Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-07@11:42:21 GMT

حاج قاسم، شجره نامه جبهه مقاومت شد

تاریخ انتشار: ۱۳ دی ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۵۴۶۶۵۶

حاج قاسم، شجره نامه جبهه مقاومت شد

به گزارش خبرنگار مهر، حسین یکتا در اجتماع بزرگ «سلیمانی‌ها» که بعد از ظهر امروز با حضور آیت الله علما امام جمعه کرمانشاه و اقشار مختلف مردم در گلزار شهدا کرمانشاه برگزار شد، اظهار کرد: در ایام فاطمیه و سالروز شهادت حاج قاسم سلیمانی در گلزار شهدا کرمانشاه و در جمع مشتاقان سردار دل‌ها گفتن از حاج قاسم کار بسیار سختی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: حضرت آقا توصیه کرده‌اند که از مکتب حاج قاسم بگوییم، مکتبی که امروز به اعتقاد ما اگر می‌خواهید سبک زندگی، تربیت فرزند و طریق و مسیر زندگی را درست کنید باید آن را خوب بشناسید و به آن عمل کنید زیرا پایه این مکتب، تربیت است.

یکتا ادامه داد: پایه اصلی مکتب «سلیمانی‌» برای تربیت که نسلی به مانند نسل رزمندگان و شهدا، لقمه حلال است و پدر حاج قاسم تاکید داشت که با کسی که مال شبهه ناک دارد شریک نشده است.

وی ادامه داد: لقمه حلال عمل صالح دارد و آب این لقمه اشک چشم روضه بیت الزهرا (س) است که در مکتب حاج قاسم جایگاه ویژه ای دارد.

همرزم حاج قاسم سلیمانی در هشت سال دفاع مقدس تصریح کرد: تربیت در کویر کرمان حاج قاسم را محکم کرد و به تعبیر مولا علی (ع) درختی که در کویر رشد می‌کند چوب محکمی دارد، حاج قاسم هم در کویر رشد کرد و امروز شجره نامه جبهه مقاومت شد.

وی افزود: مکتب حاج قاسم می‌گفت جای خدایی، کار خدایی، رفیق خدایی، فرمانده خدایی و آخر کار مرگ خدایی و این نگاه است که بعد از شهادت فرد را به این جایگاه می‌رساند.

یکتا با اشاره به تاکید حاج قاسم قبل از شهادتش برای دفن شدن در کنار شهید سیف الهی، گفت: سرکشی به خانواده شهدا و درخواست دعا برای درست شدن کارش که همان شهادت بود از مادران شهدا سرنوشت حاج قاسم را به شهادت رساند و بنده اطلاع دارم زمانی که در حلب در محاصره بودند حتی یک شب نماز شب حاج قاسم ترک نشد.

وی ادامه داد: حاج قاسم ذوب در ولایت بود، همه دنیا گفتند بشار اسد باید برود ولی فقیه گفت باید بماند، حاج قاسم یک چشم گفت و هشت سال خواب و خوراک را از خود گرفت و پای حرف ولی فقیه ماند و این گونه می‌شود که رهبر معظم انقلاب می‌فرمایند: من به روح حاج قاسم تعظیم می‌کنم؛ و این رمز رازی است که مقام معظم رهبری هنوز برای او بغض دارد زیرا او برای ولایت این طور دلبری می‌کرد.

این رزمنده دفاع مقدس یادآور شد: خود حاج قاسم در گفتگو با یکی از همرزمانش رمز علاقه رهبر معظم انقلاب و مردم به خودش را ۴۰ سال حضور در جبهه‌ها عنوان کرده بود.

وی گفت: مزد جهاد شهادت است و در مکتب حاج قاسم مجاهدت مقاومت است و این طور می‌شود که در جمعه‌ای که ما خواب بودیم او بی قرار بود و گفته بود دوست دارم در عراق که محل شهادت اهل بیت است شهید شوم چون قبل از این‌ها در بازسازی عتبات عالیات فعالیت‌ها کرده بود.

یکتا خاطرنشان کرد: شهادت حاج قاسم حیات انقلاب را به رخ عالم کشید و این شهادت بی شک کلید فتح بیت المقدس است، و در این خصوص حضرت آقا فرمودند: هرچه می‌خواهید مهمات به سعودی‌ها بدهید پیروزی برای مجاهدان خدا است.

وی گفت: امروز تمام توجه‌ها، متوجه سردار دل‌ها است و امروز خون شهید معجزه می‌کند و همه دل‌ها را به صاحب زمان گره می‌زند.

