Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی با تسلیت درگذشت آیت‌الله علامه «محمدتقی مصباح یزدی» نوشت: مجاهدت‌های عظیم ایشان در تداوم و تعالی انقلاب اسلامی تا ابدیت تاریخ ماندگار خواهد ماند.

به گزارش ایمنا، علی اصغر مونسان در پیامی رحلت عالم ربانی، فقیه عالی‌قدر و اندیشمند بزرگ جهان اسلام، آیت‌الله علامه محمدتقی مصباح یزدی را حضور مقام معظم رهبری، سران قوا، روحانیت معظم و ملت مسلمان ایران تسلیت و تعزیت گفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آیت الله مصباح یزدی را «گنجینه دانش و فقاهت» و فقدان آن مرحوم را «خسران بزرگی برای ساحت علوم و معارف دینی دانست» و تصریح کرد: مجاهدت‌های عظیم ایشان در تداوم و تعالی انقلاب اسلامی تا ابدیت تاریخ ماندگار خواهد ماند.

در پیام مونسان آمده است: از پروردگار منان برای تمام محبان آن مجاهد فقید و به‌ویژه برای بیت معظم ایشان صبر و اجر مسئلت دارم. خداوند متعال روح بلندشان را با ائمه معصومین (ع) محشور کند.

به گزارش ایرنا، آیت‌الله محمدتقی مصباح یزدی عضو مجلس خبرگان رهبری و رئیس مؤسسه آموزشی پژوهشی امام خمینی (ره) قم از حدود یک ماه قبل به دلیل بیماری گوارشی تحت مراقبت‌های پزشکی قرار داشت و عصر جمعه ۱۲ دی ماه ٩٩ در سن ۸۶ سالگی دارفانی را وداع گفت.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی صبح امروز (شنبه) در حیاط دفتر رهبری با حضور در کنار پیکر آیت‌الله مصباح یزدی، ضمن قرائت نماز و فاتحه، با آن عالم جلیل القدر و حکیم مجاهد وداع کردند.

پیکر مرحوم آیت الله محمد تقی مصباح یزدی به منظور طواف در حرم مطهر رضوی شنبه شب به فرودگاه شهید هاشمی نژاد مشهد منتقل شد؛ قرار است مراسم تشییع پیکر آن مرحوم فردا (یکشنبه) در حرم مطهر حضرت امام رضا (ع) برگزار می‌شود.

بر اساس برنامه اعلام شده، پیکر مرحوم آیت الله مصباح یزدی برای تشییع و خاکسپاری در روز دوشنبه ۱۵ دی ماه ۹۹ به قم منتقل می‌شود.

کد خبر 465966

منبع: ایمنا

کلیدواژه: ميراث فرهنگي وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی آیت الله مصباح یزدی درگذشت مصباح یزدی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق آیت الله مصباح یزدی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۵۴۶۵۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیام درگذشت وزیر علوم در پی درگذشت نخبه کنکوری

محمدعلی زلفی گل، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در پی درگذشت نخبه کنکوری ۱۴۰۲ پیام تسلیت صادر کرد.

به گزارش ایسنا، پیام تسلیت وزیر علوم درپی درگذشت سید اسماعیل نصرالهی‌، نخبه کنکور انسانی بر اثر مسمومیت گاز مونوکسید کربن جان به شرح ذیل است:

بلبلی خون دلی خورد و گلی حاصل کرد
باد غیرت به صدش نوع پریشان‌دل کرد

فرزند فرهیخته‌ام "سیداسماعیل نصرالهی" که هزاران امید به اراده‌ آهنین و اعجاب علمی‌اش داشتم، جهان را باقی گذاشت و به خالق خویش پیوست.

در آیین تقدیر از او که به صبر و سربلندی از برگزیدگان رقابت علمی کنکور سال ۱۴۰۲ معرفی شده بود، شادمان از آن بودم که می‌تواند هم چون رویشی مبارک از نسل نو، مصداق جهاد علمی این روزگار باشد دریغ که سرنوشت او به گونه‌ای دیگر رقم خورده است. غیاب او حسرت مضاعفی برای من و همه‌خدمتگزاران ساحت دانش خواهد بود.

با قلبی غمگین و با رضایت به مشیت الهی، درگذشت آن گرانمایه‌فرزند عزیز و پدر ارجمندش دکتر "سیداحمد نصرالهی" را به جامعه‌ دانشگاهی، بازماندگان داغدارش خاصه مادر محترمش تسلیت عرض می‌نمایم و از خداوند صبر جزیل و اجر عظیم مسئلت می‌نمایم که در تربیت آن فقیدسعید از جان مایه گذارده بود. آرامش جاودان نصیب آن ارواح عزیز گردد که؛
جهان پیر است و بی‌بنیاد
ازاین فرهادکش فریاد....

انتهای پیام 

دیگر خبرها

  • نشست گفتمان سازی بیانات مقام معظم رهبری
  • پیام تسلیت امام جمعه و استاندار کرمانشاه در پی شهادت سرباز مرزبانی
  • دشمن به دنبال از بین بردن هویت گفتمان انقلاب اسلامی است
  • پیام تسلیت وزیر ارشاد در پی درگذشت هنرمند موسیقی خراسان شمالی
  • پیام درگذشت وزیر علوم در پی درگذشت نخبه کنکوری
  • پیام تسلیت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پی درگذشت حاج عیسی قلی‌پور
  • پیام تسلیت وزیر فرهنگ در پی درگذشت عیسی بخشی از بزرگان موسیقی
  • مرحوم قلی‌پور کیمیای فرهنگ و هنر ایران اسلامی بود
  • دفاع دانشجویان غیر مسلمان از مردم مظلوم فلسطین و غزه بازتاب نامه‌های مقام معظم رهبری است
  • معلمان الگوی خوبی برای دانش آموزان باشند