Web Analytics Made Easy - Statcounter

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام مکتب حاج‌ قاسم‌ سلیمانی را مهمترین‌ راه‌ پیروزی جهان‌ اسلام‌ دانست‌ و گفت:حاج‌ قاسم‌ سلیمانی راهی به جهان‌ اسلام‌ و ملت‌ های اسلامی نشان‌ داد که هر ملتی بخواهدبه استقلال و عزت برسد باید راه او را طی کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان؛ محسن رضایی شنبه شب (۱۳دی) در برنامه " وصف مالک " به رفاقت ۳۸ ساله خود با شهید حاج‌ قاسم‌ سلیمانی اشاره کرد و افزود: علاوه بر اینکه در تهران‌ با هم همسایه بوده و رفت و آمد خانوادگی داشتیم‌ در مورد مسائل مختلف هم‌ با هم صحبت می کردیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

 

 

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام به یکی از خاطرات خود با شهید سلیمانی پرداخت و گفت: زمانی که داعش موصل را گرفته بود و به سمت بغداد‌ پیشروی می کرد من‌ از حاج‌ قاسم‌ پرسیدم چه برنامه ای دارید؟ پاسخ داد همین‌ الان‌ دارم‌ می روم‌ سمت بغداد تا اوضاع را رصد کنم؛ شرایط آن‌ زمان‌ مانند شرایط جنگ ایران‌ و عراق بود زمانی که صدام‌ به فاو و شلمچه حمله کرد و به سمت ایران‌ در حرکت بود، بر صورت او بوسه زدم‌ و برای او آرزوی موفقیت‌ کردم‌ احساس می کردم  با توجه به شرایط حاد موصل و بغداد، حاج‌ قاسم‌ شهید شود که گوسفندی نذر سلامتی او کردم‌.

 

 

وی در تشریح ویژگی های سردار سلیمانی بیان کرد: غالب انسان‌ ها وقتی تعریفی از آن‌ ها می شود به سمت برجسته ترین‌ ویژگی او می روند؛ مثلاً می گوییم‌ فلان شخص مدبر است‌ یا شجاع یا ولایتمدار و ....؛ امّا شخصیتی مثل حاج‌ قاسم که دارای چندین ویژگی برجسته باشد توصیف او سخت است؛ حاج‌ قاسم‌ سرباز شجاع، فرمانده قوی، سیاستمدار پخته و یک فرهنگی فرهیخته بود.

 

 


رضایی ادامه داد: در کنار ویژگی های فوق العاده و متعارف، حاج قاسم‌ مردم‌ دوست بود به ویژه خانواده شهدا و محرومین‌ را می ستود؛ مردمی که در تشییع پیکر این‌ شهید شرکت کرده بودند از همه اقشار مختلف دارای فرهنگ های مختلف بودند که به سمت حاج‌ قاسم‌ کشیده شده بودند چون‌ آرمان‌ ها  و آرزوهای خود را در حاج‌ قاسم‌ می دیدند او یک انسان چند بعدی و چند وجهی بود.

 

 


وی با اشاره به اینکه از ازل ثبت شده بود که حاج‌ قاسم در چنین تاریخی می آید و اسلام‌ را نجات‌ می دهد؛ خاطرنشان‌ کرد: غالب انسان‌ های بزرگ از سختی شروع کردند، پس زندگی سخت در تربیت‌ انسان‌ ها موثر است اما کافی نیست؛ محیط هم در رشد یک فرد تاثیرگذار است لذا محیط دوران دفاع مقدس گهواره تربیتی بود محیط جنگ دانشگاه بود و حاج‌ قاسم این‌ دانشگاه را پشت سر گذاشت و دوره دکترای دفاعی را در صحنه جنگ گذراند.

 

 

 

رضایی تصریح‌ کرد: از طرف دیگر حاج‌ قاسم‌ سلیمانی همیشه دنبال حقیقت‌ بود و هر کجا روزنه و صدایی از حقیقت‌ می دید و می شنید دنبال آن‌ می رفت و خود را گرفتار دنیا، عواطف و احساسات و علایق دنیوی نمی کرد.

 

 

 

وی گفت: تلاش مجاهدانه او مهمترین تاثیر درونی حاج‌ قاسم‌ بود که با سختی های زندگی و محیط همه دست به دست‌ هم داد تا حاج‌ قاسم‌ سلیمانی ای شکل بگیرد که عالم‌ را مبهوت خود کند حاج‌ قاسم‌ تربیت شده‌ مکتب امام‌ و  رهبری و انقلاب بود و کم کم به جایی رسید که صاحب مکتب شد.

