Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروهی از طرفداران ترامپ در اعتراض به محدودیت‌های کرونایی در مرکز ایالات «اورگن» تظاهرات برپا کردند و در نهایت با نیرو‌های امنیتی درگیر شدند.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری دانشجو، در حالی که ریاست‌جمهوری «دونالد ترامپ»، روز‌های پایانی خود را طی می‌کند، هواداران وی همچنان به مناسبت‌های مختلف به تظاهرات‌های خود ادامه می‌دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


کلیپ‌های ویدئویی که در شبکه‌های اجتماعی قرار گرفته است، گروهی از هواداران رئیس‌جمهور آمریکا را در «سلم» مرکز ایالت «اورگن» نشان می‌دهد که روز گذشته (جمعه) در اعتراض به محدودیت‌های کرونایی تجمع برگزار کردند.

گروهی از سازمان‌دهندگان اعتراضات اورگن از معترضان آمریکایی درخواست کرده بودند که ماسک‌های خود را در تجمع مقابل کنگره ایالتی از صورت بردارند.

گزارش‌ها حاکی از آن است که معترضان آمریکایی متشکل از گروه‌های راست‌گرا از جمله «زنان حامی ترامپ در اورگن»، «پراود بویز» (پسران مغرور) و دیگر طرفداران ترامپ در اعتراض به قوانین فرماندار این ایالت برای محدود کردن کسب و کار‌ها به منظور جلوگیری از شیوع کرونا، مقابل ساختمان کنگره ایالتی تظاهرات برپا کردند و خواستار بازگشایی کسب و کار‌ها شدند.

با اینحال، «کیت براون» فرماندار اورگن به شهروندان این ایالت هشدار داده است که در صورت امتناع از پایبندی به محدودیت‌های کرونایی، با جریمه‌های سنگین روبرو خواهند بود.

عصر روز گذشته اعتراضات علیه محدودیت‌های کرونایی در پایتخت اورگن آغاز شد و این تظاهرات تا شب گذشته به وقت محلی ادامه داشت و گرچه در ابتدا به صورت آرام برگزار شد، سپس به خشونت کشیده شد.

برخی تصاویر ویدئویی منتشر شده در فضای مجازی، نیرو‌های پلیس اورگن را در حال شلیک گاز فلفل به سمت جمعیت معترضان نشان می‌دهد.

از طرف دیگر معترضان نیز شعار‌هایی در حمایت از ترامپ و علیه فرماندار اورگن سردادند و همچنین ضمن آنکه نتایج انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا را غیرقانونی اعلام کردند، از فرماندار ایالت خود خواستند تا هرچه سریعتر محدودیت‌های کرونایی را لغو کند.

پلیس سلم با تداوم اعتراضات، اعلام کرد که تجمع معترضان «غیرقانونی» است و معترضان نیز در پاسخ نیرو‌های پلیس را «بزدل» توصیف کردند.

محدودیت‌های کرونایی در بسیاری از ایالات آمریکایی در حالی ادامه دارد که طبق جدیدترین آمار دانشگاه جانز هاپکینز، تاکنون ۲۰ میلیون و ۱۳۶ هزار و ۷۶۸ نفر از مردم آمریکا به کرونا آلوده شده‌اند و از آن میان ۳۴۷ هزار و ۸۷۰ نفر نیز جان خود را از دست داده‌اند.

