Web Analytics Made Easy - Statcounter

هرساله غواصان بسیاری از سراسر دنیا به کشور ترکیه می آیند تا در آبهای زلال و بکر دریای مدیترانه و دریای اژه غواصی کنند . در شهر کوش آداسی سه ایستگاه غواصی در خلیج آن وجود دارد که معروفترین آنها آکوا آدابانکو نام دارد . در این مرکز در مدت کوتاه آموزش های ابتدایی غواصی در اختیارتان قرار می گیرد و سپس همراه مربی های با تجربه به دل آب می روید و اعماق آبهای دریای مدیترانه را کاوش می کنید .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛پاموک کاله در زبان ترکی به معنی قصر پنبه ای است و این جاذبه دیدنی پر طرفدار سالانه میلیون ها بازدید کننده را به سمت خود می کشاند . این منطقه شگفت انگیز در غرب کشور ترکیه قرار دارد که توسط فرسایش آب ، منطقه ای پلکانی شکل و بسیار زیبا پدید آمده است . در این منطقه هفده چشمه آب گرم با دمای بسیار بالا در حال جوشیدن است که گذر آب این چشمه ها منطقه ای زیبا و سفید رنگ را خلق نموده است . میانگین دمای این آبهای حدودا سی و پنج درجه سانتی گراد است و همین موضوع سبب شده تا کل منطقه در اثر رسوب املاح موجود در آب حالتی شبیه پنبه پیدا کند و جریان آب ، حوضچه های متعددی را در اطراف پاموک کاله به وجود آورد . گفته می شود آب دورن این حوضچه های آهکی خواص درمانی دارد از این رو برخی گردشگران پا به داخل این حوضچه ها می گذراند و در آن راه می روند .  پاموک کاله در فاصله هجده کیلومتری از دنیزلی قرار دارد و در منطقه ای مابین شهر استانبول و کوش آداسی واقع شده است .

باید افزود مکانی مشابه این منطقه در ایران نیز داریم که با نام باداب سورت شناخته می شود با این تفاوت که پلکان های باداب سورت مطبق و به رنگ نارنجی و قرمز است .

غواصی در آبهای کوش آداسی

هرساله غواصان بسیاری از سراسر دنیا به کشور ترکیه می آیند تا در آبهای زلال و بکر دریای مدیترانه و دریای اژه غواصی کنند . در شهر کوش آداسی سه ایستگاه غواصی در خلیج آن وجود دارد که معروفترین آنها آکوا آدابانکو  نام دارد . در این مرکز در مدت کوتاه آموزش های ابتدایی غواصی در اختیارتان قرار می گیرد و سپس همراه مربی های با تجربه به دل آب می روید و اعماق آبهای دریای مدیترانه را کاوش می کنید .

موزه باستان شناسی زیر آب – استانبول

موزه باستان شناسی زیر آب  یکی از جاذبه های دیدنی در شهر استانبول و تور استانبول سفر باتو است که در داخل قلعه سنت پیتر واقع شده است . در این موزه برخی از اشیا کشف شده از زیر آبهای اطراف این شهربه نمایش در آمده است که از جمله این اشیا میتوان به سکه ها و جواهرات با ارزش و اشیای قیمتی ، کشتی های شکسته ، بطری های شیشه ای و ... اشاره نمود . که قدمت برخی از آنها به پیش از میلاد مسیح باز می گردد .

بیشتر بخوانید: مراکز خرید معروف استانبول در تور استانبول

آمفی تئاتر باستانی شهر استانبول  

آمفی تئاتر باستانی استانبول منطقه ای باستانی است که از امپراتوری رم به یادگار مانده است و تاریخ ساخت آن به هزاران سال پیش باز می گردد . این بنا در قرن چهارم میلادی ساخته شده و تنها سه کیلومتر با مرکز شهر استانبول فاصله دارد و دسترسی به آن آسان است .

آمفی تئاتر باستانی استانبول محل برگزاری نبردهای خونین گلادیاتورها بوده و امپراتور به همراه مردم شهر در اطراف آن می نشستند و از نزدیک شاهد این وقایع بودند . این مجموعه ظرفیت سیزده هزار نفر را داشته و با گذشت قرن ها هنوز سالم باقی مانده است .

شهر مارماریس در امتداد آبهای زیبای اژه و مدیترانه قرار داشته و از موقعیت استراتژیکی منحصر بفردی برخوردار است . از این رو در طول تاریخ همواره تحت سیطره امپراتوری های بزرگی قرار داشته و اثار تاریخی ارزشمندی در آن به چشم می خورد . که یکی از دیدنی ترین آنها قلعه باستانی این شهر است ه قدمت آن به پیش از میلاد مسیح باز می گردد . درون این قلعه یکی از دیدنی ترین موزه های کشور ترکیه را خواهید دید که آثارو اشیاء موجود در آن به دوار مختلفی تعلق دارد و برخی بیش از هزار سال قدمت دارند . 