 

 

 

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: مسئله سپاه بدر وجود داشت‌ امّا حاج‌ قاسم‌ از دل بدر ارتش قدرتمند حشدالشعبی را به وجود آورد چون‌ صاحب تفکر و‌ اندیشه بود؛ وقتی فرمانده سپاه قدس شد حزب الله وجود داشت و حزب الله به واسطه حاج‌ قاسم‌ ده ها برابر  رشد کرد.

 

 


وی مکتب حاج‌ قاسم‌ سلیمانی را امروز مهمترین‌ راه‌ پیروزی جهان‌ اسلام‌ دانست‌ و گفت: حاج‌ قاسم‌ سلیمانی راهی به جهان‌ اسلام‌ و ملت‌ های اسلامی نشان‌ داد که هر ملتی اگر بخواهد به استقلال و عزت برسد باید راه حاج قاسم‌ سلیمانی را طی کند.

 

 

 

رضایی پیشنهاد کرد: مکتب حاج‌ قاسم سلیمانی جهانی است و همه اندیشمندان‌ ایرانی و اسلامی می توانند راجع به مکتب حاج‌ قاسم‌ کتاب بنویسند از آنجایی که سرچشمه حاج‌ قاسم‌ سلیمانی استان‌ کرمان‌ است این‌ رسالت‌ به دوش مردم‌ کرمان‌ است‌ که مکتب حاج‌ قاسم‌ و بنیاد اندیشه‌ ای و اعتباری حاج‌ قاسم سلیمانی را مدیریت‌ کنند.

 

پایان پیام/605

منبع: شبستان

کلیدواژه: سالگرد حاج قاسم محسن رضایی مکتب حاج

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۵۴۷۵۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شهریاری: ظرفیت جهان اسلام را برای کمک به غزه استفاده بگیریم

حجت‌الاسلام شهریاری در مراسم انعقاد تفاهم‌نامه همکاری میان کمیته امداد و مجمع تقریب مذاهب گفت: ما می‌توانیم تدابیری بیاندیشیم و شبکه‌ای را که در جهان اسلام در اختیار داریم برای کمک به مردم غزه به هم پیوند بزنیم. - اخبار فرهنگی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، تفاهم‌نامه همکاری میان کمیته امداد و مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی با هدف توسعه فرهنگ خیر و احسان و استفاده از ظرفیت‌های برون‌مرزی در حوزه نیکوکاری، در مراسمی با حضور سیدمرتضی بختیاری، رئیس کمیته امداد و حجت الاسلام حمید شهریاری، دبیرکل مجمع امضا شد.

شهریاری دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی در این مراسم ضمن قدردانی از کسانی که زمینه همکاری مجمع جهانی تقریب و کمیته امداد امام خمینی (ره) را فراهم آوردند، گفت: اگر در کار خیر ابتکار عمل داشته باشیم، می‌توانیم به پیشرفت‌هایی برسیم.

وی افزود:ما باید بستری را طراحی و فراهم کنیم که برای اقشار جامعه قابل اعتماد باشد. مجمع جهانی تقریب اولین اقدامی را که در این راستا انجام داد،طراحی سامانه «آی محسن» بود. این سامانه جهت کمک به محرومین جهان اسلام است تا همگان بتوانند به واسطه آن کمک‌رسانی کنند. در این سامانه پویش هایی برگزار می‌شود و سقف نیازها بررسی می‌گردد و ما بسترهای مناسب را برای کمک رسانی فراهم می‌کنیم.

شهریاری ادامه داد: ما ظرفیت‌های بسیاری در جهان اسلام برای کمک رسانی به محرومین جامعه داریم و بخشی از این ظرفیت‌ها در کشور ما وجود دارد.

تداوم همبستگی با غزه در داخل و خارج از دانشگاه‌های آمریکا

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی افزود: مردمان کشورهای دیگر می‌دانند که سردمدارانشان ممکن است طرفدار آمریکا باشند و کمک‌هایشان به دست مردم غزه نرسد، اما از طرفی می‌خواهند که به مردم غزه کمک کنند. ما می‌توانیم تدابیری بیاندیشیم و شبکه‌ای را که در جهان اسلام در اختیار داریم به هم پیوند بزنیم.

