Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-01@15:25:09 GMT

کاشت درخت؛ رویشی به یاد رفتگان

تاریخ انتشار: ۱۴ دی ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۵۴۷۶۰۴

کاشت درخت؛ رویشی به یاد رفتگان

ابناء بشر در جادوی خبر محصور می شوند؛ اتفاقات و بحران ها لحظه به لحظه آدمیان را در می نوردد؛ هجوم اخبار، مردمان نگران حباب خاکی را گیج می کند و از میان این بدخبرها ایده ای نو رویشی تازه خلق می کند؛ چنان هوا،  می باید آن را جذب کرد و منتشر ساخت.
رسالتِ فرهنگ، توجه دادن و آگاه کردن است؛ آموخته ایم و با ذره ذره وجودمان تجربه کرده ایم که زندگی به یک قرار نمی ماند و باید در زمانه پرحجم وهیاهوی ناخوش احوالی ها، خوش اخلاقی رویش را پاس داریم و برای فرزندان این سرزمینِ سپند و سرود، وارث سبزینه پیشینیان باشیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


 چند روز پیش رضا نظری کمدین محبوب گیلانی که نامش لبخند بر لب گیلانیان می نشاند بر اثر بیماری سرطان خون بدرود حیات گفت و امروز در پاسداشت محبوبیتش نهالی به یادش در اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی بندر انزلی کاشته شد.

رویشی برای مانایی

فرهاد رحمانزاده رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی بندر انزلی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، هنرمندان و فعالان زیست محیطی این شهر را خالقان ایده های مانا توصیف کرد و گفت: فرهنگ کاشت نهال با پلاکی به یادگار از بزرگان این سرزمین دیر زمانی است که در بندر انزلی انجام می شود؛ بطوریکه بسیاری از نهال های کاشته شده به نام بزرگان امروز به درختان استواری بدل گشته اند.
وی می گوید : مردمان این سرزمین خط لبخندی را که هنرمند محبوبشان بر چهره این شهر نقش کرده فراموش نمی کنند و برای مانایی این لبخند، نهالی به یادش کاشتند تا خنده مردمان این سرزمین همیشه رو به رویش باشد.

