Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، محمدعلی شجاعی امشب در شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر خراسان شمالی که در سالن جلسات استانداری برگزار شد، با تاکید بر اینکه ایجاد اشتغال نقش بسزایی در جلوگیری از ابتلاء به اعتیاد و بازگشت معتاد بهبود یافته به اجتماع دارد، اظهار کرد: اداره کل کار، رفاه و تأمین اجتماعی طرحی با هدف مهارت آموزی، ایجاد اشتغال و هزینه درست اعتبارات اشتغال پیش بینی شده یک یا چند تعاونی متشکل از خانواده‌های آسیب دیده از اعتیاد به فوریت تشکیل دهد تا از انجام کار انفرادی جلوگیری شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

استاندار خراسان شمالی با بیان اینکه تا زمانی که اشتغال پایدار و محیط امن کار ایجاد نشود اعتیاد درمان نمی‌شود، تصریح کرد: باید فرد معتاد دستگیر شده شناسایی و درمان شود و به سمت تعاونی‌ها برای اشتغال سوق داده شود.

وی با تاکید بر اینکه در بحث اشتغال برای معتادان بهبود یافته و خانواده‌های آنان جدیت وجود دارد و همه باید وارد میدان عملیاتی شوند، افزود: با ریشه کنی اعتیاد بساط بسیاری از ناهنجاری‌های اجتماعی جمع می‌شود لذا آموزش و توصیه به تنهایی جواب نمی‌دهد و فرد باید وارد چرخه اشتغال شود.

شجاعی در بخش دیگر سخنان خود گفت: در بحث اعتیاد پیگیری و مقابله مطرح است که بیشترین اقدامات ما در بحث مقابله است اما در این حوزه بیشتر کاغذ و صورت جلسه داریم و به رغم هزینه اعتبارات فراوان توفیق چندانی حاصل نشده است.

رئیس شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر خراسان شمالی با تاکید بر اینکه سند جامع مبارزه به موارد مخدر استان با مشارکت تمامی متولیان امر تهیه شده است، گفت: در این سند میزان شیوع مواد مخدر در روستاها و شهرها و اقشار مختلف مشخص است که نقشه راهی برای هزینه درست اعتبارات همراه با برنامه ریزی است.

وی افزود: یک میلیارد تومان از اعتبارات هزینه‌ای استان، ١٠٠ میلیارد تومان اعتبارات اشتغالزای ارزان قیمت و ٣ میلیارد تومان اعتبارات تملک دارایی استان در اختیار شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان قرار بگیرد.

شجاعی تاکید کرد: کمیته‌ای متشکل از نیروهای امنیتی، قضائی، انتظامی، سپاه و دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر برای تصمیم گیری در خصوص هزینه کرد اعتبارات پیش بینی شده در راستای سند مبارزه با مواد مخدر استان تشکیل شود.

استاندار خراسان شمالی در انتها بر تعیین تکلیف موضوعات مربوط به کمپ‌های ترک اعتیاد استان تاکید کرد و گفت: فعالیت‌های عمرانی شهرداری‌ها مانند ایجاد بوستان باید به سمت مناطقی که بحث اعتیاد در آن شیوع بیشتری دارد، هدایت شود.

کد خبر 5111302

منبع: مهر

کلیدواژه: استانداری خراسان شمالی محمدعلی شجاعی اعتیاد ستاد مبارزه با مواد مخدر قاسم سلیمانی ویروس کرونا اولین سالگرد شهادت حاج قاسم 9 دی آیت الله مصباح یزدی شیراز آمار کرونا کرمانشاه بوشهر آلودگی هوا شهرستان کرج عکس استانها جبهه مقاومت گرگان شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر خراسان شمالی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۵۴۶۲۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تخصیص جدید اعتبارات سفر ریاست جمهوری به خراسان شمالی

معاون عمرانی استاندار خراسان شمالی، گفت: ۷۰۰ میلیارد تومان از اعتبارات سفر ریاست جمهوری به استان تخصیص یافت. - اخبار استانها -

مهدی رشیدی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در بجنورد، از تخصیص 700 میلیارد تومان اعتبارات سفر رئیس جمهوری به استان خبر داد و اظهار داشت: با پیگیری‌های انجام شده و در دیدار با رئیس امور طرح‌های کلان سازمان برنامه و بودجه کشور که مدیریت اعتبارات سفر رئیس جمهور به استان‌ها را بر عهده دارد، 700 میلیارد تومان از اعتبارات سفر رئیس جمهور به خراسان شمالی تخصیص یافت. 

وی افزود: از این میزان 450 میلیارد تومان اعتبارات سفر است که به صورت نقدی به خراسان شمالی تخصیص داده شد و 250 میلیار  تومان نیز از اعتبارات استانی تملک دارایی‌های سرمایه‌ای است. 

معاون عمرانی استاندار خراسان شمالی ادامه داد: 120 میلیارد تومان از اعتبارات تخصیصی، ویژه تکمیل پروژه محور بجنورد به جنگل گلستان است.

وی در تشریح جزئیات بخشی از این اعتبارات اعلام کرد: علاوه بر اعتباری که برای محور بجنورد گلستان منظور شده است، برای محور بجنورد_سنخواست، محور جاجرم میامی، محور بجنورد اسفراین، سد گلمندره، تاسیسات فاضلاب بجنورد و دانشگاه علوم پزشکی (دانشکده داروسازی)  از این اعتبارات بهره‌مند خواهند شد.

به گزارش تسنیم٬ ارمغان سفر رئیس جمهوری به خراسان شمالی در دوم تیرماه سال گذشته، افزون بر 120 هزار میلیارد ریال در حوزه عمران بود که این میزان 12 برابر بودجه یک سال استان است.

انتهای پیام/311/

دیگر خبرها

  • این دروغ را درباره کاهش افسردگی باور نکنید
  • توقیف کامیون حامل ۲۶۷ کیلو مواد مخدر شیشه در غرب تهران
  • ۵۷۰ کیلوگرم تریاک با همکاری پلیس استان سمنان کشف شد
  • تخصیص جدید اعتبارات سفر ریاست جمهوری به خراسان شمالی
  • ۷۰۰ میلیارد تومان به خراسان شمالی تخصیص یافت
  • ۷۰۰ میلیارد به خراسان شمالی تخصیص یافت
  • امحای ۷۲۴ کیلوگرم مواد مخدر و روانگردان مکشوفه
  • کشف ۴۵۵ کیلوگرم مواد مخدر در شهرستان میناب استان هرمزگان
  • امحای ۷۲۴ کیلوگرم مواد مخدر و روان‌گردان در کرمانشاه
  • انهدام ۲ باند توزیع مواد مخدر و کشف ۱۶۳ کیلوگرم تریاک در کرمانشاه