اوایل دی ماه نیز، گروهی از معترضان آمریکایی در اعتراض به محدودیت‌های کرونایی تظاهرات برپا کردند که به خشونت کشیده شد و گروهی به سمت ساختمان کنگره ایالتی «اورگن» حمله‌ور شدند و در جریان آن چهار نفر از معترضان بازداشت شدند.   کد ویدیو دانلود فیلم اصلی این اولین بار نیست که معترضان آمریکایی که اکثر آن‌ها از طرفداران ترامپ هستند، علیه محدودیت‌های مرتبط با کرونا تظاهرات برپا می‌کنند و پیش از این نیز در ایالات میشیگان، اوهایو، کارولینای شمالی، مینه‌سوتا، یوتا، ویرجینیا، کنتاکیف ویسکانسین، مریلند، آیداهو، ایندیانا، تگزاس، آریزونا، کلرادو، مونتانا، واشنگتن، نیوهمپشایر و پنسیلوانیا اعتراضات گسترده‌ای علیه محدودیت‌های کرونایی برگزار شده بود که اکثر سازماندهندگان این اعتراضات، فعالان محافظه‌کار، طرفداران ترامپ و حامیان حق حمل اسلحه بودند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: اعتراضات هواداران ترامپ محدودیت های کرونایی تظاهرات در آمریکا محدودیت های کرونایی معترضان آمریکایی علیه محدودیت طرفداران ترامپ تظاهرات برپا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۵۴۴۴۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعتراضات گسترده در تفلیس/ گرجستان به سمت بحران پیش می‌رود؟

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، تصویب قانونی در گرجستان که به موجب آن تمام سازمان‌های مدنی این کشور تحت عنوان «عنصر بیگانه» شناخته خواهند شد، ده‌ها هزار نفر را در اعتراض به خیابان‌های پایتخت این کشور کشاند.

در این قانون، دلیل این برچسب، «دریافت حمایت مالی از منابع فرامرزی» عنوان شده است. با توجه به مقاومت و سرسختی دولت، به نظر می‌رسد که گرجستان در آستانه یکی از بحران‌های وخیم سیاسی چند دهه اخیر خود قرار دارد.

به نوشته رویترز، این تصمیم که حزب حاکم گرجستان موسوم به «رویای گرجی» به‌رغم مخالفت رییس جمهور، اپوزیسیون، جامعه مدنی و عملاً تمام جامعه بین‌الملل اتخاذ کرده، قانونی جنجالی و به شکافی عمیق بین طرفین درگیر منجر شده است و هر کدام مصمم به اتمام کار هستند!

در روزهای اخیر خیابان‌های تفلیس شاهد تظاهرات گسترده و مستمر معترضان با شعار «بله به اروپا، نه به قانون روس» بوده‌اند. تا پیش از دیشب، معترضان تجمع بحرانی برگزار نکرده بودند اما شرایط تغییر کرد. اعتراضات عمدتاً تحت رهبری جوانان و تشکل‌های دانشجویی اداره می‌شود. اپوزیسیون نامحبوب گرجستان هم به نظر راضی به حمایت پشت پرده از معترضان است. تا اینجای کار، حوادث اندکی گزارش شده اما شمار معترضان رو به افزایش است.

پارلمان اروپا هفته گذشته خواستار اعمال تحریم علیه رهبران گرجستان از جمله «بیدزینا ایوانیشویلی» نخست وزیر اسبق و بنیانگذار حزب رویای گرجی شد.

کد خبر 6092023

دیگر خبرها

  • دانشگاه «سوربن» فرانسه در دست حامیان فلسطین
  • اعتراضات گسترده در تفلیس/ گرجستان به سمت بحران پیش می‌رود؟
  • تشدید انتقادها از خشونت پلیس آلمان علیه حامیان فلسطینیان
  • آغاز اعتراضات سراسری در جهان؛ معترضان در ژاپن به میدان آمدند (فیلم)
  • تظاهرات گسترده ضد نتانیاهو در تل آویو
  • دانشجویان آمریکایی چگونه پرچم اعتراض علیه اسرائیل را جهانی کردند؟
  • دموکراسی علیه آزادی
  • اعتراضات به جنگ علیه غزه از دانشگاه های آمریکا به فرانسه و آلمان رسید
  • تظاهرات خانواده‌های اسرای صهیونیست مقابل خانه گانتس و نتانیاهو
  • ۵ نکته درباره اعتراضات دانشجویی در آمریکا