Web Analytics Made Easy - Statcounter

سردار میری گفت: حاج قاسم وقتی دستور می‌داد در پی آن کنترل می‌کرد و گزارش می‌گرفت و خودش از نزدیک بازدید می‌کرد. چیزی که ما در مدیریت ضعف داریم بازخورد گیری و کنترل است.


به گزارش خبرنگار دانشگاه خبزگزاری دانشجو، برنامه بزرگداشت سالگرد شهادت سردار سلیمانی، تحت عنوان "مرد میدان"امروز عصر به همت اتحادیه دفتر تحکیم وحدت در دانشگاه امیرکبیر برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این جلسه سردار میریان و حجت الاسلام رستمی حضور یافته و در جمع دانشجویان به سخنرانی پرداختند.

سردار میریان در ابتدا با اشاره به شخصیت والای سردار سلیمانی گفت: سردار سلیمانی تربیت زیادی در سپاه اسلام انجام داد. شاید بهتر باشد ابتدا مروری داشته باشیم از ابتدای انقلاب تا کنون کجا هستیم. امام ما آمد و وقتی به او گفتند سربازانات کجا هستند گفت یا به دنیا نیامده‌اند یا درگهواره هستند.
وی ادامه داد: دنیا بعد از جنگ جهانی دوم ببن شرق و غرب تقسیم شده بود و در واقع دو بخش سلطه‌گر و سلطه پذیر شده بودند و ما هم در زمان طاغوت جزو همین سلطه پذیر‌ها بودیم. اما امام گفت ما می‌توانیم و باید روی پای خودمان بایستیم و آنچه داریم را نباید از دیگران طلب کنیم.
سردار میریان ادامه داد: همانطور که سردار سلیمانی گفت ایران ام‌القرای اسلام است، ایران آن زمان تبدیل به ام القری اسلام شد. استکبار بیکاد ننشست و به جان کشور‌های منطقه افتاد. کشور‌هایی که ۷۰یا ۸۰سال قبل در جنگ جهانی اول و دوم بالای ۸۰میلیون نفر را از یکدیگر کشتند و به این نتیجه رسیدند که اگر قرار است پیشرفت کنند باید واحد باشند و اتحاد داشته باشند، ولی برای ما نسخه تفرقه پیچیدند و به دنبال تجزیه کشور ما هستند.
وی با اشاره به وحدت مردم در ایجاد انقلاب اسلامی گفت: وقتی امام آمد حتی جوانان ارتشیِ ما پای انقلاب و امام ایستادند. آن زمان بود که جنگی را توسط کشوری شیعه مثل عراق به ما تحمیل کردند و برای اولین بار اردوگاه شرق و غرب در یک موضوع به وحدت نظر رسیده بودند که قدرتشان را بر علیه یک کشور جمع کنند و آن ایرانی بود که شعار نه شرقی و نه غربی را داده بود.

سردار میریان افزود: این انقلاب  و جنگی که بعد از آن به ما تحمیل شد کارخانه انسان سازی بود. دشمنان ما به دنبال این بودند که بین مردم عراق و ایران کینه‌ای پیش بیاید، اما وقتی بین آمریکا و عراق جنگ شد مردم ایران در شهر‌های مرزی به مردم عراق کمک می‌کردند و آذوقه می‌رساندند و بعد هم وقتی داعش وارد عراق شد حاج قاسم اجتزه نداد سامرا سقوط کند و درحالیکه داعش تا نزدیک بغداد رسیده بود با کمک خود مردم که خیلی‌ها بعد جزو حشدالشعبی شدند جلوی داعش را گرفتند. حتی دوران جنگ هم سپاه بدر که عراقی بودند در کنار ما جنگیدند علیه بعث عراق و درکنارمان بودند.

این سردار سپاه با اشاره به فشار همه جانبه غرب بر ایران، گفت:۴۲ سال است که ما را تحریم کردند چرا که اگر تحریم نباشیم همه آزاده‌ها به سمت این ایدئولوژی می‌آیند و این‌ها از این طریق می‌خواهند جلوی گسترش اندیشه انقلاب اسلامی را بگیرند که ما چنین اجازه‌ای به آن‌ها نمی‌دهیم. حاج قاسم خروجی انقلاب اسلامی، ولایتمداری و مکتب زهرا و حسین است. او یک الگوی قابل درک است و اصلا نباید فکر کرد که غیرقابل دطت یافتن است. حاج قاسم مدل یک مدیر موفق و یک مدیر الگو در انقلاب اسلامی است. اگر به من بگویند مشکل ما در جمهوری اسلامی چیست من می‌گویم مشکل مدیر در کشور داریم و متاسفانه ضعیفترین پرداخت‌های ما به رشته‌های علوم انسانی و مدیریتی است.
وی افزود: حاج قاسم وقتی دستور می‌داد در پی آن کنترل می‌کرد و گزارش می‌گرفت و خودش از نزدیک بازدید می‌کرد. چیزی که ما در مدیریت ضعف داریم بازخورد گیری و کنترل است. ما مدیرانی در این سبک کم داریم و بایدبرروی ابعاد شخصیتی او مطالعه کنیم.
حجت الاسلام رستمی نیز در ادامه گفت: شهید سلیمانی به نوعی اتمام حجتی بود برای کسانی که می‌خواهند برای خدا کار کنند. حضرت آقا درباره شهید حججی فدمودند که حجت خدا بود. با اینکه او جوان بود و در رده معمولی رزم دسته بندی می‌شد، اما اینکه او به تعبیر رهبری که هرجای عالم هستید آن جا را مرکز عالم بدانید عمل می‌کرد موجب این عزت و شهادتش شد.
وی افزود: نگاه‌ما به اسطوره بودن شهید سلیمانی به عنوان دست نایافتنی نیست. بلکه به عنوان شخصیت کامل و جامع الاضداد است که ویژگی‌های قهرمانان را دارد. صحنه‌ای که خداوند پیامبر را در آن اسوه معرفی می‌کند صحنه احزاب است و در آن فضای سخت تحریم و شدت یاران‌پیامبر گفتند خدا راست گفته و ما هستیم و خداوند پیامبر را الگو خواند.
رئیس نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه‌ها اظهار داشت: ما در میدانی که دشمن طراحی کرده درحال مبارزه ایم و این میدان باور‌ها و عزم‌ها و اراده را تحت الشعاع گرفته است و این برانگیختگی در فضای حاج قاسم و آن عظمتی که در سوگ زدگی و غم داشتن بعد از شهادت حاج قاسم اتفاق افتاد نمونه‌ای از عظمت خدا و کن فیکون کردن بود. در واقعا بعد از فضای آبان ۹۸ این تشییع و اتحاد مردم تمام نقشه‌های دشمن را نقش برآب کرد.

