Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان ، پایه ابتدایی نخستین مرحله‌ی جدایی دانش آموز از خانه و خانواده و حضور در اجتماعی جدید به نام کلاس درس است و بدون شک تدریس این پایه برای هر آموزگاری سخت و دشوار است و انرژی فوق العاده زیادی را می خواهد.

توجیه چندین باره هر دانش آموز بخاطر یک اتفاق به ظاهر کوچک، آموزش خواندن و نوشتن برای نخستین بار، روحیات حساس و گوناگون دانش آموزان این پایه همه و همه دست بدست هم می دهد تا باعث شود تدریس در این پایه به یکی از سخت‌ترین کار‌ها برای معلمان تبدیل شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

روزهای کرونایی باعث تعطیلی آموزش حضوری و در نتیجه گسترش آموزش مجازی شده است که با توجه به بُعد روانی ماجرا سختی‌های خاصی را بدنبال داشته است.

 

به منظور اطلاع از جزییات گوناگون آموزش این پایه در شبکه شاد با مدیران و معلمان گفت و گو کردم .

رئیس آموزش وپرورش شهرستان اسدآباد گفت: آموزش پایه اول در شبکه‌ی شاد به علت ناآشنابودن دانش آموزان با محیط مدرسه بسیار متفاوت با پایه‌های دیگر است.

حسین عسگری ادامه داد: حضور در مدرسه نخستین مرحله اجتماعی شدن دانش آموز است که متاسفانه با شرایط موجود امکان انجام آن فراهم نیست.


او با بیان اینکه دانش آموز پایه‌ی اول در ابتدای ورود، با کمک نگاره‌ها و صداشناسی کلمات را می‌آموزد بیان کرد: عادت کردن گوش دانش آموز به شنیدن آوا‌ها یک مرحله مهم در پایه اول است.

رئیس آموزش وپرورش شهرستان اسدآباد همچنین ادامه داد: دانش آموز پایه اول در هر صورت تا سه یا چهار ماه مشکل وفق پیداکردن با محیط کلاس را دارد.

او ادامه داد:اسدآباد۱۹۰۰ دانش آموز پایه اول دارد و آنطور که شخصا پیگیری کرده ام وضعیت این پایه با تلاش معلمان محترم قابل قبول است.

عسگری  ضمن تقدیر فراوان از همکاری اولیای دانش آموزان عنوان کرد: بدون شک آموزش دانش آموز پایه‌ی اول از طریق شبکه شاد بدون همیاری والدین ممکن نبوده و نیست.

رئیس آموزش پرورش اسدآباد همچنین اضافه کرد: براساس گفته مسئولان وزارت آموزش و پرورش امتحانات این پایه به صورت حضوری برگزار می شود و ما تلاش خواهیم کرد تا قبل از انجام آزمون، کلاس دانش آموزان پایه اول را به تفکیک گروه‌های چندنفره و رعایت شیوه نامه ‌های بهداشتی در مدارس برگزار کنیم تا هم با معلم خود بیشتر آشنا شوند و هم با فضای مدرسه مأنوس‌تر شوند.

عسگری  با بیان اینکه آزمون پایه اول بیشتر در بخش روحی، روانی اهمیت دارد بیان کرد: کلاس اول بسیار پیچیده و پر از جزئیات است به طور مثال نحوه قلم گرفتن دانش آموز نیز با کمک معلم یاد داده می شود.

او ادامه داد: دانش آموزان مناطق  بدون اینترنت نیز از طریق متون تدوین شده از آموزش برخوردار می‌شوند و علاوه بر آن تلویزیون نیز منبعی دیگر برای یادگیری دانش آموزانی است که دسترسی به اینترنت ندارند. 

رئیس آموزش وپرورش اسدآباد در پایان بیان کـرد:مهمترین هدف ما در پایه اول آموزش فارسی و ریاضی به کودکان است.

آموزش مجازی در شبکه شاد میزان استفاده و عادت کودکان به گوشی تلفن همراه را افزایش داد

بنفشه بهرازی، مدرس کلاس اول ابتدایی مدرسه شهیدراحمی اسدآباد در رابطه با تدریس دانش آموزان این پایه در شبکه شاد به باشگاه خبرنگاران جوان گفت: شبکه شاد باعث شده برخی دانش آموزان این پایه از گوشی موبایل استفاده بیشتری کنند و عادت کودکان به فضای مجازی و گوشی تلفن همراه ممکن است مشکل ساز شود.

او افزود: به علت ارسال فایل‌ها در گوشی و یا تبلت، ناخودآگاه دانش آموز از برنامه‌های دیگر گوشی نیز استفاده می کند که این مهم توسط والدین هم به ما منعکس شده اسـت.

