Web Analytics Made Easy - Statcounter

رویداد۲۴ در معاملات امروز بیش از ۶ میلیارد و ۵۲۶ میلیون سهم، حق تقدم و اوراق بهادار به ارزش ۸۶ هزار و ۵۱۹ میلیارد ریال داد و ستد شد.

همچنین شاخص کل (هم وزن) با هشت هزار و ۵۳۹ واحد کاهش به ۴۵۵ هزار و ۱۶۸ واحد و شاخص قیمت (هم وزن) با پنج هزار و ۵۸۹ واحد افت به ۲۹۷ هزار و ۹۴۳ واحد رسیدند.

شاخص بازار اول ۳۵ هزار و ۱۴۲ واحد و شاخص بازار دوم ۷۷ هزار و ۱۰۴ واحد کاهش داشتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

علاوه بر این در بین تمامی نمادها، نماد گروه دارویی برکت (برکت) با ۱۰۵ واحد، توسعه معادن روی ایران (کروی) با ۹۱ واحد، معدنی دماوند (کدما) با ۹۰ واحد، پست بانک ایران (وپست) با ۷۲ واحد، آهنگری تراکتورسازی ایران (خاهن) با ۶۷ واحد، کارت اعتباری ایران کیش (رکیش) با ۶۰ واحد و آسان پرداخت پرشین (آپ) با ۵۷ واحد بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص کل داشتند.

برپایه این گزارش امروز نماد ملی صنایع مس ایران (فملی) با سه هزار و ۲۷۷ واحد، فولاد مبارکه اصفهان (فولاد) با سه هزار و ۲۶۷ واحد، صنایع پتروشیمی خلیج فارس (فارس) با دو هزار و ۸۲۲ واحد، شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی (شستا) با دو هزار و ۳۷ واحد، معدنی و صنعتی گل گهر (کگل) با یک هزار و ۳۵۰ واحد، نفت و گاز پتروشیمی تامین (تاپیکو) با یک هزار و ۳۱۵ واحد، پالایش نفت اصفهان (شپنا) با یک هزار و ۱۸۸ واحد، معدنی و صنعتی چادرملو (کچاد) با یک هزار و ۱۱۹ واحد، ایران خودرو (خودرو) با یک هزار و ۶۴ واحد و سرمایه گذاری غدیر (وغدیر) با یک هزار و ۵۲ واحد با تاثیر منفی بر شاخص همراه بودند.

محمد خبری‌زاده کارشناس بازار سرمایه در گفتگو با خبرگزاری خبرآنلاین درباره وضعیت بازار گفت: بازار دچار وحشت شده است. بازار در هفته گذشته روند منفی داشت و بحث‌هایی در رابطه با جنگ و ناامنی منطقه‌ای مطرح بود که این اتفاقات رخ نداد، اما ریزش امروز در ادامه روند نزولی روز‌های پیش بود.

وی با تاکید بر افزایش شدت ریزش تاکید کرد: تنها دلیل منطقی ریزش این است که بازار دلار ۲۰ هزار تومانی را در دل خودش می‌بیند. جز این دلیل منطقی وجود ندارد. هیچکدام از عوامل بنیادی این ریزش فعلی را توجیه نمی‌کند.

وی با اشاره به اینکه اصل ریزش از دستورالعمل قیمت‌گذاری دستوری فولاد آغاز شد، افزود: اقلام در بورس کالا تقریبا با سی الی چهل درصد رانت به یک سری شرکت واسطه می‌رسد و این‌ها جنس‌ها را به همان قیمت به مردم نمی‌دهند. یعنی جنس را میگیرند و به قیمت روز جهانی تحویل مردم می‌دهند.

وی اضافه کرد: شروع ریزش از دو سه هفته پیش دقیقا از همین دستورالعمل قیمت‌گذاری دستوری فولاد شروع شد. انگار هم کسی نمیخواهد جلوی آن را بگیرد. الان هم در این دو سه هفته اخیر چیزی بالاتر از ۳ هزار میلیارد تومان رانت در جیب یک سری دلال و واسطه رفته که همین‌ها هم به دست مصرف‌کننده نهایی نمیرسد. یعنی یک سری واسطه دارند پول را از جیب سهامدار میخورند. شاید باید یک دستورالعمل قاطع برای جلوگیری از این اتفاق تصویب شود که اثر آن را در بورس کالا ببینیم. الان اتفاقی که افتاده این است که روند قیمت‌های جهانی مثبت است، اما قیمت‌های پایه ما که در بورس کالا قیمت میخورد تقریبا ۵۰ درصد زیر قیمت‌های جهانی است. این وسط پول دارد به جیب یک سری دلال می‌رود.

این کارشناس در پاسخ به این سئوال که فردا را چطور می‌بینید؟ گفت:امروز یک سری از صف‌ها جمع شد، اما فردا هم فشار فروش داریم. اگر صف‌های فروش فردا جمع نشود، تا آخر هفته این روند منفی را خواهیم داشت.

