Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-05-04@03:09:35 GMT

تشدید آلودگی هوا در کلان‌شهرها

تاریخ انتشار: ۱۳ دی ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۵۴۵۷۷۴

تشدید آلودگی هوا در کلان‌شهرها

صادق ضیائیان مدیرکل پیش‌بینی و کنترل سازمان هواشناسی در گفت و گو با  خبرنگار راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با بیان اینکه تا چند روز آینده همچنان شاهد پایداری جو هوا و افزایش شاخص آلاینده‌ها خواهیم بود گفت: بسیاری از شهر‌های کشور به ویژه تهران، کرج، قم، قزوین، مشهد، اصفهان شاهد افزایش آلاینده‌های جوی خواهند بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او ادامه داد: اگرچه از اواخر وقت روز یکشنبه و دوشنبه سامانه ضعیف بارشی وارد کشور می‌شود، اما این موج هم زمینه‌ساز کاهش شاخص آلودگی هوا نخواهد شد.

ضیائیان توضیح داد: این موج بارشی به گونه‌ای نیست که به طور کامل آلودگی هوا را پاک و تمیز کنید و انتظار داریم وضعیت پایداری هوا تا چند روز آینده برای شهر‌های صنعتی تهران ادامه داشته باشد، اگرچه ممکن در برخی از شهر‌ها آلاینده ها مقداری کاهش یابد، اما رفع نخواهد شد.

او با بیان اینکه فردا میزان آلاینده های هوا در تهران تشدید می‌شود گفت: پیش بینی می شود میزان شاخص آلودگی هوا به بیش از ۱۵۰ تا ۲۰۰ هم برسد.

ضیائیان تصریح کرد: در صورتی که منبع آلاینده‌های هوا تغییر نکند و یا کنترل نشود ، آلودگی هوا همچنان پایدار خواهد ماند.

او با تاکید بر اینکه هشدار هواشناسی درباره افزایش غلظت آلاینده‌ها در شهر‌های صنعتی و پرجمعیت صادر شده است گفت: افزایش غلظت آلاینده‌ها در تهران، کرج، قزوین، قم، اراک، اصفهان، تبریز و مشهد را شاهد هستیم.

این کارشناس هواشناسی توضیح داد: در نقاط پر تردد و صنعتی شهر‌های مختلف در صورتی که اقدامات پیشگیرانه انجام نشود شاخص آلودگی هوا به بالای ۲۰۰ هم می‌رسد.

او با بیان اینکه در این هفته ۲ پیک برای آلودگی هوا داریم گفت: یک پیک آن مربوط به فردا است و پیک دوم آن در روز چهارشنبه است که میزان شاخص آلاینده‌ها به بیش از ۱۵۰ می‌رسد.

ضیائیان تاکید کرد: آلودگی هوا دارای ۲ عنصر است که یکی از آن‌ها پایداری هوا و دیگری هم منبع آلاینده‌ها است که در صورت عدم جلوگیری از آن‌ها شاهد تشدید آلودگی هوا خواهیم بود.

این کارشناس هواشناسی بیان کرد: از فردا تغییر محسوسی در دمای هوا نخواهیم داشت و در ارتفاعات البرز مرکزی و ارتفاعات سایر شهر‌ها شاهد بارش‌های پراکنده خواهیم بود.

او تاکید کرد: از بعدازظهر یکشنبه در گیلان، مازندران و گلستان بارش پراکنده همراه با کاهش نسبی دما پیش‌بینی شده است و فردا دریای عمان به‌ویژه بخش‌های شرقی آن مواج است.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: پیش بینی هواشناسی وضعیت آب و هوا آلودگی هوا آلاینده ها شهر ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۵۴۵۷۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نخستین مرکز مانیتورینگ مراکز معاینه فنی شهر اصفهان راه‌اندازی می‌شود

مدیرعامل سازمان مدیریت حمل‌ونقل بار شهرداری اصفهان گفت: برای نخستین‌بار مرکز مانیتورینگ مراکز معاینه فنی مکانیزه را در شهر اصفهان راه‌اندازی می‌کنیم.

سیدعلی عبدالهی با حضور در غرفه خبرگزاری ایمنا در دومین نمایشگاه حمل‌ونقل دانش‌بنیان در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: در جلسه‌ای که میزبان مدیران عامل سازمان‌های حمل‌ونقل بار کلان‌شهرها هستیم، کارگروه ویژه بار را برگزار می‌کنیم که در آن دغدغه کلان‌شهرها و رانندگان در حوزه حمل‌ونقل بار درون شهری مطرح می‌شود.

وی با بیان اینکه مهم‌ترین دغدغه اختصاص سوخت به این ناوگان است، افزود: به‌تازگی با کاهش سهمیه سوخت ناوگان باری دچار چالش‌هایی در حوزه حمل‌ونقل بار درون شهری شدیم.

مدیرعامل سازمان مدیریت حمل‌ونقل بار شهرداری اصفهان تصریح کرد: یکی از مصوبات اصلی که امروز به تصویب خواهد رسید و به جد پیگیر آن هستیم و خبر بسیار خوشی برای رانندگان است، تثبیت اختصاص سوخت گازوئیل برای ناوگان دیزلی درون‌شهری است، همینطور در حوزه هوشمندسازی امروز اولین سامانه متحرک ثبت تخلف هوشمند ناوگان درون‌شهری (خودروهای پژو ۲۰۶) را با حضور فرمانده راهور فراجا افتتاح کردیم.

عبدالهی با بیان اینکه در حوزه کنترل ناوگان بار به‌صورت هوشمند، ساماندهی و مدیریت و روان‌سازی ترافیک انجام می‌شود، گفت: خودروهای باری با مقیاس بزرگ است و تردد آن‌ها در شهر ترافیک ایجاد می‌کند که با راه‌اندازی این سامانه به روان‌سازی ترافیک در معابر شهری کمک شایانی می‌کنیم.

وی با اشاره به اقدام جدید در روند معاینه فنی خاطرنشان کرد: برای نخستین‌بار مرکز مانیتورینگ مراکز معاینه فنی مکانیزه را در شهر اصفهان راه‌اندازی می‌کنیم که امیدوارم در آینده نزدیک سایر کلان‌شهرها نیز از آن استفاده کنند.

کد خبر 749693

دیگر خبرها

  • ۲ واحد شن و ماسه متخلف در یزد پلمب شدند
  • نمره «قابل قبول» هوای تهران
  • برگزاری ششمین اجلاسیه هم اندیشی روحانیون کلان شهرهای کشور در قم
  • اصفهان رکورددار آلودگی هوا/ هوای ۲۰ کلان‌شهر سالم و پاک ثبت شد
  • اجلاسیه هم‌اندیشی روحانیون کلان شهرهای کشور در قم برگزار می‌شود
  • هوای تهران «پاک» است
  • نقش حمل‌ونقل عمومی در کاهش ترافیک کلان‌شهر مشهد
  • نقش حمل‌ونقل عمومی در کاهش ترافیک کلان‌شهرها
  • نخستین مرکز مانیتورینگ مراکز معاینه فنی شهر اصفهان راه‌اندازی می‌شود
  • وضعیت آلودگی هوای تهران در روز چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