Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آفتاب»
2024-04-29@11:34:02 GMT

هشدار پکن به انگلیس/ناو بفرستید، تلافی می‌کنیم

تاریخ انتشار: ۱۳ دی ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۵۴۶۴۸۰

آفتاب‌‌نیوز :

سخنگوی وزارت دفاع چین روز شنبه به قدرت‌های غربی از جمله انگلیس در مورد اعزام کشتی‌های جنگی به دریای چین جنوبی هشدار داد و گفت ممکن است پکن تلافی کند.

به نوشته وبگاه «فرانتیر پست» «تان کفی» سخنگوی وزارت دفاع چین در یک نشست مطبوعاتی گفت: «چین معتقد است که دریای چین جنوبی نباید به دریای رقابت قدرت‌های بزرگ و کشتیهای جنگی تبدیل شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

»

این مقام نظامی چین افزود که دلیل اصلی نظامی شدن منطقه این است که قدرت‌های خارجی کشتی‌های جنگی خود را از هزاران کیلومتر دورتر برای نمایش قدرت به منطقه اعزام می کنند.

سخنگوی وزارت دفاع چین گفت که ارتش چین اقدامات لازم را برای حفاظت از حاکمیت، امنیت و توسعه خود و همچنین صلح و ثبات در دریای چین جنوبی انجام خواهد داد.

این سخنان پس از آن بیان شد که منابع خبری گزارش کردند جدیدترین ناو هواپیمابر انگلیس به نام «ملکه الیزابت» ممکن است ماه‌های آینده به عنوان بخشی از اولین مأموریت عملیاتی به جنوب چین اعزام شود. اوایل فوریه 2019 «گاوین ویلیامسون» وزیر دفاع وقت انگلیس گفت که اولین ماموریت عملیاتی ناوهواپیمابر ملکه الیزابت حضور در دریای چین جنوبی است.

سخنگوی وزارت امور خارجه چین نیز اخیرا تحریکات آمریکا در تنگه تایوان را محکوم و درخصوص پاسخ پکن هشدار داد.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی چین در نشستی خبری گفت: «کشتی‌های جنگی آمریکا مکرراً در تنگه تایوان قدرت نمایی کرده و موجب برانگیختن و افزایش تنش شده است.»

سخنگوی دستگاه دیپلماسی چین آمریکا را به «فرستادن پیام اشتباه» به نیروهای جدایی طلب تایوان و «ایجاد خطر جدی برای صلح» متهم کرد.

چین مخالف افزایش حمایت‌های آمریکا از تایوان از جمله فروش تسلیحات جدید و ملاقات مقام‌های ارشد آمریکایی از این جزیره است. پکن، تایوان را بخشی از سرزمین متعلق به چین می‌داند و تحرکات آمریکا و فروش سلاح به تایوان را نقض حاکمیت خود و مغایر با سیاست «چین واحد» ارزیابی می‌کند. با این حال، کشتی‌های جنگی آمریکا، تنها در سال ۲۰۲۰ در سیزده مأموریت مختلف، اقدام به عبور از تنگه مورد مناقشه تایوان کردند.

منبع: خبرگزاری فارس

منبع: آفتاب

کلیدواژه: انگلیس تایوان چین دریای چین جنوبی کشتی های جنگی سخنگوی وزارت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۵۴۶۴۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مسکو: انگلیس مذاکرات صلح اوکراین را خراب کرد

سخنگوی کرملین گفت مراحل اولیه امضای توافق میان مسکو و کی‌یف طی شده بود اما لندن مانع آن شد.

به گزارش ایسنا، «دیمیتری پسکوف» سخنگوی کرملین گفت با وجود فشارهای غرب، چین می‌تواند از منافع ملی خود حفاظت کند و روسیه به تقویت همکاری خود با این کشور ادامه خواهد داد.

در روز جمعه «آنتونی بلینکن» وزیر خارجه آمریکا گفت چین نمی‌تواند به دنبال تقویت همکاری خود با اروپا باشد و درعین‌حال از بزرگ‌ترین تهدیدی که امنیت اروپا را نشان رفته (روسیه) ‌حمایت کند.

پسکوف در واکنش به تلاش‌های آمریکا برای قطع ارتباط پکن و مسکو گفت: «چین یک کشور کاملا مستقل است، کشوری قدرتمند که توان دفاع و حفاظت از منافع خود را دارد. چین شریک نزدیک ماست و همکاری‌های خود را افزایش خواهیم داد.»

او همچنین گفت مخالفت کی‌یف با ادامه‌دادن مذاکرات صلح در استانبول به‌دلیل فشارهای مستقیم انگلیس صورت گرفته است.

پسکوف در پاسخ به پرسشی درباره اینکه آیا مسکو پس از نشست صلح استانبول در ۲۰۲۲ خواسته‌های جدیدی از اوکراین داشت، گفت: «به‌خوبی می‌دانیم که مراحل اولیه امضای توافق طی شده بود. همچنین همه به‌خوبی می‌دانند چه چیزی باعث شد اوکراینی‌ها به مذاکره ادامه نداده و امضای توافق را نهایی نکنند. به گفته نمایندگان اوکراین که در مذاکرات حضور داشتند، این اتفاق در نتیجه فشار مستقیم لندن افتاد.»

سخنگوی کرملین همچنین با بیان اینکه روسیه از حفظ ارتباطات میان ایروان و باکو استقبال می‌کند، گفت این گفت‌وگوها برای حل‌وفصل کامل مناقشات میان طرفین ضروری هستند.

او در پاسخ به اعتراضاتی که برخی شهروندان ارمنستان در مخالفت با امتیاز ارضی اخیر این کشور به جمهوری آذربایجان برگزار کرده‌اند، گفت: «نمی‌خواهیم دراین‌باره اظهارنظر کنیم. می‌دانید که ما طرفدار تداوم تماس‌های باکو و ایروان هستیم. ما معتقدیم این گفت‌وگوها برای تنش‌زدایی و حل‌وفصل نهایی مناقشات و حصول توافق بر سر معاهده صلح، ضروری هستند.»

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • چین خطاب به آمریکا: تلافی می‌کنیم
  • ما به انگلیس یا هر کشور دیگری درباره دخالت نظامی هشدار می‌دهیم
  • مسکو: انگلیس مذاکرات صلح اوکراین را خراب کرد
  • واکنش ایران به تحریم‌های آمریکا، انگلیس و کانادا
  • هشدار صنعاء نسبت به توطئه‌های آمریکا برضد یمن
  • واکنش تند ایران به اقدام ۳کشور آمریکا، انگلیس و کانادا در اعمال تحریم های جدید | انتقاد شدید از پارلمان اروپا | باید زمانی پاسخگو باشید!
  • ادعای فعالیت نظامی چین در تنگه تایوان پس از پایان سفر بلینکن
  • به شدت به آمریکا درباره ارتکاب هر حماقتی و تبعات آن هشدار می دهیم
  • پهپاد آمریکا و نفتکش انگلیس هدف قرار گرفت
  • ورود کشتی جنگی آمریکا به ساحل غزه/ حماس با پیشنهاد چین موافقت کرد/ هشدار درباره وقوع فاجعه در رفح