پاسداشت ایده های سازنده

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان و مسئول کارگروه رسانه و فضای مجازی استان، رسانه ها را فرهنگ ساز می داند و می گوید: فرهنگ سازی با اصلاح نگرش و آگاهی بخشی صورت می گیرد؛ گاه نوع نگاه، دیدن و انتشار یک خبر می تواند فرهنگی بسازد که افق تازه ای برای رویش ایجاد کند و کاشت نهال به یاد رفتگانمان می تواند فرهنگ ساز رویش برای نسل نو این سرزمین باشد.
فیروز فاضلی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا می گوید: آموخته ایم، مراقب قدرت تصاویر و واژه ها باشیم؛ ما با اشعار و داستان هایی آشنا شده ایم که این قدرت را داشته اند که سرنوشتمان را دگرگون کنند؛ امروز اخبار به آموزگارانمان بدل شده اند و این قدرت را دارد که به فضای عمومی جهت دهد و فرهنگ ساز یک سرزمین باشد.
وی ادامه داد: لذا در این روزگار دشوار همهمه و هجوم خبر می باید ایده های سازنده را پاسداشت و خبرنگاران نیز مسئولانه بافت دهی و فرهنگ سازی را جدی بگیرند.
 مهتاب دهدار دانش آموخته محیط زیست و فعال زیست محیطی با ستایش اقدام کاشت نهال به یاد هنرمند بندر انزلی می گوید: این اقدام اگرچه تازه نیست اما این قدرت را دارد که به فرهنگی برای رویش در همه سرزمینمان بدل شود.
وی می گوید :کاشت درخت پیوند کهن میان انسان و طبیعت است و فواید اجتماعی، زیست محیطی، اقتصادی و غیره بر مردمان امروز پوشیده نیست  از اینرو تلاش همه سمن های زیست محیطی و توصیه به کاشت درخت نیز برای همین است که می دانند وجود درختان مقابله ای است برای افزایش دما، سیل، خشکسالی و دیگر شرایط آب و هوایی شدید که دانشمندان با تغییرات و آب و هوایی مرتبط می دانند؛ لذا فرهنگ سازی در این زمینه می تواند نجات دهنده باشد.
دهدار می گوید: وقتی در طبیعت سرمایه گذاری می شود طبیعت نه تنها سرمایه شما را باز می گرداند بلکه در شرایط سخت اقتصادی به نجات انسان ها می آید؛ احیای جنگل یکی از راه های اصلی مبارزه با تغییر اقلیم است زیرا جنگل دی اکسید کربن اتمسفر را جذب می کند.
بحران تراژیک کرونا عالمگیر شد و در این بحبوحه خبر رسید که پاکستان کارگران بیکار شده از کووید ۱۹ را برای کاشت درخت بکار می گیرد؛ این کار بخشی از پروژه بلند پروازانه کاشت ۱۰ میلیارد درخت جدید در برنامه پنج ساله این کشور است.
پروژه های بازیابی اقتصادی سازگار با محیط زیست یکی از راه های کاستن از اثرات این بحران و نیز ایجاد محیط زیست پایدار تر و سالم تر برای آینده است و متخصصان اقلیم پاکستان این اقدام را قاپیدن فرصت در بحرانی سوزناک توصیف کردند؛ این موضوع تلنگری است برای توجه دادن به فرهنگ رویش.
شهرهای امروزی، دنیای بیگانه هاست؛ افراد در خیابان ها طوری کنار هم راه می روند گویی یکّه و تنها در برهوت طی می کنند؛ بیگانگی فرهنگی افزایش یافته و کسی علاقه ای ندارد، بداند در دنیای اطرافش چه می گذرد چه برسد به توجه داشتن به دنیای  رو به زوال طبیعت؛ بیگانگی از فرهنگ ملی هشدار است و دوایش بازگشت به فرهنگ، اصالت و نیک سیرتی های خودمانی است و توجه به محیط زیست در فرهنگ کهن این سرزمین ریشه دارد آن گاه که در نوروز به جای قطع درخت سبزه یا گیاهی می رویانیم؛ باید به اصالت خود بازگشت.
 امروز همهمه و هجوم خبر به عمیق ترین لایه های وجودمان نفوذ کرده و خبرها به وفور در اختیار همگان است؛ کاش! در بحبوحه انتشار بد خبرها خبرهای خوشگوار و فرهنگ ساز بیش از همیشه انتشار یابند تا آن دم که شاید زمانه بدخبرها بگذرد و بگوییم "خوش آمد بهار؛ نوایی هم آهنگ یاران بر آر. "
 

برچسب‌ها بندرانزلی استانداری گیلان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی هنرمندان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: بندرانزلی استانداری گیلان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بندرانزلی استانداری گیلان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی هنرمندان اخبار کنکور فرهنگ و ارشاد اسلامی زیست محیطی بندر انزلی فرهنگ ساز محیط زیست کاشت درخت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۵۴۷۶۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چگونه بهترین روش کاشت مو مناسب با خودمان را پیدا کنیم

آفتاب‌‌نیوز :

ریزش مو و طاسی مشکلی شایع است که می‌تواند اعتماد به نفس و کیفیت زندگی افراد را تحت تاثیر قرار می‌دهد. خوشبختانه، پیشرفت‌های چشمگیری در زمینه کاشت مو به وجود آمده است که به افراد مبتلا به ریزش مو امید دوباره می‌بخشد.

با این حال، با وجود تنوع روش‌های مختلف کاشتن مو انتخاب بهترین روش مناسب با شرایط و ویژگی‌های فردی می‌تواند چالش برانگیز باشد. در ادامه برای اینکه متوجه شویم چگونه بهترین روش کاشت مو مناسب با خودمان را پیدا کنیم؟ قصد داریم به بررسی فاکتور‌های مهم در انتخاب روش کاشت مو بپردازیم تا بتوانید بهترین را برگزینید.