شهر دالیان – مارماریس

شهر زیبا و شگفت انگیز دالیان معمولا اولین جایی است که تورهای گردشگری شما را به دیدن آن دعوت می کنند . و جاذبه های این منطقه بقدری متنوع است که باید یک روز کامل را برای تماشای آن اختصاص دهید . دالیان منطقه ای است که دریا به دریاچه پیوند می دهد و از این دارای چشم اندازی بی نهایت زیباست . این منطقه دارای جاذبه های منحصر بفردی همچون ساحل ایزتوزو ، حمام گل ، کارتاکارتاس و شهر باستانی کائونوس است . این شهر در استان موغله و در منطقه ای مابین مارماریس و فتحیه قرار دارد. راهنمای سفر به کیش را در سایت بخوانید.

ایجملر – مارماریس

ساحل زیبا و آرام ایجملر در فاصله هشت کیلومتری از شهر مارماریس قرار دارد که با دارا بودن طبیعتی شگفت انگیز و امکانات رفاهی متعدد مورد استقبال گردشگران قرار گرفته است . این ساحل دنج برای شنا و آفتاب گرفتن بسیار ایده ال است و در اطراف آن  کافه ها و رستوران های فراوانی دیده می شود .  همچنین در مورد تور کیش در سایت سفر باتو بیشتر بخوانید.

تورونج– مارماریس

ساحل تورونج یکی از زیباترین و منحصر بفردترین سواحل شهر مارماریس است که در فاصله حدودا بیست کیلومتری از شهر مارماریس قرار دارد . ساحل تورنوج موفق به دریافت پرچم آبی شده است ( این عنوان به سواحل پاکیزه و با امکانات منحصر بفرد داده می شود ) از این رو دارای شهرت فراوانی است . این منطقه مکانی فوق العاده برای شنا ، آفتاب گرفتن و تفریحات آبی است.  تور کیش را در زمستان از دست  ندهید.

انتهای پیام/

 

 

منبع: دانا

کلیدواژه: دریای مدیترانه شهر مارماریس شهر استانبول کشور ترکیه کوش آداسی منطقه ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۵۴۴۹۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معرفی ۳۰ بسته جدید سرمایه گذاری ماکو در نمایشگاه اکسپو

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی، سرپرست مدیریت حذب سرمایه گذاری منطقه آزاد ماکو  گفت : با رونمایی از این ۳۰ بسته جدید و ۲۰ بسته جدید حوزه گردشگری که در نمایشگاه گردشگری رونمایی شد با ۱۱۰ بسته سرمایه گذاری سال گذشته در مجموع تعداد بسته های سرمایه گذاری این منطقه به ۱۶۰ بسته افزایش یافت.

نقی پور با اشاره به ارزش ۳۰ بسته جدید سرمایه گذاری افزود: این بسته ها به ارزش  بیش از ۱۴ هزار میلیارد تومان رونمایی می شود.

وی با بیان اینکه نمایشگاه ایران اکسپو، یکی از مهمترین رویدادهای بین المللی کشورمان محسوب می شود،  افزود: ترسیم دورنمای آینده ماکو با اجرای چندین طرح مهم  از جمله رویداد دهکده لجستیک اکو که با حضور نمایندگان کشورهای عضو اکو برگزار می شود از جمله برنامه های نمایشگاه توانمندی های صادراتی تهران است.

نقی پور اضافه کرد:  برگزاری نشست های تخصصی و موضوعی با نمایندگان شرکتهای خارجی حاضر و بازدید کننده از نمایشگاه جهت ارائه بسته‌های سرمایه گذاری منطقه از دیگر برنامه‌های کاری این سازمان در نمایشگاه مزبور می باشد.

دیگر خبرها

  • یک سفر خبری خوشمزه!
  • معرفی ۳۰ بسته جدید سرمایه گذاری ماکو در نمایشگاه اکسپو
  • پیشگیری از هدر روی ۲۵ میلیون متر مکعب آب در نظرآباد
  • بازگشت «تهرانگرد» به شبکه تهران
  • طرح‌های دوازدهگانه شهرداری بندرعباس رفاهی، خدماتی و تفریحی است
  • فرآیند دیدنی تهیه قهوه ترک روی شن در خیابان‌های استانبول (فیلم)
  • جاذبه تنگه «کفنه لا»در شهرستان بدره
  • در تایلند به کجا‌ها سر بزنیم؟
  • وحیدی: زیرساخت‌های رفاهی و تفریحی موجود در سواحل باید مورد استفاده عموم قرار گیرد
  • تبدیل دره مخوف تهران به بزرگترین مرکز تفریحی شهر | پاتوق معتادها به اکوپارک تبدیل می‌ شود