بیشتر بخوانید

جدول پخش مدرسه تلویزیونی سه شنبه دوم دی در تمام مقاطع تحصیلی

اهدای ۱۷۰ دستگاه تبلت به دانش آموزان شهرستان بستک

امتحانات دانش آموزان هرمزگانی حضوری یا غیر حضوری؟

 

او همچنین بیان کـرد:اعلام خبر برگزاری آزمون حضوری پایه اول باعث استرس در برخی والدین شده که برای رفع این استرس لازم است تا قبل از زمان آزمون‌ها چند جلسه کلاس حضوری با رعایت شیوه‌های بهداشتی در مدرسه برگزار شـود.

خانم بهرازی افزود: برخلاف باور برخی افراد، معلمان در شبکه شاد مشکلات زیادی را متحمل می‌شوند به طوریکه برخی از معلمان روزانه بیشتر از سیزده ساعت را به آموزش دانش آموزان اختصاص می‌دهند و این فعالیت ممکن است تا ساعت دو بامداد به طول بینجامـد.

این معلم پایه اول همچنین از همکاری والدین تشکر کرد و گفت:اگر پدران و علی الخصوص مادران در تدریس دانش آموزان پایه اول بما کمک نکنند نتیجه مطلوبی به دست نخواهد آمد.

او از توضیح کامل و حتی چندباره کلمات در تدریس نیز گفت و اضافه کرد:خوشبختانه شهرستان اسدآباد از کیفیت بالایی در نحوه تدریس معلمان برخوردار اسـت.

ضعف تعامل بین دانش آموز و معلم مهمترین مشکل شبکه شاد است

خانم زارعی،مادر دانش آموز بهار کداری، که پایه اول دبستان را در شبکه شاد می گذراند نیز به باشگاه خبرنگاران جوان گفت: هزینه زیاد و‌ سرعت کم اینترنت و همچنین عدم ارتباط دانش آموزان این پایه و ضعف تعامل مهمترین مشکلات شبکه شاد هستند.

او  با بیان اینکه  به هرحال ماخانواده های دانش آموزان به ویژه کلاس اولی ها ، خواه یا ناخواه موظف به مشارکت در آموزش هستیم تصریح کرد: شبکه ی شاد تجربه ای جالب برای پدران و مادران است و اگر والدین کمی سواد تدریس داشته باشند می‌توانند کمک حال معلمان باشند.

خانم زارعی ضمن تقدیر از تلاش معلمان در امر تدریس گفت: اگر از نزدیک نحوه تلاش معلمان را نمی‌دیدم قطعا باور نمی‌کردم یک معلم این همه برای دانش آموز وقت میگذارد.

او در پایان گفت: امیدوارم مدارس با اتخاذ تدابیری لازم زمینه حضور دانش آموزان،حداقل دانش آموزان پایه اول در مدارس را فراهم کنند تا این کودکان بتوانند ورود به اجتماع را تجربه کنند.

مشارکت خانواده‌ها در آموزش برگ برنده‌ی این شبکه اسـت

طاهره کرمی، از دیگر معلمان باسابقه پایه اول دیارسیدجمال است که با ما گفت و گو کرد.

خانم کرمی به باشگاه خبرنگاران جوان گفت:طبیعی است آموزش مجازی به علت تازگی نواقص زیادی دارد.

او تصریح کرد: علیرغم همه نقاط ضعف، اما مشارکت خانواده‌ها در آموزش برگ برنده‌ی این شبکه اسـت.

این آموزگار پایه اول  با بیان اینکه ۵۰٪ آموزش پایه اول در گرو مشارکت والدین است بیان کـرد: آموزش مجازی باعث شده است پدران و مادران با تمام انرژی در آموزش مشارکت داشته باشند.

خانم کرمی با بیان اینکه طبق تحقیقات دانش آموزان این پایه تأثیر زیادی از محیط آموزشی می‌گیرند بیان کرد: خلا برقراری تعامل نقطه ضعف و آسیب شبکه‌ی شاد است.

این نویسنده‌ی معلم همچنین گفت: دانش آموزان بدون گوشی نیز بخشی از ماجرای آموزش مجازی هستند که ضروری است فکری اساسی برای این موضوع شود.

کرمی در بخش دیگری از سخنانش گفت: حضور در کلاس و آشنایی با معلم، نحوه تدریس، دانش آموزان دیگر و محیط مدرسه دارای محاسنی است که با هیچ آموزشی در فضای مجازی جبران نمی شود.

او  با بیان اینکه به علت گستردگی آموزش بررسی تکالیف دانش آموزان توسط معلمان شب‌ها انجام می شود بیان کرد: این تصور که با تعطیلی مدارس معلمان هم فعالیت کمتری دارند تصوری نادرست است و بنده به عنوان سرگروه آموزشی از نزدیک میبینم معلمان به طور شبانه روزی گاهی اوقات تا پاسی از نیمه شب مشغول فعالیت هستند.