وی افزود: وصیت‌نامه حاج قاسم را که ببینید زبان شکر و تقصیر دارد از طرفی شکر می‌کند و از طرفی اظهار عجز و بی عملی دارد و توصیه به حضرت آقا و آنچه که مرتبط به حضرت آقا است دارد. مرد میدان کسی است که بالاترین قله‌ها را به ما نشان می‌دهد و به ما نشان می‌دهد که ما می‌توانیم این راه را برویم و به این قله‌ها برسیم و این راه بن بست ندارد و به بالاترین همت‌ها و آرزو‌ها خواهید رسید و خداوند مطمئنا یاری خواهد کرد.
حجت الاسلام رستمی اظهار داشت: رفتاری که در خاکساری و تواضع حاج قاسم می‌دیدیم نشانه تواضع اوست و از طرفی تلاش و همت عالی در انجام صحیح کار دارد و عزتی دارد که به ترامپ می‌گوید آقای ترامپ من حریف تو‌ام. از طرف دیگری آنقدر معتقد به جزئیات است که جان تک تک افراد در جنگ برایش مهم است و معتقد به برمان رهبری است و، چون رهبری می‌فرماید سوریه باید بماند می‌گوید پس باید هرطور که شده بماند.  
وی ادامه داد: تمام افرادی که در تشییع جنازه ده میلیونی حاج قاسم آمدند و تمام کسانی که خواستند بیایند و نشد جزو کاروان حاج قاسم هستند و دنباله رو راه حاج قاسم هستند و شهید تمام افرادی که برای او قدمی برمی‌دارند را شفاعت می‌کند.
حجت الاسلام رستمی گفت: رهبری در نامه‌ای خطاب به تحکیم وحدت سال ۷۹ گفتند هرانقلابی در معرض انحراف است و زهد علوی هم نتوانست باعث عدم انحراف شود وانقلاب ما هم در معرض همین انقلاب است، اما امید ما به همین جوان‌ها و خون پاک ریخته شده شهدا است.


منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: میریان سلیمانی حاج قاسم سلیمانی حجت الاسلام رستمی سردار سلیمانی انقلاب اسلامی سردار میریان حاج قاسم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۵۴۵۰۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رهبر انقلاب: با جهش تولید، جیب و دست کارگر پر می‌شود /هدف از تحریم در تنگنا گذاشتن نظام جمهوری اسلامی است

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، دیدار جمعی از کارگران سراسر کشور صبح امروز در حسینیه امام خمینی (ره) به مناسبت هفته کار و کارگر با حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر انقلاب اسلامی آغاز شد.

اهم بیانات رهبر معظم انقلاب را در ادامه می خوانید؛

*رکن جهش تولید، کارگر است؛ با جهش تولید کشور و آحاد مردم ثروتمند می‌شوند و جیب و دست کارگر پر می‌شود.

* تبیین زمینه‌های حضور و مشارکت مردم در تولید وظیفه مهم مسئولین است.

*هدف از تحریم در تنگنا گذاشتن نظام جمهوری اسلامی است تا از خطوط استعماری و استکباری آنها تبعیت کند. معلوم است که نظام اسلامی، غیرت اسلامی و ملت بزرگ و با سابقه اسلامی محال است که تسلیم چنین زورگویی شود.

این خبر تکمیل می شود...

27218

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1898997

دیگر خبرها

  • یادواره شهید دانشجو در روستای داربیدخون
  • یادواره شهید دانشجو در خانوک
  • اربعین به برکت انقلاب اسلامی جهانی شده است
  • به سردار سلیمانی گفتم اسارت شما هزینه زاست، به‌دست دشمن بیفتید چه؟
  • خاطره شنیده نشده از حاج قاسم
  • تجلیل جانشین فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از شهید غیرت
  • سردار سلیمانی: عملیات «وعده صادق» عامل خودباوری است
  • طعنه سردار سلیمانی به کشورهای منطقه /هیچ پرنده خارجی نمی‌تواند از آسمان ایران عبور کند
  • همه دستگاه ها در کنار یکدیگر باید مجری عدالت باشند
  • رهبر انقلاب: با جهش تولید، جیب و دست کارگر پر می‌شود /هدف از تحریم در تنگنا گذاشتن نظام جمهوری اسلامی است