Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-05-01@05:56:04 GMT

دزد خیانتکار در انتظار مجازات

تاریخ انتشار: ۱۳ دی ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۵۴۵۶۵۲

مرد تبهکار که با همدستی سه دوستش از خانه ویلایی مرد ثروتمند و همسر فنلاندی وی سرقت کرده بود در شعبه یکم دادگاه کیفری استان البرز محاکمه شدند.

به گزارش ایران، رسیدگی به این پرونده از سال 97 به‌دنبال تماس مردی با مرکز فوریت‌های پلیسی 110 آغاز شد. وی به مأموران گفت: با همسرم در خانه نشسته بودیم که ناگهان 4 مرد نقاب‌دار وارد خانه شدند و اموالمان را سرقت کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وقتی مأموران راهی خانه ویلایی این مرد شدند، او را که بشدت مجروح شده بود همراه همسر خارجی اش پیدا کردند. وی پس ‌از انتقال به بیمارستان به ماموران گفت: من تازه از سفر خارج آمده بودم و با همسرم در خانه نشسته بودیم که شبانه چهار نفر که صورتشان را با نقاب سیاه پوشانده بودند وارد خانه ما شدند و با شمشیر و قمه مرا زخمی کرده و همسرم را تهدید به مرگ کردند بعد هم به‌ زور هر‌چه دلار و طلا و اموال قیمتی در خانه داشتیم سرقت کردند.

ماموران در نخستین گام پس‌ از بررسی اموالی که سرقت شده بود، ارزش ریالی آن را معادل 370 میلیون تومان برآورد کردند. با توجه به اینکه مرد جوان تازه از سفر خارج برگشته بود، این فرضیه قوت گرفت که سارقان از این موضوع اطلاع داشته‌اند و به احتمال زیاد سارقان از آشنایان مالباخته بوده‌اند.

بدین ترتیب تحقیقات از آشنایان وی ادامه یافت تا اینکه در بازجویی از یکی از دوستان شاکی به وی مشکوک شدند و در بازرسی از خانه وی بخشی از اموال مسروقه پیدا شد.

وحید 35 ساله که از دوستان قدیمی مالباخته بود خیلی زود به طراحی و اجرای نقشه سرقت از خانه ویلایی اعتراف کرد و گفت: من می‌دانستم که دوستم تاجر ثروتمندی است و اموال با ارزشی در خانه دارد وقتی از سفر برگشت با اطلاع از این که مقدار زیادی دلار و پول در خانه دارد با سه همدستم به خانه‌اش رفتیم و وقتی مقاومت کرد او را با قمه و شمشیر مجروح کردیم.

پس ‌از اعتراف این متهم به جرمی که مرتکب شده بود سه همدست او نیز خیلی زود شناسایی شدند.

بدین ترتیب میثم و سعید دستگیر شدند اما یاسر با گذشت دو سال از این ماجرا همچنان فراری و تحت تعقیب است. سرانجام متهمان در شعبه یکم دادگاه کیفری تحت محاکمه قرار گرفتند. متهم اصلی که در زندان بود به‌صورت ویدئو کنفرانس تحت محاکمه قرار گرفت و دو متهم دیگر که با قید وثیقه از زندان آزاد شده بودند پای میز محاکمه ایستادند.

در ابتدای جلسه دادگاه، شاکی پرونده بار دیگر به شرح ماجرا پرداخت و در حالی که برای متهمان درخواست مجازات داشت، گفت: این چهار دزد با شمشیر شبانه وارد خانه‌ام شدند و مرا مورد ضرب و جرح قرار دادند. با اینکه دو سالی از این ماجرا سپری شده هنوز جای زخم‌ها روی بدنم مانده است و همسرم هنوز وحشت زده و افسرده است، برای آسیب بدنی که به من وارد شده 50 میلیون تومان دیه تعیین کردند اما آسیب روحی که به من و همسرم وارد شده قابل جبران نیست. این مرد سال‌ها در خانه من نان و نمک خورد اما خیانت کرد و اموالم را دزدید.

سپس متهمی که در زندان بود از طریق مانیتوری که مقابل رئیس دادگاه قرار داشت در برابر تفهیم اتهامش گفت: قبول دارم که سرقت را مرتکب شدم و حالا تقاضای بخشش دارم. آن گاه متهم دیگر پرونده با قبول اتهامش مدعی شد که بسیار تلاش کرده است تا رضایت شاکی را جلب کند و حاضر است که با برگرداندن اموال سرقت شده اشتباهش را جبران کند. متهم سوم نیز با ابراز پشیمانی از جرمی که مرتکب شده درخواست بخشش کرد.

پس از پایان اظهارات متهمان و وکلایشان، رئیس دادگاه ختم جلسه دادگاه را اعلام کرد و برای صدور رأی با دیگر قاضی مستشار خود وارد شور شدند.