او در پایان از عدم تدوین برنامه‌ای جامع برای تامین بسته‌های اینترنت معلمان انتقاد کرد و گفت: ارسال فایل‌هایی با حجم بالا باعث شده است این قشر مجبور به صرف هزینه‌های چندصدهزارتومانی در هر ماه برای خرید بسته‌های نت شوند.

و کلام آخر؛

همواره شرایط دشوار موجب شده انسان ها با تلاش بیشتر راهکارهایی برای رفع مشکلات و تبدیل تهدید به فرصت پیدا کنند . گسترش فن آوری های نوین و ارتباطی و ضرورت سرعت در ارائه آموزش ها هم در عصر جدید از الزاماتی است که حوزه آموزش و پرورش باید به آن توجه ویژه ای داشته باشد.

شیوع ویروس کرونا در جامعه و ضرورت تعطیلی مدارس و دانشگاه ها، این فرصت را به نظام آموزشی کشور داد تا به رغم مشکلات و نقص در زیر ساخت ها شبکه آموزش دانش آموزی موسوم به "شاد" را طراحی و راه اندازی کند هرچند در ابتدای راه اندازی این شبکه مشکلات زیادی وجود داشت و دانش آموزان و معلمان به آموزش در این فضا  عادت نداشتند اما با گذشت چند ماه به نظر می رسد این نوع آموزش و وجود چنین فضایی جای خود را در شاکله آموزشی کشور باز کرده است و حتی در شرایط عادی و فضایی که تهدیدی از جانب  ویروس کرونا متوجه سلامت جامعه ، دانش آموزان و معلمان نباشد می توان با کاهش حضور دانش آموزان در روزهای عادی در مدرسه و یا در روزهای تعطیلی مدارس به دلیل سرما، بارش برف و آلودگی هوا که وجود آن ها اجتناب ناپذیر است، از بستر شبکه شاد،  آموزش دانش آموزان را پیگیری کرد، هرچند باید با تقویت این شبکه آموزش مجازی نقایص آن برطرف و بهره وری آموزش  در شبکه شاد را افزایش داد.

انتهای پیام/غ

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: تدریس پایه ی اول ابتدایی شبکه شاد آموزش و پرورش شهرستان اسدآباد باشگاه خبرنگاران جوان دانش آموزان این پایه آموزش دانش آموز دانش آموز پایه آموزش مجازی شبکه شاد پایه اول رئیس آموزش کلاس اول

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۵۴۷۶۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تعیین تکلیف معلمان پایه ابتدایی گلستان تا خرداد ماه

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز گلستان مدیر کل آموزش و پرورش استان در نشست خبری به مناسبت هفته گرامیداشت معلم از تعیین تکلیف معلمان پایه ابتدایی تا خرداد ماه خبر داد.
////////////////
بمناسبت فرا رسیدن هفته گرامیداشت مقام معلم در مراسمی از معلمان و اعضای انجمن اولیای مدارس آزادشهر قدردانی شد.
/////////////////
رحمان قاضی لر شهردار بندرترکمن گفت : در اجرای طرح آسفالت معابر شهری ، امسال سیزده هزار تن آسفالت برای این شهر در نظر گرفته شده و در مرحله اول محله قدیمی استقبال آسفالت خواهد شد.
/////////////////
جلال الدین تاج پور مدیر  آموزش و پرورش کلاله در نشستی خبری گفت : در این شهرستان هم اکنون ۱۲ فضای آموزشی در حال ساخت داریم که تا اول مهر ۳ واحد آن به بهره برداری می رسد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • کلاس این آقا معلم در مدرسه تشکیل نمی شود
  • از معلمی روی صندلی چرخدار تا معلمی در برفی که هم‌قد دانش‌آموزان است
  • اینجا به تماشای ایثار بنشینید؛ معلمانی که پیامبر زمان خود شده‌اند
  • از زندگی در کانکس تا حسرت نیاموخته‌ها / معلمان بجنوردی از سختی‌های شغل‌شان می‌گویند
  • البرز به ۱۱ هزار کلاس درس جدید نیاز دارد
  • برگزاری جشنواره خوشنویسی «کاتبان وحی» ویژه دانش‌آموزان مقطع ابتدایی
  • ارتقای سرانه آموزشی هرمزگان با ساخت ۶۰۰ کلاس درس جدید در سال جاری
  • تحویل ۱۰ هزار کلاس درس در سال ۱۴۰۳ در صورت تزریق بودجه
  • ۶۰۰ کلاس درس جدید در هرمزگان ساخته می‌شود
  • تعیین تکلیف معلمان پایه ابتدایی گلستان تا خرداد ماه