Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-29@18:20:36 GMT

ابتلای 42 هزار و 318 زنجانی به کووید 19

تاریخ انتشار: ۱۳ دی ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۵۴۵۳۵۸

ابتلای 42 هزار و 318 زنجانی به کووید 19

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، بنا بر گزارش دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان آمار مبتلایان سرپایی به بیماری کووید 19 بر اساس تست آزمایشگاهی تا ظهر امروز 35 هزار و 716 مورد بوده است که ابتلای 74 مورد از آن‌ها طی  ساعت گذشته گزارش شده است که با این حساب مجموع مبتلایان به این بیماری در استان به 42 هزار و 318 نفر رسیده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر اساس همین گزارش از اسفندماه سال‌گذشته تاکنون ابتلای قطعی 6 هزار و 602 نفر در استان زنجان به کووید 19 بر اساس تست‌های آزمایشگاهی ثابت شده که 5 هزار و 429 نفر از آن‌ها بعد از بهبود از بیمارستان ترخیص شده‌اند.

در حال حاضر 182 نفر در بیمارستان‌های استان زنجان به دلیل ابتلا به کووید 19 و یا مشکوک بودن بستری هستند که 11 مورد از این آمار جزو مبتلایان روز هستند.

همچنین طی مدت زمان شیوع ویروس کرونا یک هزار و 100 نفر جان خود را از دست داده‌اند که فوت یک نفر از این مجموع طی 24 ساعت گذشته ثبت شده است.

براساس همین گزارش آمار تجمیعی بیماران بستری شده در بیمارستان‌های استان زنجان شامل بیماران مبتلای قطعی به کووید 19 و همچنین مشکوک 18 هزار و 320 نفر اعلام شده است.

فعال شدن سایر بخش‌های درمانی در بیمارستان‌ها

رئیس کمیته درمان استان زنجان در جمع خبرنگاران اظهار کرد: بسیاری از بخش‌های درمانی در بیمارستانها و حتی درمانگاهها و مراکز درمانی برای پذیرش سایر بیماران غیرکرونایی از جمله؛ گوش و حلق و بینی، قلب و عروق و حتی جراحی الکتیو .....فعال شده‌اند.

علی‌رضا آرمانی کیا در پاسخ به سوال خبرنگاران در مورد وضعیت استان در شیوع ویروس کرونا گفت: شهرهای اصلی استان نارنجی و شهرهای با جمعیت کم در وضعیت زرد قرار دارند.

وی افزود: وضعیت این بیماری در آینده اصلا قابل پیش‌بینی نیست و اینکه چه درصدی از  افراد در موج بعدی درگیر خواهند شدو  از طرف دیگر افرادی که درگیر نشدند با آمدن واکسن آمار آنها کاهش می‌یابد ویا همه چیز کنترل می شود؛  ممکن است تغییر دیگری در ویروس بوجود بیاید و بنابراین نمی‌شود گفت حتما همه چیز تمام خواهد شد.

انتهای پیام/73004/ق

منبع: فارس

کلیدواژه: استان زنجان دانشگاه علوم پزشکی بیماری بیماران بستری سرپایی استان زنجان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۵۴۵۳۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیش بینی وزش باد در مناطق مختلف استان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای زنجان؛ سلطانی با بیان اینکه تا اواسط این هفته بارندگی برای استان پیش بینی نشده است، گفت: تا روز سه شنبه این هفته دمای هوا نیز به صورت تدریجی افزایش و از روز چهارشنبه تا آخر هفته دمای هوا در اغلب مناطق استان کاهش می‌یابد و هوا خنک خواهد شد.

وی افزود: دمای فعلی شهر زنجان ۱۲ درجه سانتیگراد بوده که این میزان نسبت به روز گذشته در همین ساعت یک درجه افزایش یافته است.

کارشناس هواشناسی استان با اشاره به میزان نوسان دمای شهر‌های استان، گفت: طی شبانه روز گذشته کمینه و بیشینه دمای زنجان چهار و ۲۵ درجه، ابهر چهار و ۲۵، خرمدره ۶ و ۲۳ درجه، آب‌بر ۱۴ و ۲۹ درجه، قیدار ۶ و ۲۱ درجه، سلطانیه ۲ و ۲۳ درجه و ماهنشان ۱۱ و ۲۷ درجه سانتیگراد گزارش شده است.

دیگر خبرها

  • ۱۱۰ دندانپزشک به نیازمندان زنجانی خدمات ارایه می دهند
  • ۱۱۰ دندانپزشک به نیازمندان زنجانی خدمات ارائه می دهند
  • مسئولان زنجانی برای نجات پل تاریخی میربهاءالدین به خط شدند
  • ویروس کرونا در بدن این مرد هلندی بیش از ۵۰ بار جهش داشت
  • تجمع دانشجویان زنجانی برگزار می شود
  • ۱۲۷۰ زائر زنجانی به حج تمتع اعزام می‌شوند
  • ۴۰ نفر از معلمان زنجانی با رهبر انقلاب دیدار می‌کنند
  • دو میلیون بریتانیایی هنوز درگیر کرونا هستند
  • پاکبان پاک‌سرشتِ زنجانی
  • پیش بینی وزش باد در مناطق مختلف استان