Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس کمیته انرژی کمیسیون تلفیق بودجه مجلس شورای اسلامی از تعیین سقف صادرات روزانه ۱/۵ میلیون بشکه نفت در سال ۱۴۰۰ خبر داد.

مالک شریعتی نیاسر ، با اشاره به جلسه امروز بعد از ظهر کمیسیون تلفیق مجلس، بیان کرد: آنچه که دولت در لایحه بودجه برای فروش روزانه نفت پیش بینی کرده بود حدود ۲/۳ میلیون بشکه با قیمت ۴۰ دلار بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آنچه که در کمیسیون بمورد بحث و بررسی قرار گرفت این بود که سقف فروش ۲/۳ میلیون بشکه غیر واقعی بوده و قابل تحقق نیست.

وی در ادامه اظهار کرد: در خوشبینانه ترین حالت اعضای کمیسیون به این جمع بندی رسیدند که دولت به صادرات ۱/۵ میلیون بشکه در روز دست یابد که برای آن نیز باید دقیقا حکم مقام معظم رهبری اجرایی شود. منابع حاصل از صادارات تا یک میلیون بشکه در روز، ۲۰ درصد آن به صندوق توسعه ملی تخصیص می یابد و اگر به صادرات ۵۰۰ هزار بشکه دیگر نیز در روز دولت دست یافت، ۳۸ درصد از منابع آن سهم صندوق توسعه ملی است و هرچقدر هم بماند باید صرف بازپرداخت بدهی های دولت به صندوق توسعه ملی شود.

رئیس کمیته انرژی کمیسیون تلفیق بودجه در ادامه تصریح کرد: در نهایت جمع بندی کمیسیون بر این شد که دولت روی منابع حاصل از فروش بالاتر از یک میلیون بشکه نفت در روز نمی تواند حساب باز کند چرا که بیش از آن یا سهم صندوق توسعه ملی است یا سهم باز پرداخت بدهی های دولت به صندوق توسعه ملی است که در سال ۱۴۰۰ سر رسید آن فرا می رسد.

وی در ادامه تاکید کرد: عملا دولت می تواند در سال ۱۴۰۰ بر روی منابع حاصل از صادرات یک میلیون بشکه نفت در روز حساب باز کند. کمیسیون تلفیق راه دولت را برای صادرات نفت تا سقف ۱/۵ میلیون بشکه نفت در روز را باز گذاشته است که دولت تلاش خود را کند در سال آینده که ۵ ماه آن دولت دوازدهم برقرار است و ۷ ماه آن را دولت سیزدهم بر سرکار می آید به طور میانگین بتواند ۱/۵ میلیون بشکه در روز نفت صادر کند و مجلس به عنوان مانع صادرات بیشتر دولت تلقی و معرفی نشود.

وی در پایان افزود: امروز کمیسیون تلفیق در بررسی چارچوب های کلی بودجه ۱۴۰۰ ، با تصویب کاهش سقف فروش نفت از ۲.۳ میلیون به ۱.۵ میلیون، ۸۰۰ هزار بشکه در روز وابستگی بودجه به نفت را کاهش داد و پس از آن هم به دولت در تبصره یک حکم کرد تا منابع حاصل از فروش مازاد بر یک میلیون بشکه در روز را به صندوق توسعه ملی واریز نماید و اجازه برداشت نداشته باشد./ایسنا

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: میلیون بشکه در روز میلیون بشکه نفت صندوق توسعه ملی ۱ ۵ میلیون بشکه یک میلیون بشکه کمیسیون تلفیق منابع حاصل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۵۴۵۱۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یک میلیون روستایی و کشاورز در دولت سیزدهم بیمه شدند

دو مادر خانه‌دار روستایی دهه هشتادی که دارای ۳ فرزندند تقدیر و تجلیل شد توسط مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان و استاندار زنجان تجلیل و تقدیر شد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از زنجان، بیت‌الله برقراری، مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان روستائیان و عشایر و نماینده تام الاختیار وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی امروز در سفر یک روزه وارد استان زنجان شد. وی در برنامه نخست با محسن افشارچی استاندار زنجان دیدار کرد.

