Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، با اعلام فدراسیون جهانی تنیس روی میز قرار است اواخر اسفند ماه مرحله نهایی مسابقات انتخابی المپیک به میزبانی قطر برگزار شود.

پیش از این خرداد ماه ۱۴۰۰ برای برگزاری این رقابت‌ها تعیین شده بود اما فدراسیون جهانی تنیس روی میز با لحاظ کردن شرایط کرونایی جهان و وضعیت مساعد قطر برای میزبان مسابقات تصمیم به برگزاری این رویداد (مرحله نهایی گزینشی المپیک) در دوحه گرفت ضمن اینکه زمان آن را هم سه ماه به جلو انداخت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر همین اساس فدراسیون‌های قاره‌ای باید تا پیش از زمان مقرر (اواخر اسفند ماه) مسابقات گزینشی خود برای توزیع سهمیه‌های المپیک را برگزار کند تا کشورهای شرکت کننده در مرحله نهایی این رقابت‌ها مشخص شود (کشورهایی که از حضور در مسابقات قاره‌ای موفق به کسب هر دو سهمیه مجاز خود نشده‌اند می‌توانند در مرحله نهایی گزینشی المپیک شرکت کنند).

پیش از این قرار بود رقابت‌های گزینشی المپیک در سطح آسیا حداکثر تا ۱۰ اردیبهشت ماه برگزار شد اما با در نظر گرفتن اقدام اخیر فدراسیون جهانی، صحبت‌هایی در فدراسیون آسیای تنیس روی میز مبنی بر انجام رقابت‌های انتخابی قاره‌ای در اسفند ماه و به میزبانی قطر مطرح شده است.

فدراسیون تنیس روی میز کشورمان که سال گذشته از اعزام تیم ملی به مسابقات تیمی انتخابی المپیک به نتیجه نرسید حضور در مسابقات گزینشی قاره‌ای و مرحله نهایی انتخابی المپیک را در برنامه دارد تا بتواند همچون دوره گذشته با هر دو سهمیه مجاز راهی المپیک شود. این فدراسیون بر همین اساس پیگیری برنامه‌های داخلی از جمله مسابقات باشگاهی خود را به نهایی شدن تقویم فدراسیون‌های آسیایی و جهانی به توزیع سهمیه‌های المپیک منوط کرده است.

پنجشنبه گذشته مرحله رفت مسابقات باشگاهی تنیس روی میز در بخش مردان به پایان رسید و یک هفته پیش از آن هم رقابت‌های باشگاهی بانوان به پایان این مرحله رسیده بود، پیش از این بهمن و اسفند ماه به ترتیب برای برگزاری مرحله برگشت و پلی آف رقابت‌های لیگ عنوان شده بود اما با لحاظ کردن برنامه‌های المپیکی در سطح آسیا و جهان احتمالاً زمان این دو مرحله از رقابت‌ها دستخوش تغییراتی خواهد شد.

کد خبر 5110608 زینب حاجی حسینی

منبع: مهر

کلیدواژه: دوحه آسیا تنیس روی میز فدراسیون تنیس روی میز لیگ برتر والیبال لیگ برتر فوتبال ایران تیم فوتبال پرسپولیس تیم فوتبال استقلال تهران تیم فوتبال ذوب آهن اصفهان تیم گل گهر سیرجان فدراسیون فوتبال مهدی طارمی تکواندو جام جهانی فوتسال فوتسال تیم ملی فوتسال ایران محمود فکری لیگ برتر بسکتبال تنیس روی میز مرحله نهایی اسفند ماه قاره ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۵۴۷۷۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اشتری: سهمیه المپیک پاریس به ایران می‌رسد

به گزارش "ورزش سه" و به نقل از ایسنا، مسابقات تنیس روی میز انتخابی المپیک در منطقه آسیای میانه از ۲۸ اردیبهشت ماه برگزار می‌شود و در پایان رقابت‌ها تنها فرد قهرمان سهمیه المپیک ۲۰۲۴ پاریس را کسب می‌کند.

 در بخش زنان ندا شهسواری و مهشید اشتری از ایران اعزام می‌شوند تا برای کسب این سهمیه تلاش کنند. تا به حال ندا شهسواری موفق شده دو بار این سهمیه را از آن خود کند.  

مهشید اشتری در مورد شرایط آمادگی خود و اردوهای تیم ملی گفت: اردوی تیم ملی از سوم اردیبهشت ماه آغاز شده است و قبل از آن هم در مسابقات لبنان، ‌عربستان، آلمان و چک شرکت کردم. اردوی فعلی هم تا زمان اعزام ادامه دارد. در حال حاضر شرایط خوب است و تمریناتمان را دنبال می‌کنیم اما همه چیز به روز مسابقه بستگی دارد. با این حال تمام تلاشمان را می‌کنیم که در انتخابی المپیک به اوج آمادگی برسیم.

او با بیان اینکه انگیزه زیادی برای کسب سهمیه المپیک دارم، تاکید کرد: شاید یک بار فرصت حضور در این مسابقات را داشته باشم چون نمی‌دانم چهار یا هشت سال دیگر چه می‌شود. وقتی الان چنین موقعیتی پیش آمده تمام انگیزه و هدفم را می‌گذارم. من و خانم شهسواری هر دو انگیزه داریم. خانم شهسواری دو بار به المپیک رفته و برایش افتخار است که برای سومین بار برود. برای من هم افتخار است که اولین حضورم را تجربه کنم.

اشتری ادامه داد: خیلی امید دارم که امسال سهمیه برای ایران است اما فرقی نمی‌کند من بگیرم یا خانم شهسواری. شاید برخی بگویند شانس ما با کشورهای دیگر ۵۰، ۵۰ است اما معتقدم احتمال ۸۰ درصد می‌توانیم سهمیه را بگیریم. مهم این است که زنان تنیس روی میز ایران سهمیه را بگیرد.

او در واکنش به اینکه امسال نسبت به سال‌های گذشته به مسابقات بیشتری اعزام شده است، ‌بیان کرد: همه این مسابقات را با هزینه شخصی رفتم. شروع کارم از ۶ ماه قبل و هدفم از اعزام هم انتخابی المپیک بود.

دیگر خبرها

  • اقدام عجیب خودی‌هاعلیه ژیمناستیک/وطن‌فروشی منفعت طلب‌ها
  • اقدام عجیب خودی‌ها علیه ژیمناستیک/ اعتراض به سهمیه المپیک ایران!
  • والیبال ساحلی زیر ۱۹ سال آسیا - تایلند؛ ایران برای دومین بار به فینال رسید
  • تیم دو نفره تنیس پسران ایران قهرمان مسابقات سطح یک آسیا شد
  • قهرمانی کشتی گیر مهریزی در مسابقات مرحله نهایی
  • ساحلی‌بازان در جمع چهار تیم برتر آسیا با کسب سهمیه جهانی
  • سهمیه جهانی زیر ۱۹ ساله‌های ساحلی ایران با صعود به جمع چهار تیم برتر آسیا
  • داوری بی‌نقص یک ایرانی در بازی ژاپن و ازبکستان
  • قهرمانی ژاپن در جامی که ما عاشق آن هستیم!
  • اشتری: سهمیه المپیک پاریس به ایران می‌رسد