Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «بازار نیوز»
2024-05-09@02:27:03 GMT

چالش‌های کشاورزان جنوب استان کرمان

تاریخ انتشار: ۱۴ دی ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۵۴۸۵۶۴

سیدجواد ساداتی نژاد عصر جمعه، ۱۲ دی‌ماه در نشست جمع‌بندی نظارت میدانی کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی به مسئله کشاورزی در کرمان پرداخت.

سیدجواد ساداتی نژاد عصر جمعه، ۱۲ دی‌ماه در نشست جمع‌بندی نظارت میدانی کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی از شهرستان‌های کهنوج، قلعه گنج، منوجان و رودبار، گفت: نظارت میدانی از جنوب استان کرمان چهاردهمین نظارت میدانی اعضای کمیسیون کشاورزی مجلس در دوره فعلی بوده که با دستور رئیس مجلس شورای اسلامی آغاز شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نماینده مردم کاشان، آران و بیدگل در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه کمیته‌های تخصصی آب، دامپروری و منابع طبیعی کمیسیون کشاورزی مجلس به صورت تخصصی مسائل جنوب استان کرمان را بررسی کرده‌اند، تصریح کرد: تیمی از کمیسیون کشاورزی نیز به شهرستان بم اعزام شده تا مشکلات این حوزه را نیز بررسی کنند.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی، افزود: طی دو هفته آینده نشست پیگیری مصوبات نظارت میدانی از جنوب استان کرمان با حضور مسئولان دستگاه‌های ذی ‌ربط برگزار می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه منطقه جنوب استان کرمان ظرفیت‌های زیادی در حوزه کشاورزی دارد و بر اساس این ظرفیت‌ها برای نظارت میدانی به این منطقه آمده‌ایم، عنوان کرد: در طی دو روز گذشته شش کمیته تخصصی کمیسیون به همراه مسئولان مشکلات و مسائل را بررسی کردند، ما نماینده مردم هستیم و برای مردم در این منطقه حاضر شدیم.

ساداتی نژاد با اشاره به اینکه همه ما به دنبال حل مشکلات هستیم، افزود: باید احترام زحمت کشان را نگه داشت، نقدها سازنده هستند اما بین نقد، توصیه، انتظار، توهین و تخریب تفاوت وجود دارد.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در اولین گام از نظارت میدانی خود موضوع انتقال آب هلیل رود مورد بررسی قرار گرفت، گفت: بازدیدهای ما کنار جاده ای نبوده و در قلعه گنج تنها به بازدید از مجموعه دولتی پرورش بز مورسیا اکتفا نکردیم.

رئیس کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه ۲۷ مورد به عنوان مشکلات منطقه جمع‌بندی شده که به صورت جدی مورد پیگیری و بررسی قرار می‌گیرند، خاطرنشان کرد: کشت و صنعت جیرفت باید مسئولیت اجتماعی خود در قبال کشاورزان جنوب کرمان را انجام دهد.


منصور شکرالهی نماینده مردم کهنوج، منوجان، رودبارجنوب ، قلعه گنج و فاریاب در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: درآمد مردم منطقه از طریق کشاورزی بوده و در حال حاضر یکی از مشکلات آنها عدم در اختیار بودن اسناد اراضی کشاورزی است، ۸۰درصد کشاورزان جنوب استان کرمان سند ندارند و نمی‌توانند تسهیلات بانکی دریافت کنند.

وی با اشاره به اینکه یکی دیگر از معضلات کشاورزان جنوب استان کرمان تامین سوخت است، افزود: سال گذشته کشاورزان در زمینه فروش محصولات مشکلات بسیار زیادی داشتند، باید به صادرات محصولات کشاورزی این منطقه با توجه به نزدیکی به کشورهای حاشیه خلیج فارس توجه کرد.