کد خبر 5111309

منبع: مهر

کلیدواژه: مقام معظم رهبری حسین یکتا کرمانشاه اولین سالگرد شهادت حاج قاسم قاسم سلیمانی ویروس کرونا اولین سالگرد شهادت حاج قاسم 9 دی آیت الله مصباح یزدی شیراز آمار کرونا کرمانشاه بوشهر آلودگی هوا شهرستان کرج جبهه مقاومت عکس استانها خطبه های نماز جمعه مکتب حاج قاسم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۵۴۶۶۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مراسم سالروز شهادت رئیسعلی دلواری در سطح بین‌المللی برگزار شود

به گزارش خبرنگار مهر، آیت‌الله غلامعلی صفایی بوشهری عصر یکشنبه در جلسه شورای فرهنگ عمومی استان بوشهر با قدردانی از برگزارکنندگان همایش روز ملی خلیج فارس در بوشهر اظهار داشت: این همایش افق نوینی در عرصه رسانه‌ای جهان ایجاد کرد که امید می‌رود سال آینده با برنامه‌ریزی بسیار دقیق‌تر و کار کارشناسی ویژه این همایش پربارتری برگزار شود.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر از تشکیل شورای سیاست‌گذاری و اجرایی روز ملی خلیج فارس در استان بوشهر خبر داد و بیان کرد: برای برگزاری همایش روز ملی خلیج فارس در این شورا سیاست‌گذاری لازم انجام می‌شود.

عضو مجمع خبرگان رهبری با بیان اینکه بوشهر در عرصه تاریخ ایران با مبارزات مردم علیه استعمارگران و متجاوزان دارای جایگاه ویژه‌ای در عرصه مقاومت است، گفت: استان بوشهر با تاریخ ۵۰۰ ساله مقاومت در برابر استعمارگران از جمله مقابله با ۴ بار حمله انگلیس، نماد مقاومت در حوزه خلیج فارس است.

امام جمعه بوشهر از برگزاری همایش ۲ قرن مقاومت در بوشهر خبر داد و خاطرنشان کرد: کنگره و همایش بوشهر ۲ قرن مقاومت در مقابل استعمار در دهه نخست اسفند ماه امسال باشکوه‌تر از گذشته برگزار می‌شود که لازم است برای تحقق این مهم شورای تخصصی با مشارکت مسئولان و کارشناسان تشکیل شود.

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان بوشهر، برگزاری کنگره حماسه زنان لرده استان بوشهر علیه استعمار پیر انگلیس را از دیگر برنامه‌های امسال نام برد و گفت: این کنگره بین ۸ تا ۱۱ آبان سالروز حماسه زنان لرده در مقابله با قشون انگلیسی و شکست ارتش استعمار پیر، برگزار می‌شود.

وی تهیه فیلم سینمایی و سریال تلویزیونی در زمینه حماسه زنان لرده را مورد تأکید قرار داد و افزود: امسال در سالروز شهادت رئیسعلی دلواری ۱۲ شهریور ماه به‌عنوان روز ملی مبارزه با استعمار برنامه‌ای ویژه تدوین شود تا سطح ملی و بین‌الملل در بر بگیرد.

آیت الله صفایی‌بوشهری با اشاره به اجرای برنامه راهپیمایی بزرگ خانوادگی در بوشهر در حمایت از خانواده و فرهنگ عفاف و حجاب گفت: این برنامه عصر فردا در بوشهر در راستای تکریم خانواده و حمایت از فرهنگ عفاف و حجاب برگزار می‌شود

کد خبر 6097651

دیگر خبرها

  • مقام نظامی لبنانی: حمله احتمالی به رفح جبهه‌های مقاومت را شعله‌ورتر خواهد کرد
  • دست پر «مکتب حاج قاسم» در نمایشگاه کتاب تهران
  • روایت دختران حاج قاسم از اصفهان تا خانه پدری
  • نقطه عطف وارثان جبهه دفاع از حرم «حماسه خانطومان» است
  • مراسم سالروز شهادت رئیسعلی دلواری در سطح بین‌المللی برگزار شود
  • حملات جدید حزب الله به شتولا و آویویم
  • پرفروش‌های داستانی حوزه مقاومت در نمایشگاه
  • چرا اسرائیل یک گلوله هم به سمت یمن شلیک نکرده است؟
  • چرا تل‌آویو یک گلوله هم به سمت یمن شلیک نکرده است؟
  • مراسم شهادت امام صادق (ع) در مشهد + فیلم