Web Analytics Made Easy - Statcounter

«کبری رفیعی» روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی ایرنا با اشاره به پایداری وضعیت هوا در چند روز گذشته در شهرهای صنعتی و کلان شهرها، اعلام کرد: امروز (یکشبنه)  آلودگی هوا در استان‌های تهران، کرج، قم و مشهد ادامه دارد و روز دوشنبه در استان‌های اصفهان و مشهد با انباشت آلاینده‌ها مواجه خواهیم بود.

وی گفت: روز سه‌شنبه آلودگی هوا در استان‌های تهران، کرج و قم دور از انتظار نیست همچنین آلودگی هوا روز چهارشنبه (۱۷ دی) علاوه بر این سه استان به اراک، اصفهان و تبریز نیز می‌رسد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کارشناس سازمان هواشناسی گفت: بر این اساس روز پنجشنبه هوای هفت کلانشهر تهران، کرج، قم، اراک، اصفهان، تبریز و مشهد آلوده خواهد بود.  

رفیعی ادامه داد: همچنین پیش‌بینی می‌شود که کیفیت هوا در مناطق پرتردد و در اطراف صنایع آلاینده درون شهری به شرایط بسیار ناسالم برسد. از این‌رو توصیه می‌شود که تردد خودروها کاهش یابد و فعالیت واحدهای صنعتی کنترل شود.

 وی از افزایش ارتفاع موج و طوفانی شدن خلیج فارس، دریای عمان، تنگه هرمز و دریای خزر از امروز تا سه‌شنبه خبر داد. بر این اساس امروز خلیج فارس و دریای عمان و طی روز دوشنبه شرق خلیج فارس، تنگه هرمز و دریای عمان مواج و طوفانی خواهد بود. این شرایط طی روز سه‌شنبه در شرق خلیج فارس و تنگه هرمز دور از انتظار نیست.

کارشناس سازمان هواشناسی به هشدار سازمان هواشناسی اشاره کرد و گفت: احتمال غرق شدن قایق‌های کوچک، آسیب دیدن شناورهای سبک، پاره شدن تورهای صیادی، اختلال در فعالیت‌های دریایی در ساحل و فعالیت‌های فراساحل وجود دارد و محدودیت در تردد با شناورهای سبک، نیمه سنگین و تفریحی و فعالیت شیلاتی از توصیه‌های سازمان هواشناسی است.

رفیعی درباره آب و هوای تهران گفت: هوای تهران امروز ابری و غبارآلود و با وزش باد پیش‌بینی می‌شود.

برچسب‌ها کبری رفیعی دریای خزر بارش باران آلودگی هوا گیلان سازمان هواشناسی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: دریای خزر بارش باران دریای خزر بارش باران آلودگی هوا گیلان سازمان هواشناسی اخبار کنکور سازمان هواشناسی آلودگی هوا خلیج فارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۵۴۸۵۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سامانه بارشی وارد بوشهر می‌شود/افزایش پوشش ابر و بارش پراکنده

فرج‌الله شکوهی‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: با توجه به نقشه‌های پیش یابی هواشناسی، تا روز سه شنبه در ساعاتی از بعد از ظهر تا اوایل شب در ارتفاعات، وزش باد و احتمال بارش پراکنده باران پیش بینی می‌شود.

وی اضافه کرد: از اواخر وقت سه شنبه تا روز پنجشنبه با ورود سامانه جدید و افزایش ناپایداری‌ها، افزایش پوشش ابر و بارش پراکنده باران مورد انتظار است.

مدیرکل هواشناسی استان بوشهر بیان کرد: سواحل استان نیز در این مدت متلاطم پیش بینی می‌شود.

وی ادامه داد: طی ساعات آینده آسمان استان صاف تا کمی ابری همراه با غبار محلی، گاهی وزش باد، در ساعاتی از ظهر تا اوایل شب در مناطق شمالی و ارتفاعات شرقی استان افزایش ابر، با احتمال وقوع ناپایداری‌های موقت جوی پیش‌بینی می‌شود.

شکوهی‌پور بیان کرد: جهت وزش باد متغیر، غالباً شمال غربی تا شمال شرقی با سرعت ۸ تا ۳۰ گاهی تا ۳۶ کیلومتر در ساعت و فردا در مناطق شمالی، ۱۰ تا ۴۰ کیلومتر در ساعت خواهد بود.

وی افزود: ارتفاع موج دریا ۳۰ تا ۹۰ گاهی تا ۱۲۰ سانتیمتر و فردا در سواحل شمالی ۶۰ تا ۱۲۰ و در فراساحل شمالی تا ۱۵۰ سانتیمتر خواهد بود.

کد خبر 6090906

دیگر خبرها

  • هشدار هواشناسی برای ۱۳ استان
  • سامانه بارشی وارد بوشهر می‌شود/افزایش پوشش ابر و بارش پراکنده
  • پیش‌بینی بارش رگبار پراکنده باران در آذربایجان‌ شرقی
  • علت بارش‌های سیل‌آسای ایران؛ عامل انسانی دخیل بود؟
  • شرایط ناپایدار برای مناطق غربی و جنوبی لرستان
  • بارورسازی ابر‌های کشور‌های همسایه علت بارش‌های سیل‌آسای ایران بود؟
  • بارورسازی ابرهای کشورهای همسایه ربطی به بارش سیل‌آسای ایران ندارد
  • آیا بارورسازی ابرها در کشورهای همسایه باعث بارش سیل‌آسا در ایران شد؟
  • پیش‌بینی بارش‌های پراکنده در ارتفاعات خوزستان
  • بارش پراکنده باران در ارتفاعات قم