ذبیح الله اعظمی ساردوئی نماینده مردم جیرفت و عنبرآباد نیز در این نشست، گفت: کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی با توجه به فعالیت‌ها و بازدید‌ها از کمیسیون‌‌های فعال مجلس شورای اسلامی در این دوره است.

وی با تاکید بر اینکه مشکل اصلی کشاورزان جنوب استان کرمان تولید نیست بلکه بازار است که در سال‌های گذشته نیز مشکلاتی داشت، عنوان کرد: کشاورزان این منطقه در فصل برداشت محصول در زمینه حمل و نقل مشکل دارند که باید برطرف شود.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه افزایش قیمت نهاده‌های کشاورزی و استمهال نشدن تسهیلات بانکی مشکلات زیادی را برای کشاورزان جنوب استان کرمان به همراه داشته است، گفت: امیدواریم تا پایان فصل زراعی استمهال تسهیلات کشاورزان اجرایی شود./

برچسب ها: کرمان ، کشاورزی در کرمان ، سید جواد ساداتی نژاد لینک کوتاه خبر: bzna.ir/000LQh

منبع: بازار نیوز

کلیدواژه: کرمان کشاورزی در کرمان سید جواد ساداتی نژاد منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی کشاورزان جنوب استان کرمان مجلس شورای اسلامی مجلس شورای اسلامی کمیسیون کشاورزی نظارت میدانی نماینده مردم ساداتی نژاد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت bazarnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بازار نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۵۴۸۵۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۵۰ شعبه آماده ‌اخذ آرای مردم رامشیر در دور دوم انتخابات

ایسنا/خوزستان فرماندار رامشیر از در نظر گرفتن ۵۰ شعبه اخذ رای در دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی این شهرستان خبر داد.

عبدالرضا احسانی نیا در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به تمهیدات در نظر گرفته شده برای برگزاری انتخابات ایمن، اظهار کرد: در کل ۵۰ صندوق برای شهرستان در نظر گرفته شده‌ است که از این تعداد ۲۰ صندوق در شهر رامشیر، ۱۴ صندوق در بخش مشراگه و ۱۶ صندوق در بخش مرکزی مستقر می‌شوند.

وی ادامه‌داد: بیش از هزار ۵۰۰ نفر نیز عوامل اجرایی، کار نظارت، بازرسی و حفاظت انتخابات را انجام می‌دهند.

احسانی نیا ادامه داد: تمهیدات لازم برای برگزاری انتخابات در سلامت و امنیت کامل و رقابت سالم میان دو کاندیدا انجام شده است و ان‌شاءالله ۲۱ اردیبهشت شاهد حضور پررنگ مردم در دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی خواهیم بود.

فرماندار رامشیر با بیان اینکه رامشیر حوزه فرعی شهرستان رامهرمز است، بیان کرد: شهرستان رامشیر خوشبختانه جزو شهرهای با تعداد مشارکت بالا بود و بیش از ۶۰ درصد مردم در دور اول انتخابات مجلس شورای اسلامی مشارکت داشتند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • ملایر چشم انتظار دور دوم انتخابات مجلس/ مشارکت چشمگیری در راه است
  • ۵۰ شعبه آماده ‌اخذ آرای مردم رامشیر در دور دوم انتخابات
  • وعده قالیباف به هلال احمر
  • توجه به کشاورزی نیاز امروز کشور است
  • مشارکت در دور دوم انتخابات مجلس مهم است
  • شوراهای اسلامی در احصاء مطالبات مردم و ارائه راهکار برای رفع چالش‌ها پیشگام باشند
  • خشک شدن دریاچه ارومیه چالش جدی در شهرستان شبستر است
  • مهم‌ترین چالش کلانشهر اراک جذب و انتقال سرمایه است
  • اعظمی: ریل‌گذاری مجلس شرکت‌های دانش‌بنیان را در بخش کشاورزی فعال کرده است
  • فعال شدن شرکت‌های دانش بنیان در حوزه کشاورزی