشترکان برای کاهش مصرف برق خود گفت: هموطنان با اقداماتی ساده مانند خاموش کردن لامپ های اضافی در منازل و ادارات و کاهش جزیی شعله بخاری و یا کاستن یک درجه دمای محیط، می توانند تا ۱۰ درصد مصرف گاز کشور را کاهش دهند که این رقم معادل ۷۰ میلیون مترمکعب گاز در سال است و با چنین اقدامات ساده و همکاری مردم، مشکلی در تامین گاز و برق در کشور در روزهای سرد سال به وجود نخواهد آمد.
طبق اعلام وزارت نیرو وی یاداور شد: صنعت برق به منظور تشویق مشترکان برای کاهش مصرف برق که تاثیر آن در کاهش مصرف سوخت نیروگاه ها نمایان می شود، مشوق هایی را که در تابستان برای مشترکان خانگی اختصاص می داد، در زمستان نیز اجرایی می کند. براین اساس، مشترکان خانگی در صورتی که مصرف برق خود را کاهش دهند، از مشوق های صنعت برق برخوردارخواهند شد.
انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: نیروگاه برق کاهش مصرف سوخت نیروگاه ها برای کاهش مصرف کاهش مصرف برق صنعت برق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۵۴۴۴۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تابستان چقدر کمبود برق داریم؟

رئیس کنفدراسیون صادرات انرژی و صنایع وابسته ایران گفت: ما از گذشته بین تولید و مصرف ناترازی داریم و این ناترازی سال به سال به خاطر رشد مصرف ۵ تا ۶ درصد افزایش می‌یابد، هرچند اقداماتی هم در رابطه با تولید انجام شده ولی ناترازی حل نمی‌شود.

به گزارش ایلنا، حمیدرضا صالحی، درباره اوضاع ناترازی برق در سال جاری اظهار داشت: مهم‌ترین دلیل چالشی که اکنون در رابطه با ناترازی برق و گاز با آن مواجهیم به‌عدم سرمایه‌گذاری به‌موقع در این حوزه‌ها برمی‌گردد زیرا تکمیل پروژه‌های نیروگاهی ۲ تا ۳ سال زمان می‌برد و با توجه به تاخیر در اجرای پروژه‌ها که مهمترین عامل‌عدم سرمایه بوده؛ سال به سال به رقم ناترازی افزوده شده است.

وی افزود: خوشبختانه بخش خصوصی توانایی خوبی در حوزه صنعت نیروگاهی دارد و اکنون ۶۰ درصد نیروگاه‌ها دست بخش خصوصی است، ما از نظر ساخت نیروگاه هم مشکلی نداریم و تولید توربین‌های مورد نیاز هم در داخل کشور در حال انجام است، در حال حاضر دولت گام‌هایی برداشته و در بخش صنعت پروژه ۱۰ هزار مگاواتی تعریف شده؛ که بخشی از این نیروگاه‌ها در سال گذشته وارد مدار تولید شدند و در بخش نیروگاه‌های تجدیدپذیر هم پروژه‌های بزرگی استارت خورده از جمله پروژه ۴۵۰۰ مگاوتی با همکاری و هماهنگی صندوق توسعه ملی که وام مورد نیاز را فاینانس می‌کند که امیدواریم تا پیک امسال وارد مدار شود.

لزوم اصلاح سیاست انرژی

رئیس کنفدراسیون صادرات انرژی و صنایع وابسته ایران گفت: اگر سیاست‌های اقتصاد انرژی کشور اصلاح شود، بخش خصوصی کشور پتانسیل لازم برای رفع ناترازی موجود را دارد و باید اجازه دهیم بخش خصوصی در این حوزه ورود کند، بر پایه شعار امسال که از سوی مقام معظم رهبری تعیین شده مردم در بخش تولید مشارکت داده شوند و در معادلات اقتصاد انرژی نقش دولت کمرنگ‌تر شود.

وی تاکید کرد: دغدغه ما این است که امسال در بخش صنعت خاموشی‌های مدیریت شده تحمیل نشود، در این رابطه بخش خصوصی می‌تواند از منابع مالی که صنعت در اختیارش می‌گذارد ناترازی را برطرف کند و اگر هرچه زودتر این اقدام صورت گیرد ما نسبت به عقب‌ماندگی در حوزه برق پیشرفت خوبی خواهیم کرد.

صالحی تصریح کرد: ما از گذشته بین تولید و مصرف ناترازی داریم و این ناترازی سال به سال به خاطر رشد مصرف ۵ تا ۶ درصد رشد دارد، هرچند اقداماتی هم در رابطه با تولید انجام می‌شود ولی ناترازی حل نمی‌شود. فقط با کمک بخش خصوصی و مردم امکان عبور از این وضعیت را داریم که امیدواریم امسال گام‌های خوبی برداشته شود.

وی خاطرنشان کرد: برای حل مشکل کمبود برق اجرای پروژه‌های بهینه‌سازی هم مهم است یعنی مصرف هم باید کنترل و واقعی شود بعبارت دیگر حرکت در مسیر صحیح تولید و مصرف منجر به این خواهد شد که تا ۲ سال آینده به طور کلی ناترازی رفع شود.

شرایط رفع ناترازی

رئیس کنفدراسیون صادرات انرژی و صنایع وابسته ایران اظهار داشت: در بخش تولید اقداماتی صورت گرفته و نیروگاه‌هایی وارد مدار شده‌اند، شاید به اندازه پیش‌بینی شده رقم تولید تحقق پیدا نکند اما اقداماتی صورت گرفته که امیدواریم که بخش زیادی از نیروگاه‌ها در بخش فسیلی و تجدیدپذیر وارد مدار شوند.

آسیب‌های کمبود برق

وی یادآور شد: در هر حال اصل ناترازی باید از بین برود چراکه ناترازی به قدری است که می‌تواند تولید را در بخش صنعت مختل کند، صادرات کم شود، به اشتغال آسیب برساند و درآمدهای کشور را کاهش دهد و همه اینها نیز به صنعت برمی‌گردد، یعنی اگر برق مورد نیاز صنعت تامین نشود آسیب‌ها به بخش‌های دیگر کشور نیز تعمیم پیدا خواهد کرد. بنابراین عدم‌النفع صنعت باید حذف شود و اکنون با اقدامات انجام شده نمی‌توانیم کل ناترازی را از بین ببریم باید برنامه‌های جدی‌تری در این حوزه در دستور کار قرار گیرد.

دیگر خبرها

  • دو راهکار کاهش ارزبری واردات بی رویه موبایل
  • افزایش ۲.۵ درصدی مشترکان برق
  • میانیگن قبض برق مشترکان با کولر گازی بالای دو میلیون تومان می‌شود
  • توسعه نیروگاه های تجدیدپذیر برای کاهش مصرف سوخت
  • مردم خراسان رضوی سال گذشته ۱۳۶ میلیون کیلووات برق بیشتری مصرف کردند
  • تابستان چقدر کمبود برق داریم؟
  • ضربه سنگین خودروهای بی‌کیفیت تولید داخل به تشدید ناترازی بنزینی و کسری بودجه ارزی کشور
  • افزایش ده درصدی مصرف برق در خراسان رضوی
  • افزایش ۵ درصدی میزان مصرف گاز در زنجان
  • تفاهم نامه مدیریت مصرف در حوزه صنایع شهرستان خوی امضا شد