خبری زاده ادامه داد: در خوشبینانه‌ترین حالت بازار دوشنبه یا سه شنبه بازار برمیگردد. اما باز معاملات فردا خیلی مهم است هر چند فکر نمیکنم بازار خیلی مثبت شود. وی تاکید کرد:اگر عقب‌نشینی ادامه یابد ممکن است شاخص دوباره به محدوده یک میلیون و ۲۰۰ هزار واحد بازگردد. منبع: خبرآنلاین لینک کوتاه: کپی در کلیپ بورد کپی لینک برچسب ها: رویداد24 ، بورس ، بازار سرمایه سرگرمی

منبع: رویداد24

کلیدواژه: رویداد24 بورس بازار سرمایه بورس کالا یک هزار یک سری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rouydad24.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رویداد24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۵۴۷۷۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیش‌بینی بورس در هفته سوم اردیبهشت ۱۴۰۳/ پیشتازی فولادی‌ها و پالایشی‌ها در این هفته

یک کارشناس بازار سرمایه روند این بازار در هفته سوم اردیبهشت را متعادل مثبت دانست و صنایع فولادی، پالایشی و همچنین نماد‌های تک‌سهم را به عنوان پیشتازان این هفته بورس معرفی کرد.

گروه بانک و بورس بازارنیوز- سعید ترکاشوند؛ «بهنام صمدی» کارشناس بازار سرمایه در گفتگو با بازارنیوز پیرامون روند این بازار در هفته سوم اردیبهشت ماه اظهار کرد: پیش‌بینی می‌شود که بورس در این هفته روند متعادل مثبتی را تجربه خواهد کرد.


این کارشناس بازار سرمایه توضیح داد: در طول هفته‌های اخیر شاخص کل بورس موافق شد که از محدوده مقاومتی ۲ میلیون ۲۷۰ هزار واحد عبور کند. با تحقق این مسئله اصلاح قیمت در این محدوده تکمیل شد و اکنون بورس آمده است که یک روند صعودی را در پیش بگیرد. حال باید دید که اخبار بنیادین تا چه حد می‌تواند بر این مسئله موثر واقع شود.


وی اخبار مربوط به احتمال تغییر نرخ ارز نیمایی را به عنوان یکی از اخبار موثر بر این بازار عنوان کرد و درباره آن گفت: در حال حاضر این مسئله یکی از اخبار مهم و در عین حال موثر بر بازار سهام است. تاکنون نامه‌نگاری‌های متعددی برای تحقق این موضوع صورت گرفته است.


صمدی همچنین درباره اثرگذاری نامه‌نگاری برخی از انجمن‌های تولیدی کشور با مقام معظم رهبری برای تغییر نرخ ارز نیمایی بر روند بازار سرمایه گفت: این نامه خود به تنهایی اثری بر بازار نخواهد گذاشت، بلکه این تصمیم بانک مرکزی درباره تغییر نرخ ارز نیما است که می‌تواند وضعیت بازار سهام را بهتر کند.


این کارشناس سرمایه اصلاح بند س تبصره ۶ قانون بودجه سال ۱۴۰۳ را به عنوان یکی دیگر از عوامل اثرگذار بر بورس دانست که تعیین تکلیف آن می‌تواند شرایط مثبتی را برای این بازار رقم بزند.


وی در پایان پیرامون نماد‌های پیشتاز بازار سهام در هفته سوم اردیبهشت ماه هم توضیح داد: با توجه به اخبار مربوط به تغییر نرخ ارز نیمایی، انتظار می‌رود که در این هفته صنایع فولادی، پالایشی و همچنین تک سهم‌ها از وضعیت خوبی نسبت به سایر صنایع و یا نماد‌های بورسی برخوردار شوند.


پایان پیام//

نام نویسنده: برچسب ها: بازار سرمایه ، بازار سهام ، بازار بورس ، بهنام صمدی ، نماد بورسی ، شاخص بورس لینک کوتاه خبر: bzna.ir/000TA5

دیگر خبرها

  • دلالان نقره داغ شدند؛ ابلاغ قانون قیمت‌گذاری در بازار مسکن
  • دلالان نقره داغ شدند؛ تعیین قانون قیمت‌گذاری در بازار مسکن
  • شاخص بورس ۸ هزار واحد کاهش یافت
  • گزارش بورس امروز سه شنبه ۱۸ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳
  • ۲۹۶ میلیارد تومان نقدینگی از بازار سهام خارج شد
  • ریزش ۲۰ هزار واحدی شاخص کل بورس
  • افت بیش از ۵ هزار واحدی شاخص بورس +نقشه
  • ریزش ۵ هزار واحدی شاخص بورس
  • پیش‌بینی بورس در هفته سوم اردیبهشت ۱۴۰۳/ پیشتازی فولادی‌ها و پالایشی‌ها در این هفته
  • سفارش‌های حمایتی بازارساز با نزدیک شدن شاخص کل بورس به نقاط خاص