چگونه در بین انواع روش‌های کاشت مو بهترین را انتخاب کنیم؟

قبل از هر اقدامی برای انتخاب بهترین روش کاشت مو باید با انواع روش‌های کاشت مو آشنا باشید و بدانید هر یک از روش‌ها چگونه انجام می‌شود؛ تا بتوانید با مقایسه روش‌ها در مسائلی مثل میزان بانک مو، وسعت طاسی، علت ریزش، نحوه برداشت گرافت و کاشت مو را بدانید تا بتوانید در بین آن‌ها روش مناسب خود را پیدا کنید.

کاشت مو به روش FUT

کاشت مو به روش FUT یک روش قدیمی در بین انواع روش‌ها به حساب می‌آید. در این روش که به آن روش کشت نواری هم گفته می‌شود جراح از ناحیه بانک مو که معمولا پشت سر قرار دارد یک برش نوای جدا می‌کند. سپس فولیکول‌های سالم مو را از آن برداشت می‌کند و ناحیه بانک مو را بخیه می‌زند. در مرحله بعد فولیکول‌های سالم را جدا می‌کند با استفاده از سوزن و تیغ در ناحیه کاشت حفره‌های را ایجاد می‌کند و فولیکول‌های مو را در آن قرار می‌دهد.

کاشت مو به روش FUE

کاشت مو به روش FUE یا FIT یک روش استخراجی فولیکولی است. در این روش برعکس روش FUT خبری از برش نواری نیست در این روش فولیکول‌ها به صورت دانه دانه و با برش‌های دایره‌ای و ظریف از ناحیه بانک مو استخراج می‌شود. بعد از استخراج گرافت‌ها در محل حفره‌های ایجاد شده در ناحیه کاشت جایگذاری می‌شود.

کاشت مو به روش BHT

کاشت مو به روش BHT یکی از روش‌های جدید که بر پایه کاشت مو FUE است و تفاوت اصلی آن انتخاب بانک مو است. افرادی که از طاسی زیاد رنج می‌برند و بانک مو مناسبی ندارد. برای کاشت از مناطقی مثل بدن و ریش و مو‌های ناحیه روی سینه فولیکول‌های لازم را برمی‌دارند. از مزایای این روش این است که مناطق بانک مو متعدد است و برای همه امکان پیوند مو را فراهم می‌آورد. در هر بار می‌توان بین ۲۵۰۰ تا ۳۰۰۰ گرافت را برداشت. هزینه این روش در سال ۱۴۰۳ حدودا ۱۰ میلیون تومان است.

کاشت مو به روش SUT

کاشت مو به روش SUT یک روش جدیدتر نسبت به روش‌های FUT و FUE است. در این روش همه مراحل اتوماتیک و زیر نظر جراح انجام می‌‎شود. در این روش برای برداشت فولیکول‌ها از ناحیه بانک مو از دستگاه پانچ استفاده می‌کنند و به دلیل برش‌های بسیار ظریف، یک روش کم تهاجم به حساب می‌آید که نتایج طبیعی‌تر پایدارتری دارد.

برای اینکه به طور دقیق‌تری متوجه تاثیر انتخاب روش کاشت مو برای بهترین نتیجه و مناسب با شرایط فردی خود باشید؛ می‌توانید منابع بین‌المللی متشکل از متخصص در سراسر دنیا را مطالعه کنید. در زیر برخی از منابع را بررسی و برای شما قرار دادیم:

انجمن بین المللی جراحان مو، پوست و زیبایی (ISHRS): https://ishrs.org/ انجمن جهانی جراحان مو (WFI): https://istanbul.wfiworkshop.com/ آکادمی آمریکایی پوست و مو (AAD): https://www.aad.org/ انجمن جراحان پلاستیک آمریکا (ASPS): https://www.plasticsurgery.org/ بررسی دلایل ریزش مو برای انتخاب روش مناسب کاشت مو

یکی از فاکتور‌های مهم برای انتخاب روش مناسب بررسی دلایل ریزش مو می‌باشد. اگر علت ریزش را کشف کنید، خیلی راحت‌تر می‌توانید برای هر اقدامی تصمیم بگیرید.

