Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون وزیر ورزش و جوانان در سومین جلسه هیات رئیسه فدراسیون ورزش‌های زورخانه ای و کشتی پهلوانی در سال 1399 گفت: با توجه به اینکه زحمات بسیاری که از ادوار گذشته تا کنون در رابطه با توسعه این ورزش کشیده شده، متاسفانه حق این ورزش ادا نشده است.

به گزارش ایسنا، دکتر احمدی ضمن بیان این مطلب افزود: ما در رابطه با این ورزش آیینی به خوبی از کارکردهای آن استفاده نمی کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این ورزش با تمام آیین هایی که در آن نهفته است مثال گنجینه ای است که اگر از دیگر کشورها به این کشور معرفی می شد، طوری دیگر با آن رفتار می شد و بیشتر به آن بها داده می شد.

معاون وزیر ورزش و جوانان بیان داشت: این ورزش پشتوانه مردمی خوبی دارد. ظرفیت های فرهنگی، آیینی، اجتماعی این ورزش با سایر رشته های ورزشی متفاوت است و باید بدانیم که همه ما برای این ورزش کوتاهی کرده ایم.

وی با بیان اینکه حضور خیرین و آحاد مردم برای روشن نگه داشتن این فرهنگ اصیل سرمایه های بزرگی است، خاطر نشان کرد: امیدوارم روزی این رشته کاملا ایرانی و منطبق با فرهنگ ما ایرانیان جایگاه اصلی خود را پیدا کند.

دکتر احمدی با تاکید بر اینکه عادلانه نیست این فدراسیون را در طراز فدراسیون های دیگر ببینم بیان داشت: خیلی علاقه داشتم که تاثیر مثبت تری در توسعه این ورزش داشته باشم و امیدوارم اقدامات خوبی که در این فدراسیون به عمل آمده استمرار یابد.

معاون وزیر ورزش و جوانان ادامه داد: آقای جوهری را از اداره کل ورزش و جوانان کرمانشاه می شناسم و سخت کوشی، تلاش، پاک دستی و صداقت او بر همه ما مشخص است، گفت: ایشان در همان جا نیز فعال، پرتلاش و منضبط بودند. بر همین اساس ورزش کرمانشاه رونق خاصی پیدا کرد.

وی در ادامه تاکید کرد: در مدیریت ورزش ایران دو گروه با هم چالش و رقابت دارند. اقلیت آنها دلسوزان ورزش هستند که می خواهند در جهت اعتلای ورزش تلاش کنند و هدفی جز پیشرفت ورزش ندارند. اما اکثریت آنها گروهی هستند که بیشتر در تلاش برای جذب منافع شخصی هستند. این موضوع است که کار را سخت کرده و نمی توان این افراد را از ورزش جدا کرد. این یکی از آسیب های ما در همه رشته های ورزشی است.

دکتر احمدی در پایان بیان داشت: از جامعه زورخانه ای شناخت کافی داریم. مشکلات عدیده ای در توسعه این ورزش وجود دارد. افرادی که هم اکنون در فدراسیون هستند، به دنبال توسعه و جذاب نمودن این ورزش بودند. وزارت ورزش و جوانان نیز رضایت لازم از عملکرد مدیریت فعلی فدراسیون را دارد و امیدواریم همراهی لازم توسط عوامل فدراسیون با سرپرست بعدی فدراسیون انجام شود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: کشتی پهلوانی ورزش پهلواني و زورخانه اي ورزش و جوانان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۵۴۶۳۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای ورزش زورخانه‌ای در زارچ 

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز یزد،در این مراسم که سرهنگ جوکار رئیس ورزش‌های پهلوانی استان و مسئولین زارچ حضور داشتند از امام‌جمعه زارچ و رئیس اداره ورزش و جوانان به‌عنوان مروج فرهنگ پهلوانی قدردانی به عمل آمد. 

 
تجلیل از ورزشکاران زورخانه و همچنین تجلیل از خانواده شهید ذاکری، شهید ناصر کریمی و شهید دادار از شهدای ورزشکار شهرستان با اهدای هدایایی تجلیل شد.

دیگر خبرها

  • پیشکسوتان زورخانه استان تجلیل شدند
  • ورزشکاران کشتی پهلوانی یاسوج جشن گلریزان برگزار کردند
  • تقویت نشاط اجتماعی با ترویج فرهنگ پهلوانی در جوانان و نوجوانان
  • ورزش زورخانه‌ای نماد ورزش پهلوانی
  • آئین تجلیل از مروجین فرهنگ و منش پهلوانی در ساری
  • گرامیداشت روز فرهنگ پهلوانی و ورزش زورخانه‌ای در فرخ شهر
  • اجرای ورزش زورخانه‌ای در زارچ 
  • ورزش زورخانه ای و پهلوانی-زنجان
  • روز فرهنگ پهلوانی و ورزش زورخانه‌ای
  • تجدید عهد با شهدای پهلوان