Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار تعلیم و تربیت خبرگزاری فارس، محسن حاجی میرزایی در شانزدهمین نشست گفتگوی هفته با هدف ایجاد ارتباط و تعامل دو سویه بین وزارت آموزش و پرورش و سایر دستگاه‌ها در بستر شبکه آموزش دانش‌آموزی (شاد) با بیان اینکه نظارت و حسابرسی بخش ضروری و کارکری یک مجموعه است اظهار کرد: از این طریق سلامت کار و صحت کار تامین و دستیابی به اهداف ممکن می‌شود، انظباط افزایش پیدا می‌کند و بهینگی میسر می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از این طریق مسئولیت پذیری جان می‌گیرد و شفافیت میدان پیدا می‌کند لذا این رکن کارکردی و رکین هر مجموعه به عنوان رکن اساسی شناخته می‌شود.

وی بیان کرد: هر رکن کارکردی می‌تواند عملکرد درست داشته باشد کارکرد بهینه هر رکن در عملکرد کلی ارزیابی می‌شود هرچه مجموعه روان تر کار کند این کارکردها دقیق تر و درست تر است ما به اعتبار تقسیم کار، تفکیک مسئولیت‌ها و تخصص و تضمین اهداف از هم تفکیک شدیم اما نگرش جمعی و ترکیبی نیاز اساسی موفقیت است.

حاجی میرزایی افزود: اگر تمام ارکان در فهم مشترکی از موضوعات باشند کار کیفیت بهتر و قوام بهتری خواهد داشت کارکرد مجموعه‌ها به سرعت پیچیده تر می‌شود و این شرایط متغیر مجموعه‌ها را متاثر می‌کند هرچه بر پیچیدگی افزوده می‌شود باید درجه هوشمندی ارکان زیادتر شود.

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه اینکه هر مجموعه ای تا چقدر قادر است با پیچیدگی‌ها خود را پیش ببرد قابل اهمیت است اشاره کرد: گفتگوها مجال خوبی برای هم فهمی و هم درکی از پدیده‌ها را به وجود می‌آورد این نشست‌ها از این قبیل اهداف دارند تا دیدگاه‌ها را به هم نزدیک کنیم چراکه نفع ملی ما در گروی این گفتگوهاست.

وی اظهار کرد: با تغییر شرایط مانند کرونا با یک مخاطره بزرگ روبرو شدیم و مسائل، پیوندها و روابط تعریف شده در گذشته امروزه آسیب دید و رابطه ستاد و مدرسه، مدرسه با معلم، معلم با دانش‌آموز و مدرسه با خانواده همچنین روش پاسخگویی و تعیین تکلیف و ارزیابی کردن با مخاطره آسیب دید و شیرازه این موضوعات از هم پاشید اما کار تعطیل نشد.

ادامه دارد

منبع: فارس

کلیدواژه: آموزش و پرورش دیوان محاسبات کیفیت دانش آموز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۵۴۸۰۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیشنهادات مهم دیوان محاسبات برای اصلاح نظام بودجه‌ریزی کشور

دیوان محاسبات کشور برخی از موارد پیشنهادی این‌ نهاد نظارتی برای اصلاح ساختار نظام بودجه‌ریزی را منتشر کرد.

به گزارش ایسنا به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور ببن الملل دیوان محاسبات کشور، لزوم شفاف سازی در منابع و مصارف، قابلیت نظارت و منطقی کردن هزینه های دولت، اجرای حسابداری بهای تمام شده و اجرای نظام بودجه ریزی مبتنی بر عملکرد، پوشش کامل احکام پیشنهادی در قوانین بودجه سنواتی، ساماندهی طرح های تملک دارایی سرمایه ای نیمه تمام ملی، کاهش ناترازی بودجه با استفاده از ابزارهای اجرای بودجه نظیر استقرار کامل حساب واحد خزانه، استفاده کامل از ساز و کار پرداخت مستقیم به ذینفع نهایی(اجرای ماده ۶۵ قانون محاسبات عمومی)در خصوص کلیه مصارف دولت، فراهم شدن امکان استفاده از سیستم فاکتورینگ در تامین منابع پروژه های عمرانی برای استقراض مسئولانه با نظارت عملیاتی، عدم انتقال کامل وجوه مصرف نشده عمرانی به سالهای آتی، تفکیک بودجه جاری و ارزی، ارایه گزارش عملکرد بودجه تعهدی در مقایسه با بودجه نقدی از موارد پیشنهادی دیوان محاسبات کشور برای اصلاح ساختار نظام بودجه ریزی است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • پیشنهادات مهم دیوان محاسبات برای اصلاح نظام بودجه ریزی کشور
  • رصد بانک‌ اطلاعاتی دستگاه‌های اجرایی لرستان
  • معلمان نقش با ارزشی در ترسیم آینده دانش آموزان دارند
  • پیشنهادات دیوان محاسبات برای اصلاح نظام بودجه‌ریزی کشور
  • پیشنهادات مهم دیوان محاسبات برای اصلاح نظام بودجه‌ریزی کشور
  • شست و شوی مغزی کودکان روسیه و مهیا کردن آنها برای جنگ/آموزش و پرورش در خدمت اهداف حکومت
  • تکذیب پیوست نامه وزیر درباره ابطال کسر ۴۵ درصد از حقوق دانشجو معلمان/ خط و نشان صحرایی برای رئیس سازمان نوسازی
  • دیوان محاسبات گزارش تفریغ بودجه را به موقع به مجلس داده است
  • دیوان محاسبات گزارش «تفریغ بودجه» را به موقع به مجلس داده است
  • ۳۱ درصد منابع پیش‌بینی‌شده هدفمندی یارانه‌ها محقق نشده است