یکی از دلایل اصلی ریزش مو عوامل ژنتیکی هستند. در بعضی از خانواده‌ها ژن طاسی وجود دارد و اگر شما پدر یا مادرتان طاسی سر داشته باشند احتمال ریزش مو شما زیاد خواهد بود.

 تغذیه مناسب و سبک رژیم شما می‌تواند در رشد مو‌ها تاثیر گذار باشد اگر در سبد غذایی شما سبزیجات، پروتئین‌ها، ویتامین‌های C، B، آهن و روی وجود داشته باشد. احتمال ریزش کاهش می‌یابد.

استرس مانند برای رشد مو‌ها سم است. اگر شما به علت شغل یا سبک زندگی هر روز دچار استرس و تنش باشید احتمال ریزش مو افزایش می‌یابد.

برخی از بیماری‌های پوستی مثل سبوره و پسوریازیس و م توانند عامل برای ریزش مو باشند.

تغییرات هورمونی یکی از دلایل ریزش مو است که برای تشخیص آن باید به پزشک مراجعه کنید و آزمایشات لازم را انجام دهید.

مراحل انتخاب بهترین روش کاشت مو مناسب هر فرد

مشاوره با پزشک: اولین قدم مشاوره با یک جراح متخصص کاشت مو در مراحل انتخاب است. در این جلسه پزشک سابقه پزشکی شما را بررسی می‌کند، الگوی ریزش مو را ارزیابی می‌کند و با توجه به شرایط شما بهترین روش کاشت مو را معرفی می‌کند.

بررسی فاکتور‌های موثر: در انتخاب روش کاشت مو باید به فاکتور‌های مختلفی از جمله الگوی ریزش مو، سلامت پوست سر، سابقه پزشکی، انتظارات و اهداف، و بودجه خود توجه کنید.

تحقیق در مورد روش‌های مختلف: پس از مشاوره با پزشک و مشخص شدن روش‌های مناسب برای شما، باید در مورد هر روش تحقیق کرده و مزایا و معایب آن‌ها را به دقت مورد بررسی قرار دهید.

انتخاب پزشک و کلینیک: انتخاب پزشک باتجربه از مهمترین فاکتور‌ها در موفقیت کاشت مو است. سابقه و تجربه جراح، کیفیت تجهیزات و تسهیلات کلینیک، و نظرات و تجربیات بیماران قبلی را در نظر بگیرید.

مراقبت‌های قبل و بعد از کاشت مو

قبل از انجام کاشت مو باید قبل از هر چیزی پرونده پزشکی خود را آماده کنید و آزمایشات قبل از کاشت مو را انجام دهید حداقل دو هفته قبل از کاشت از دخانیات و الکل استفاده نکنید. مصرف دارو‌های رقیقی کننده خون و ضدالتهاب را دو هفته قبل از انجام عمل قطع کنید. شب قبل از عمل به اندازه کافی استراحت کنید تا بدن شما برای عمل آماده باشد.

دیگر خبرها

  • بهترین روش کاشت موی طبیعی در ایران چیست ؟
  • راهیابی نوجوان سمنانی به جمع استعدادهای نویسندگی کشور
  • کاشت نهال متناسب با آب و هوای شهرستان دهلران باشد
  • رویش دشت شقایق در اردستان
  • آشنایی با روش‌های بدون جراحی کاشت موی طبیعی
  • زخمِ کاری «قطع درختان» مرثیه‌ای بر پیکر سبز سنندج
  • چگونه بهترین روش کاشت مو مناسب با خودمان را پیدا کنیم
  • توسعه کشت دیم انجیر در شهرستان خاتم
  • کاشت بیش از ۵ میلیون اصله نهال در بوشهر + تصویر
  • خلیج فارس هویت و میراث گرانبهای سرزمین ایران است