نکته قابل توجه دیدار امروز این دو مسئول با یکدیگر اینجا بود که در این جلسه در راستای تشویق سیاست‌های فرزندآوری از دو مادر خانه‌دار روستایی دهه هشتادی که دارای 3 فرزند هستند تقدیر و تجلیل شد.

بیش از یک میلیون روستایی و کشاورز در دولت سیزدهم بیمه شدند

بیت‌اله برقراری در دیدار با استاندار زنجان اظهار داشت: پیش از روی کار آمدن دولت سیزدهم صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر یک میلیون و 300 هزار نفر بیمه شده داشت ولی در این دولت تاکنون یک میلیون و 13 هزار نفر عضو  جدید زیرپوشش این صندوق قرار گرفتند.

وی با بیان اینکه بیمه‌های فراگیر نقش مهمی در فراهم کردن زمینه‌های لازم برای رفاه شهروندان است، اظهار کرد: در این حوزه با شتاب بیشتری در حال حرکت هستیم‌.
 
مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان روستائیان و عشایر و نماینده تام الاختیار وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی خاطرنشان کرد: یکی از راه‌های تحقق اجتماعی گسترش شرایط بیمه‌ای است، با گسترش این بخش ما می‌توانیم در این حوزه به تحقق عدالت اجتماعی نزدیک شویم و این درحالی است که با استقرار دولت مردمی سیزدهم اقدامات بسیار موثری انجام شده است.

وی با بیان اینکه در وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی دولت مردمی اقداماتی قابل توجهی انجام شده که نیاز به تبیین دارد، تصریح کرد: ایجاد یک میلیون شغل در سال بر اساس مستندات و طرح کالا برگ الکترونیکی از جمله این اقدامات شاخص است.

درد کارگران را درد خودمان می‌دانیم

محسن افشارچی استاندار زنجان نیز در این دیدار با بیان اینکه درد کارگران را درد خودمان می‌دانیم، گفت: حل مسائل کارگران از دغدغه‌های اصلی مدیریت استان است.

وی با بیان اینکه استان زنجان در شاخصهای مرتبط به حوزه کار و تولید رتبه های بالای کشور را به خود اختصاص داده است، افزود: زنجان در زمینه احیای واحدهای راکد رتبه دوم کشوری و در زمینه نرخ بیماری رتبه سوم کشور را از آن خود کرده است.

استاندار زنجان به گره‌گشایی از مسائل تعاونی های مشکل‌دار استان اشاره کرد و ادامه داد: در این خصوص نیز با همراهی مسئولان کشوری اقدامات مطلوبی تا کنون انجام شده است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • غفلت در بهره‌برداری از میادین مشترک نفت و گاز، چه بر سر آینده اقتصاد می آورد؟
  • تمهیدات جدید بانک صادرات برای پشتیبانی از دانش‌بنیان‌ها اعلام شد
  • حجم و درآمد صادرات نفت روسیه کاهش یافت
  • جدیدترین تمهیدات بانک صادرات برای پشتیبانی از دانش‌بنیان‌ها
  • کاهش ۱۰۰ بشکه ای تولید روزانه نفت اوپک
  • افزایش تولید روزانه ۸۰ هزار بشکه نفت در نفت و گاز گچساران
  • یک میلیون روستایی و کشاورز در دولت سیزدهم بیمه شدند
  • چرا بانک مسکن قرارداد با صندوق توسعه ملی را امضا نکرد؟
  • تعیین اعتبارات محرومیت‌زدایی استانی در لایحه بودجه ۱۴۰۳
  • تعیین عوارض ۶۰درصدی برای صادرات سیب‌زمینی