ر شهریاری تصریح کرد: باید فرهنگ سازی کنیم که محروم، محروم است و فرقی نمی‌کند ایرانی و یا از هر کشور دیگری باشد. افراد زیادی هستند که به برخی از پویش‌ها علاقه بسیاری دارند و می‌توانند در این مسیر به ما کمک کنند.

سیدمرتضی بختیاری، رئیس کمیته امداد در این مراسم با اشاره به سابقه همکاری‌ دو نهاد در حوزه ترویج فرهنگ احسان و انفاق، گفت: کمیته امداد به عنوان یادگار حضرت امام (ره) و یکی از بزرگترین‌ نهادهای خیریه در سطح جهان، توجه ویژه‌ای به استفاده از ظرفیت‌های برون‌مرزی به ویژه ایرانیان خارج از کشور داشته است.

وی با تأکید بر تجربیات موفق کمیته امداد در حوزه بین‌المللی، گفت: یکی از موضوعات اصلی در این حوزه، توجه به ظرفیت‌های عظیم امت بزرگ اسلامی در زمینه خیر و احسان است.

بختیاری خاطرنشان کرد: کمیته امداد در برخی کشورهای منطقه که در چارچوب تفاهم‌نامه دولت‌ها عمل کرده است، در خصوص تبادل تجربیات به ویژه در توانمندسازی و حرفه‌آموزی، عملکرد موفقی داشته و زمینه اشتغال بسیاری را فراهم کرده است.

رئیس کمیته امداد با اشاره به ظرفیت‌های عظیم مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی برای ترویج فرهنگ احسان و انفاق در داخل و خارج از کشور، تصریح کرد: امکانات دو مجموعه کمیته امداد و مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی باید در عرصه فعالیت‌های انسان‌دوستانه، تجمیع شود.

وی با تأکید بر ضرورت استفاده از فرصت‌های مشترک در قالب همایش‌ها، سمینارهای علمی و پژوهشی و نمایشگاه‌های فرهنگی، اضافه کرد: کمیته امداد آمادگی دارد دوره‌های انتقال و تبادل تجربیات را برای مخاطبان و جامعه هدف مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی برگزار کند.

بختیاری بر نقش نخبگان علمی، فرهنگی، احتماعی و خیران حقیقی و حقوقی برای راه‌اندازی مراکز رشد نوآوری و فناوری تأکید کرد و گفت: این موضوع در تفاهم‌نامه با مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی پیش‌بینی شده و امیدواریم هسته‌های خیر و احسان در داخل و خارج از کشور تشکیل شود.

رئیس کمیته امداد ادامه داد: شناسایی و ایجاد ارتباط میان خیریه‌ها، خیران و ایرانیان فعال، مرتبط و مقیم خارج از کشور در راستای حمایت از نیازمندان از دیگر مواردی است که در این تفاهم‌نامه مورد توجه قرار گرفته است.

وی تسهیل انجام فعالیت‌های خیریه‌ای در خارج از کشور را ضروری دانست و افزود: مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی ظرفیت‌های خوبی در زمینه شناسایی و معرفی خیریه‌های فعال به منظور تبادل تجربیات دارد که در این تفاهم‌نامه مورد توجه قرار گرفته است.

انتهای‌پیام/

دیگر خبرها

  • تربیت شدگان مکتب اسلام بهترین ذخایر آن هستند
  • انیس: آمریکا در قضیه فلسطین خصومت خود را با اسلام نشان داد
  • رسانه های غربی می خواهند پیروان اهل‌بیت را خشونت‌طلب معرفی کنند
  • شهید مطهری فرقان انقلاب بود
  • مخالفت حاج‌قاسم سلیمانی با شهید شدن بابا پنجعلی
  • شهریاری: ظرفیت جهان اسلام را برای کمک به غزه استفاده بگیریم
  • ماجرای علاقه زیاد سردار سلیمانی به نوه اش، عسل /زینب گفت ببین یه ذره بچه داره من رو تهدید می‌کنه!
  • آیت‌الله رمضانی: دشمنان می‌خواهند شریعت اسلام را تعطیل کنند
  • الگوی مکتب دانشگاهی انقلاب اسلامی را استخراج کردیم
  • خسروپناه: با مکتب حاج قاسم درگیر دعواهای حزبی نمی‌شویم