منبع: تابناک

کلیدواژه: ابومهدی مهندس قاسم سلیمانی شهادت سردار سلیمانی واکسن ایرانی کرونا مصباح یزدی ناو هواپیمابر یو اس اس نیمیتز دزد خیانتکار انتظار مجازات ابومهدی مهندس قاسم سلیمانی شهادت سردار سلیمانی واکسن ایرانی کرونا مصباح یزدی ناو هواپیمابر یو اس اس نیمیتز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۵۴۵۶۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عراق قانون مجازات همجنس‌گرایی را تصویب کرد

به گزارش تابناک به نقل از ایسنا، پارلمان عراق با وجود مخالفت‌ها از سوی آمریکا و برخی کشورهای اروپایی، امروز یکشنبه قانون جرم‌انگاری همجنس‌گرایی در این کشور را با یک اصلاحیه به تصویب رساند.
 
پارلمان عراق با اعمال اصلاحیه‌ای در قانون قبلی که روابط همجنس‌گرایانه و تغییر جنسیت را جرم تلقی می‌کرد، مجازات تعیین شده برای این جرائم را از اعدام به  ۱۵ سال حبس تغییر داد و آن را به تصویب رساند.
 
در مقابل آمریکا نسبت به تصویب این قانون ابراز نارضایتی و نگرانی شدید کرد.
 
«متیو میلر» سخنگوی وزارت خارجه آمریکا با انتشار مطلبی در پلتفرم «ایکس» اظهار کرد: به شدت بابت تصویب اصلاحیه قانون مبارزه با فساد و همجنس‌گرایی در عراق نگران هستیم، این اصلاحیه گروه‌های در معرض خطر بیشتر در جامعه عراق را تهدید کرده و توان عراق در توسعه اقتصاد و جذب سرمایه‌های خارجی را کاهش می‌دهد.
 
در مقابل «محسن المندلاوی» رئیس پارلمان عراق شنبه در بیانیه‌ای تاکید کرد: تصویب قانون مبارزه با فساد، گامی ضروری برای حفظ زیرساخت‌های ارزش‌های جامعه و مصلحت عالی کشور برای حفاظت از مردمش در برابر فراخوان‌ها به انحطاط اخلاقی و فساد جنسی است که کشورهای جهان را در بر گرفته است.
 
المندلاوی در ادامه نیز اظهار کرد: این قانون حمایت قانونی برای مبارزه با این اقدامات و مبلغان آنها را فراهم کرده و نقص موجود در قوانین عراق در این حوزه را برطرف کرد.
 
رئیس پارلمان عراق گفت: همجنس‌گرایی در عراق که سرزمین انبیا، ائمه و اولیای صالح است، جایی ندارد.
 
پیشنویس این قانون در ابتدا شامل مجازات اعدام برای روابط همجنس‌گرایانه بود اما پس از مخالفت‌های گسترده آمریکا و کشورهای اروپایی با آن، اصلاحاتی پیش از تصویب بر آن اعمال شد.
 
عفو بین‌الملل نیز مخالفت خود را با تصویب این قانون اعلام کرد و مدعی شد که این قانون به منزله «نقض حقوق اصلی انسان‌ها» است.
 
در مقابل «رائد المالکی» نماینده پارلمان عراق با اشاره به وجود مخالفت‌هایی از سوی اتحادیه اروپا و آمریکا با تصویب این قانون تاکید کرد: این قانون مساله‌ای داخلی است و مداخله از سوی هیچ طرفی را نمی‌پذیریم.
 
بر اساس این قانون، مجازات ۱۰ تا ۱۵ سال حبس برای روابط همجنس‌گرایانه در نظر گرفته شده و فعالیت هرگونه نهادی برای تبلیغ فحشا و همجنس‌گرایی در عراق ممنوع شده و مجازات آن هفت سال حبس است.
 
همچنین بر اساس این قانون، تغییر جنسیت بیولوژیک برای افراد طبق میل شخصی‌شان ممنوع بوده و برای فردی که بخواهد این کار را انجام دهد و یا هر پزشکی که این کار را برای فرد انجام دهد، یک تا سه سال حبس در نظر گرفته می‌شود.
 
همچنین مجازات مشابهی برای هر مردی که عمدا رفتارهای زنانه داشته و یا آن را ترویج دهد، در نظر گرفته شده است.

دیگر خبرها

  • دستگیری سارقان اماکن خصوصی و خانه باغ‌ها در مهاباد
  • اعزام زائران خانه خدا پس از «۹ سال انتظار»
  • دستگیری سارق انباری خانه‌ها در تهران
  • اعزام زائران خانه خدا پس از ۹ سال انتظار از فرودگاه اصفهان
  • اعتراف به ۴۰ فقره سرقت از انباری در شرق تهران
  • کشف ۲۶ فقره سرقت از منازل یکی از شهرک های مشهد
  • کشف ۲۶ فقره سرقت از منازل شهرک سیدی مشهد
  • مجازات اعدام چقدر بازدارندگی دارد؟
  • عراق قانون مجازات همجنس‌گرایی را تصویب کرد
  • دستگیری عامل ضرب و شتم در اتوبوس/مجازات سنگین در انتظار فرد خاطی